SVT borde för fan varna KÄNSLIGA TITTARE inför deras dokument inifrån program serie på 3 avsnitt om Paolo Macchiarini.
Avsnitt 2 och i synnerhet bildmaterialet från innan och efter operationen av Julia i ryssland var det mest upprörande jag någonsin sett. Att få se läkare och patient typ behind the scenes, när man vet utgången...
Att 3 läkare från 3 olika länder går vidare med en sådan där operation trots att de konstgjorda luftstrupar som finns gjorde, samtliga har defekter, det är så sjukt. Och de gör det inför ett TV-team? Och går sedan och försäkrar Julia om att allt kommer gå fint etc....
Jag hade inte gråtit på 10 år innan och det här avsnittet fick mig att gråta hejdlöst. Julia var så fullständigt värnlös.
Och när de efter en vecka granskar resultatet och ser att saker och ting är på väg åt helvete, och samtidigt försöker övertyga Julia om att allt är som det ska och försöker hindra henne från att gråta.... Jag finner inte ord
Jag önskar jag aldrig sett programmet.
Notera: Jag tycker programmet var jättebra, men SVT borde faktiskt varna känsliga tittare.