2016-02-21, 17:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tänk efter lite. Lena fick veta kl 20:15 att Lisa inte hade kommit hem från jobbet, vilket hon borde ha gjort en timme tidigare. Varför ringa före kl 20 till en perifer person och fråga efter Lisa? Lena hade ingen anledning att tro annat än att Lisa var hemma.
Men det är väl bara att kolla samtalslistor? Så får man ju fram exakta klockslag på samtliga inblandade samtal.
2016-02-21, 17:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta ljug. Lagman:
Jag ljuger inte. Tingsrätten anlitar Semantix för tolkar. Uppenbarligen bad den Semantix om rättstolkar, och fick till svar att det inte var möjligt. Men, enligt SR är ingen rättstolk tillfrågad. Att Semantix i det här fallet underlåter att undersöka om det är möjligt att använda rättstolk fritar inte domstolen från ansvar. Ansvar kan inte delegeras.
2016-02-21, 17:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men det är väl bara att kolla samtalslistor? Så får man ju fram exakta klockslag på samtliga inblandade samtal.
Det är försent, men försök gärna. Men, varför skulle man göra det, vad har det med brottet att göra? Jag bara visar på att klockslag i vittnesmål inte är att lita på.
2016-02-21, 17:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Försök tänk dig detta samtal: Lisas mamma eller pappa ringer till Lena, "vi tycker att Lisa börjar bli sen, vet du när hon åkte från jobbet?" Lena: "Jag ska ringa och höra med de andra, jag kan ringa AJ också och fråga om de sett henne?" Lena ringer till AJ och frågar. De har inte sett Lisa.

Lena ringer tillbaka strax innan 20.15 och får veta att Lisa ännu inte kommit hem. När SH kommer till cafet ser han att Lisas moped står där men ingen Lisa. Hon är försvunnen. Blev det klarare nu?

Lena Svedung ringde samtliga av Lisa's arbetskamrater, dom Lisa hade jobbat med på söndagen, efter kl 21 på söndags kvällen, så din förklaring duger inte.
2016-02-21, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är ju helt osannolikt att Lisa's pappa eller mamma skulle ringa AJ och fråga om
han/dom sett Lisa innan dom ringde Lena Svedung eller hur?
Och fru Trozelli säger ju samma sak i båda hennes 2 förhör, att telefonsamtalet kom innan Formel 1, som började kl 20:00, så det verkar ju som att hon är säker i sin sak.
Om vad Fru Trozelli berättat om detta telefonsamtal i sina 2 förhör är sant, ja då rubbar det ju vid hela tidlinien i fallets första viktiga timmar !
Det går väl att kolla upp när exakt detta telefonsamtal ingick, i AJs telefonlista.
Hur skulle samtalet påverka har du tänkt dig?
Hon sitter i biblioteket och har ingen aning om starten ens har börjat står det. Därinne lär det med andra ord inte ha stått nån tv och jag tror knappast damen var superintresserad av formel 1 och satt ivrigt och kollade på klockan.
Citat:
Efter middagen satte sig Arne, Ascenion, Lars-Magnus och Anita i biblioteket och drack
kaffe i väntan på att Formel 1 skulle börja. Under tiden som de drack kaffe ringde Lena från
Cafét och frågade om de sett Lisa. Lisa hade fått lov att åka över Arnes marker på hem vägen.
Det blev lite upprört/oroligt då Lena efterlyste Lisa, så Anita har inget minne av att hon själva såg just starten på Formel 1.

2016-02-21, 17:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jo, men vi pratar DNA och mord. Mängd, placering och typ från NB. Utöver detta sannolikhet/rimlighet och att plötsligt komma med ett alternativ när han blånekat dess innan i 8 månader.
Jag har svårt att se att indiciebevisning skulle ha samma parité som detta mål med NBs blod på insidan hennes jeans ihop med allt annat DNA osv. Jag antar det är denna dom du talar om:
Lillbrorsan vid trippelmordet i Uddevalla satt och blånekade till all inblandning i över 5 månader innan han la fram sin alternativa teori om vad som hänt. Hans advokat konstaterar då stolt, fritt citat. "Den här teorin stämmer till 95% med den bevisning som polisen lagt fram". Och han gick helt fri i TR. BH måste ju försöka iaf, för att komma dragandes med konspirationsteorier kommer inte att duga iaf.
2016-02-21, 17:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hur skulle samtalet påverka har du tänkt dig?
Hon sitter i biblioteket och har ingen aning om starten ens har börjat står det. Därinne lär det med andra ord inte ha stått nån tv och jag tror knappast damen var superintresserad av formel 1 och satt ivrigt och kollade på klockan.
Hon missade starten för det kom ett upprörande/oroande samtal innan.
2016-02-21, 17:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det är försent, men försök gärna. Men, varför skulle man göra det, vad har det med brottet att göra? Jag bara visar på att klockslag i vittnesmål inte är att lita på.
Ja men du tjatar om några minuter hit och dit som om det vore viktigt för fallet så om det är det så kolla samtalslistorna då för fan. De visar ju på sekunden rätt. Jag har inte läst fuppen men samtalslistor brukar ligga med som bilagor. Om de inte gör det i just det här fallet så pågår det nog en konspiration trots allt.
2016-02-21, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lillbrorsan vid trippelmordet i Uddevalla satt och blånekade till all inblandning i över 5 månader innan han la fram sin alternativa teori om vad som hänt. Hans advokat konstaterar då stolt, fritt citat. "Den här teorin stämmer till 95% med den bevisning som polisen lagt fram". Och han gick helt fri i TR. BH måste ju försöka iaf, för att komma dragandes med konspirationsteorier kommer inte att duga iaf.
Jovisst - sen dömd i Hovrätten och nu på flykt eftersom han smet inför sista dagen. Internationellt efterlyst av FAST osv. Nu är det dags för PT, fortsättning följer. Han ligger nog jättebra till...
2016-02-21, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon missade starten för det kom ett upprörande/oroande samtal innan.
Hon har ingen aning om loppets start står det. Tanten verkar inte ha koll öht.
2016-02-21, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ljuger inte. Tingsrätten anlitar Semantix för tolkar. Uppenbarligen bad den Semantix om rättstolkar, och fick till svar att det inte var möjligt. Men, enligt SR är ingen rättstolk tillfrågad. Att Semantix i det här fallet underlåter att undersöka om det är möjligt att använda rättstolk fritar inte domstolen från ansvar. Ansvar kan inte delegeras.
Då tycker jag du som är så fixerad eller rättstolkarna ska JK-anmäla Semantix för problemet verkar ligga hos dem snarare. Är de upphandlade och inte sköter sin del av avtalet så är det där fokus ska ligga. Att behöva kolla runt som en paranoid amöba verkar inte rimligt.
2016-02-21, 17:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då tycker jag du som är så fixerad eller rättstolkarna ska JK-anmäla Semantix för problemet verkar ligga hos dem snarare. Är de upphandlade och inte sköter sin del av avtalet så är det där fokus ska ligga. Att behöva kolla runt som en paranoid amöba verkar inte rimligt.
Bra att du håller med om att fel har begåtts, men JK har inget med Semantix att göra. Ansvaret ligger hos tingsrätten. Men varför ska jag JK-anmäla? Det är bättre att du anmäler om du tycker anmälan ska göras. Jag för min del förlitar mig på att advokat Hurtig vet vad som ska göras, anmäla eller anföra det som skäl för PT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in