Citat:
Ursprungligen postat av
U.S.
Tycker inte några odefinierbara skuggor skall falla på personskyddet, som du själv skriver, hade Palme själv avsagt sig skydd under kvällen. Ej heller skall polisen som organisation dras med i fallet, trots att de idag med rätta kan lastas för mycket.
Angående skytten, tror jag det finns två möjligheter.
- 1. Den som inom organisationen (övertygad om att det var en organisation) drog det kortaste strået.
- 2. Den som stod bäst till efter biobesökets alternativa promenadstråk.
Vem skytten var tror jag aldrig oss få veta, vem organisationen var, kanske.
I övrigt, att göra Moderaternas egen huspsykopat Reinfeldt till martyr är inget någon drar förtjänst av.
Vad jag menade med säpo är att det var bara dem och eventuellt statssekreteraren som kände till palmes avsaknad av skydd den kvällen.
Då är det ju inte så svårt att börja misstänka någon inom tex säpo glappat med munnen och de som ville röja palme fick denna information av exempelvis säpo. Så indirekt borde ju då säpo faktiskt vara skyldiga.
Håller med dig i resten.
Dock inte vad gäller Reinfeldt, han kommer aldrig kunna komma att göras till martyr.
Inte ens inom de egna leden idag finns något stöd eller sympati för den mannen.
Så han sörjs nog envart inom familjen...om ens det.
Reinfeldt var och är troligtvis den ondaste minister vi någonsin skådat i svensk historia genom tiderna.
Löfven är enbarr en marionett, ledd av kärringmaffian inom S.
En stackars dumskalle som blev vald för partiet visste han var lätt styrd. En svagbegåvad svetsare. För dum för allt annat men utmärkt att representera sverige.