2016-02-21, 11:27
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför ger inte Bush bara upp? Den gråe gubben kommer aldrig att bli kandidat för han är för tråkig

http://www.bbc.com/news/election-us-2016-35624420

Fem kvar. Hur länge tills Carson också ger upp?
Citera
2016-02-21, 11:56
Medlem
Savoys avatar
Extremt bra läge för Trump nu, med klar vinst i South Carolina och hans två farligaste konkurrenter på delad andraplats så att varken Rubio eller Cruz vill ge upp.

Förväntar mig nu total storslam av Trump på Super Tuesday och att partiet inte kommer att ha något annat val än att nominera honom i sommar.

Ska tillägga att jag inte är särskilt förtjust i honom - han är hetsig, oförståndig och har framför allt tydliga diktatortendenser som jag aldrig tidigare sett hos någon amerikansk presidentkandidat.
Citera
2016-02-21, 12:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Bara för att ni vänsterradikala stollar inte är vänner av sundhet i form av dygder, seder, eller ens lite jävla ordning och reda, behöver man inte karaktärsmörda människor som faktiskt är det! Ted Cruz är givetvis den enda rimliga kandidat att rösta på i vår så vidrigt dekadenta samtid..

Ja just det, jag har ju glömt att reta dig för att du "förutspåg" att Trump skulle komma tvåa - hur gick det med det?
Citera
2016-02-21, 12:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Extremt bra läge för Trump nu, med klar vinst i South Carolina och hans två farligaste konkurrenter på delad andraplats så att varken Rubio eller Cruz vill ge upp.

Förväntar mig nu total storslam av Trump på Super Tuesday och att partiet inte kommer att ha något annat val än att nominera honom i sommar.

Ska tillägga att jag inte är särskilt förtjust i honom - han är hetsig, oförståndig och har framför allt tydliga diktatortendenser som jag aldrig tidigare sett hos någon amerikansk presidentkandidat.

Tvärtom tycker jag mer och mer talar för Rubio nu, oddsen börjar närma sig lika mellan honom och Trump:

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-candidate

Jag skulle säga att resultatet i SC var blandat. Det blev inte så jämt som vissa opinionsinstitut antydde på slutet, men det blev inte heller så klart som andra förutspådde. Den som kom ut klart svagast av toppkandidaterna var Cruz; han når inte ut till andra än evangeliska, och itne ens där slår han Trump. Trump kan glädja sig åt en klar seger, och Rubio åt att han numera verkar vara på väg uppåt.
Senast redigerad av bernad_law 2016-02-21 kl. 12:26.
Citera
2016-02-21, 12:26
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tvärtom tycker jag mer och mer talar för Rubio nu, oddsen börjar närma sig lika mellan honom och Trump:

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-candidate

Jag tror oddsen beror på att de flesta inte kan tänka sig (i meningen tro på) att Trump blir kandidaten och därför väljer att tro på seger för Rubio för att han känns mindre extrem än Cruz. Detta är inte nödvändigtvis samma sak som att Rubio kommer sopa banan med Trump, eller ens Cruz, den 1 mars när det är övervikt för de mest konservativa delarna av USA.
Citera
2016-02-21, 12:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Jag tror oddsen beror på att de flesta inte kan tänka sig (i meningen tro på) att Trump blir kandidaten och därför väljer att tro på seger för Rubio för att han känns mindre extrem än Cruz. Detta är inte nödvändigtvis samma sak som att Rubio kommer sopa banan med Trump, eller ens Cruz, den 1 mars när det är övervikt för de mest konservativa delarna av USA.

Nejdå, Trump har legat på ungefär samma värden sedan NH medan Rubio stigit från drygt fyra till drygt två gånger pengarna. Trump har ett ganska fast stöd på runt en tredjedel av väljarkåren, men om han skall kännas säker måste han börja öka snart. Rubio å andra sidan tar väljare både här och där ifrån (förutom från Trump) och verkar betydligt mer rörlig.
Citera
2016-02-21, 12:41
Bannlyst
Citat:
För Trump skulle det var mycket bättre om han fick 27% och Bush 16% och Rubio under 20%. Det skulle innebära att han skulle vinna stort under Super Tuesday. Nu är det inte så uppenbart.
Citera
2016-02-21, 12:42
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Nejdå, Trump har legat på ungefär samma värden sedan NH medan Rubio stigit från drygt fyra till drygt två gånger pengarna. Trump har ett ganska fast stöd på runt en tredjedel av väljarkåren, men om han skall kännas säker måste han börja öka snart. Rubio å andra sidan tar väljare både här och där ifrån (förutom från Trump) och verkar betydligt mer rörlig.

Jag förstår hur du tänker och Rubio blir säkert den som tjänar mest på att Bush hoppade av, men Trumps fördel nu är att bara lilla Nevada står mellan gårdagens resultat och 1 mars - Nevada blir Rubios stora chans om det är så att han plockar Jeb-röster och det känns inte direkt som någon högermoralstat som passar Cruz heller. Men Rubio hade i nuläget tjänat på att ha fler val före super tuesday för att kunna presentera en uppåtgående trend - vinner Trump i Nevada också (vilket jag tror, staten symboliserar ju Trump) så är momentet ett faktum och då är det han som tjänar mest på att många stater röstar samtidigt utan att vare sig Cruz eller Rubio backat.
Citera
2016-02-21, 12:50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Jag skulle säga att resultatet i SC var blandat. Det blev inte så jämt som vissa opinionsinstitut antydde på slutet, men det blev inte heller så klart som andra förutspådde. Den som kom ut klart svagast av toppkandidaterna var Cruz; han når inte ut till andra än evangeliska, och itne ens där slår han Trump. Trump kan glädja sig åt en klar seger, och Rubio åt att han numera verkar vara på väg uppåt.

Jag tycker inte särskilt mycket talar för Rubio. Han är överlägset den sämsta debattören av alla kandidater och då har Trump knappt ens kommenterat honom än. Han kommer att krossa honom, om det finns anledning. Och om nu Rubio slår ut Cruz, vad tycker på att han skulle få de väljarna?
Citera
2016-02-21, 13:01
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tycker inte särskilt mycket talar för Rubio. Han är överlägset den sämsta debattören av alla kandidater och då har Trump knappt ens kommenterat honom än. Han kommer att krossa honom, om det finns anledning. Och om nu Rubio slår ut Cruz, vad tycker på att han skulle få de väljarna?

Antar du menar tyder?

Det finns ett flertal saker som tyder på att Cruz och Rubios väljare står närmare varandra än Cruz och Trumps:

1. Religion
2. Ideologi
3. Utrikespolitik

Jag tycker Baggebo1 gör en korrekt analys när han säger att Trump står för en helt annan typ av anti-etablissemang än någon av de andra kandidaterna.
Citera
2016-02-21, 13:15
Bannlyst
Citat:
Antar du menar tyder?

Det finns ett flertal saker som tyder på att Cruz och Rubios väljare står närmare varandra än Cruz och Trumps:

1. Religion
2. Ideologi
3. Utrikespolitik

Jag tycker Baggebo1 gör en korrekt analys när han säger att Trump står för en helt annan typ av anti-etablissemang än någon av de andra kandidaterna.
Det är inte alls så säkert.
http://www.msnbc.com/msnbc/who-gains-the-most-when-the-gop-field-shrinks
8-14 februari
Cruz väljares second choice
Rubio 33%
Trump 26%
Carson 17%
Kasich 3%
Bush 7%

Carsons väljares second choice
Cruz 24%
Trump 22%
Rubio 16%
Kasich 7%
Bush 6%

Det verkar som att fler går till Rubio (Kasich och Bush inräknat) än till Trump, men skillnaden lär inte bli speciellt stor. Nationellt leder Trump +20%. Efter att all har hoppat av blir ledningen +10%, och?
Citera
2016-02-21, 13:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är inte alls så säkert.
http://www.msnbc.com/msnbc/who-gains-the-most-when-the-gop-field-shrinks
8-14 februari
Cruz väljares second choice
Rubio 33%
Trump 26%
Carson 17%
Kasich 3%
Bush 7%

Carsons väljares second choice
Cruz 24%
Trump 22%
Rubio 16%
Kasich 7%
Bush 6%

Det verkar som att fler går till Rubio (Kasich och Bush inräknat) än till Trump, men skillnaden lär inte bli speciellt stor. Nationellt leder Trump +20%. Efter att all har hoppat av blir ledningen +10%, och?

Dessa siffror är helt inaktuella; undersökningen gjorde under valet i NH när Rubio redan var uträknad, så jag tror vi skall ta detta med en stor nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in