Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 19:34
Avslutad
Kan nån förklara hur Trump kunnat gå från att ha mörkblont/brunt hår till att ha oranget hår?
2016-02-19, 19:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, det märks att Trump är laddad nu sista dagen. Talet i Charleston som avslutar dagen kan bli grymt. Stor stad, stor arena, sista talet innan valet.

Jo detta om negrerna var nytt. För att de börjar närma sig söderstaterna i valet?

Inte för att det han sa var något fel, det var rätt rimliga kommentarer (och kommentarer som vore rätt onödiga i de tre tidigare valen, som ju var mer nordöst).
2016-02-19, 19:52
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Kan nån förklara hur Trump kunnat gå från att ha mörkblont/brunt hår till att ha oranget hår?

Han kan omöjligen ha färgat det... Jag har hört att om man vistas länge i väldigt radonutsatta bostäder kan vissa hudceller färgas aningen orange/rödaktigt.
2016-02-19, 19:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Tycker han haft samma hårfärg sedan han kom in i mina intressen första gången, det var 1988).
2016-02-19, 20:01
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Trump agerar general och ber publiken kasta ut mötesstörarna, annat än Jimmie Åkesson...

Åkesson är om möjligt mer low energy än Jeb Bush med sina sjukskrivningar. Ett skämt att svenska folket ska sätta hoppet om sin kollektiva överlevnad till honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nu tror jag du verkar rätt okunnig om Dr Duke, men det kan du älta i en annat och mer passande tråd.

Jag är väl bekant med Duke och anser att han ägnar sig åt mycket bra upplysningsarbete. Dock är han såklart inte i närheten av Pierces eller Hitlers kaliber, vilket å andra sidan inte är något att förakta då dessa två herrar är närmast gudar i mänsklig skepnad.

Citat:
skulle vilja se Donald Trump mot Stefan Löfven i en debatt om migrationspolitik.

Det hade varit en tragikomisk upplevelse. Löfvén hade blivit skrattad av scenen. Likaså Åkesson ifall han hade vågat sig upp emot Trump, vilket varken han eller Löfvén hade.
2016-02-19, 20:06
Medlem
Rätt så otroligt att USA inte har en vettig motkandidat.

Jag ser rakt genom Trump och hans upprepande försäljarsnack - han säger ju exakt samma sak i vartenda jävla tal.

Han berör handel endast ytligt och förbipasserande - han har heller ingen färdig plan för någotsomhelst och speciellt inte handel.

Styrkan skulle bestå i att han inte är köpt - att ingen lobbygrupp kommer åt Trump. Vilket är helt fel!

Extremt starka finansiella krafter står bakom Trump. (tex det amerikanska militärindustriella komplexet)

Noterade också att han beundrar Pansargeneralen Patton (Angående bekämpande av IS) - som var en hård jävel.
Senast redigerad av Grobil 2016-02-19 kl. 20:09.
2016-02-19, 20:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Skitbra tal, igen. Han är den bästa talaren och debattören i bägge partierna.
Det här är det bästa jag sett av Trumph. Nästan så man önskar att man var amerikan och kunde rösta på honom (såg 43 min....man kan inte se allt). Det här är nog det bästa jag sett av en politiker över huvud taget.
2016-02-19, 20:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag ser rakt genom Trump och hans upprepande försäljarsnack - han säger ju exakt samma sak i vartenda jävla tal.
.

Tillskillnad från alla andra kandidater menar du?

Citat:
Extremt starka finansiella krafter står bakom Trump. (tex det amerikanska militärindustriella komplexet)

Hur då? Via hans fastighetsimperium?
2016-02-19, 20:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det här är det bästa jag sett av Trumph. Nästan så man önskar att man var amerikan och kunde rösta på honom (såg 43 min....man kan inte se allt). Det här är nog det bästa jag sett av en politiker över huvud taget.

Donald Trump är inte politiker. Troligen därför som talet var så bra.
2016-02-19, 20:26
Medlem
Y2Ws avatar
Är Nevada på tisdag?
2016-02-19, 20:42
Medlem
Citat:
Är Nevada på tisdag?

Yes!
Sen har vi en debatt den 25:e i Houston Texas (CNN).

Imorgon är det dock South Carolina vilket förhoppningsvis innebär 50 delegater för Trump (17 just nu).
Winner takes it all!

Till er som tycker om intro-låten som spelas innan Trumps tal:
https://www.youtube.com/watch?v=ZVjgz9myypM
Senast redigerad av mrsoulstar11 2016-02-19 kl. 20:46.
2016-02-19, 20:48
Medlem
santacls avatar
Det är väl två rallys till ikväll/inatt ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in