2016-02-22, 19:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Rättelse av beslut sker i den instans som lämnat beslutet såklart.

Finns dom i HD 25 feb 2013 att ingen dom eller beslut får stå i strid med gällande EU-rätt vilken står över nationell lag.
Du pratar om överklagan, inte rättelse. Överklagan sker alltid i högre distans, så när HD har beslutat eller dömt går det inte att överklaga.
2016-02-22, 19:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Använd cellerna - du verkar inte ha värst med kognitiv förmåga gällande simplicitet vilket i sig är intressant eftersom du åberopar enklaste svaret via ockham gång efter annan.

Själv kan du lägga ut en teori som är så omständig och långsökt att det nog toppar flashbacks historia..

Är det väldigt komplicerat tycker du att ta av och på ett par handskar?

Han är fullständigt medveten om DNA när han svettas efter att ladan spärrats av. Han talar om tröjan, spår samt frågar IB och AB hur DNA förs över om man tar i en persons kläder.

Han har tänkt sig det perfekta mordet men darrade tacknämligt på hanen. Det finns mängder med faktorer som kan spela in att det sket sig: Stress, adrenalinpåslag, kåthet, att nåt krånglar. Han kan bli störd (ljud) och får bråttom. Kallas slarv och att tappa kontrollen.
På vilket sätt är min teori omständlig och långsökt?

Om man blir störd sticker man. Man tar inte av sig handskarna om man är medveten om DNA.

Ditt scenario är felaktigt. Strypningsförloppet gick fort eftersom Lisa inte hade blödningar i ögonen.
2016-02-22, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du pratar om överklagan, inte rättelse. Överklagan sker alltid i högre distans, så när HD har beslutat eller dömt går det inte att överklaga.

Sant som jag skrev.

Men ett beslut får alltid överklagas/rättas om det är uppenbart fel.

Europadomstolen har därtill dömt att prövningstillånd ska få överklagas av bägge parter.
Dec 2014 tror jag.

Rätten till att överklaga ett icke beviljat PT har behandlats av HD om jag minns rätt.
Senast redigerad av honeybunnyone 2016-02-22 kl. 19:23.
2016-02-22, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är orealistiskt att Lisa har råkat ut för en sexualsadistisk mördare som lekt sadist med en medvetslös eller död flicka som sannolikt första sexualbrott.

# Lisa lär ha varit vid medvetande innan och garanterat skräckslagen.
Vi vet att hon blev medvetslös snabbt när det väl skedde (tunn snara, runt 20 sek).

# Vi vet inte vad som försiggick tiden innan hon tejpades och slutligen hängdes upp. Vi vet inte hur länge det dröjde och även om det var minuter så är det som eoner för henne och vi får hoppas det gick fort.

Därav är det helt ovidkommande att älta sexualsadism och medvetslöshet.
2016-02-22, 19:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Sant som jag skrev.

Men ett beslut får alltid överklagas/rättas om det är uppenbart fel.

Europadomstolen har där till dömt att prövningstillånd ska få överklagas av bägge parter.
Dec 2014 tror jag.

Rätten till att överklaga ett icke beviljat PT har behandlats av HD om jag minns rätt.
Nej, man kan inte överklaga ett PT till HD om HD har fattat beslutet, och det är PT i HD som är aktuellt i det här fallet.
2016-02-22, 19:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
# Lisa lär ha varit vid medvetande innan och garanterat skräckslagen.
Vi vet att hon blev medvetslös snabbt när det väl skedde (tunn snara, runt 20 sek).

# Vi vet inte vad som försiggick tiden innan hon tejpades och slutligen hängdes upp. Vi vet inte hur länge det dröjde och även om det var minuter så är det som eoner för henne och vi får hoppas det gick fort.

Därav är det helt ovidkommande att älta sexualsadism och medvetslöshet.
Det finns inget som talar för sexuell handling före medvetslösheten.
2016-02-22, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns inget som talar för sexuell handling före medvetslösheten.
Tid innan medvetslöshet aka skräckslagen. Frihetsberövad, totalt dominerad, hjälplös. Fortsättningsvis blottat kön/bröst, strypt, hängd och tejpad.
Sexualsadism=att gilla det.
2016-02-22, 19:33
Bannlyst
Citat:
Nej, man kan inte överklaga ett PT till HD om HD har fattat beslutet, och det är PT i HD som är aktuellt i det här fallet.

Jo eftersom Europadomstolen kommit fram till att PT ingår i rätten till rättvis rättegång och ska kunna överklagas av bägge parter för allas likhet inför lagen ska gälla fullt ut.

Innan var det bara den som motsatte sig ett beviljat prövningstillstånd som hade rätt att klaga.

Finns avhandlat. Gällande EU-rätt numera.

Fråga Hurtig om du inte tror mig. Han vet nog.
2016-02-22, 19:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tid innan medvetslöshet aka skräckslagen. Frihetsberövad, totalt dominerad, hjälplös. Fortsättningsvis blottat kön/bröst, strypt, hängd och tejpad.
Sexualsadism=att gilla det.
Belägg för att hon var skräckslagen, och att NB var anledningen till det?
2016-02-22, 19:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jo eftersom Europadomstolen kommit fram till att PT ingår i rätten till rättvis rättegång och ska kunna överklagas av bägge parter för allas likhet inför lagen ska gälla fullt ut.

Innan var det bara den som motsatte sig ett beviljat prövningstillstånd som hade rätt att klaga.

Finns avhandlat. Gällande EU-rätt numera.

Fråga Hurtig om du inte tror mig. Han vet nog.
Beslut om PT från HD kan inte överklagas. Fråga Hurtig eller belägg det du påstår.
2016-02-22, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Belägg för att hon var skräckslagen, och att NB var anledningen till det?
Nej, hon tyckte nog det var spännande att hänga med dit in. Fortsättningsvis satte hon sig nog ner bredvid NB i mjökrummet: Gud, vad spännande med all tejp och alla snören - vad ska hända nu?
2016-02-22, 19:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, hon tyckte nog det var spännande att hänga med dit in. Fortsättningsvis satte hon sig nog ner bredvid NB i mjökrummet: Gud, vad spännande med all tejp och alla snören - vad ska hända nu?
Ja, avsaknad av avvärjningsskador gör att man kan tro det, eller att hon var död redan när NB kom dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in