2016-02-18, 19:42
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Jag håller med dig helt på den punkten,därför har jag glocken,den tar 18 patroner,magbyte sker under sekunden.

MEN det var inte det som var poängen.

Om jag hade tillgång till en pistol hade det varit ett trevligt alternativ! Nu får jag dock nöja mig med hagglan tills vidare. Vissa nätter sover jag med studsaren som omväxling skall tilläggas.
Citera
2016-02-19, 04:29
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det kan vara värt att notera att det finns en dom på att en pimpad 10/22 är okej på banan även om den är på jaktändamål.

Där ser man. Du har inte källan på det?
Citera
2016-02-19, 04:36
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Om jag hade tillgång till en pistol hade det varit ett trevligt alternativ! Nu får jag dock nöja mig med hagglan tills vidare. Vissa nätter sover jag med studsaren som omväxling skall tilläggas.

Hoppas du skämtar. Eller bor i Afghanistan. Själv sover jag med min kvinna, bössorna får snällt vila i skåpet. Att det sedan sitter 6st trippelnoll-buckshots i sidesadlen på 590:n ser jag bara som sunt förnuft...
Citera
2016-02-19, 07:33
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Hoppas du skämtar. Eller bor i Afghanistan. Själv sover jag med min kvinna, bössorna får snällt vila i skåpet. Att det sedan sitter 6st trippelnoll-buckshots i sidesadlen på 590:n ser jag bara som sunt förnuft...

Jag förtydligar! Vapnet står naturligtvis bredvid sängen och ligger inte under täcket. Den platsen är reserverad också för min kvinna. Och jo, kuken luktar fittsaft om morgnarna när jag vaknar.

Om du förvarar din 590 och din fräna ammunition i skåpet - hur tänkte du hinna få fram skrotet i tid när du har en skock med invällare inom bostaden? Armslängds avstånd skall det vara, för helvete!
Citera
2016-02-19, 17:41
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Jag förtydligar! Vapnet står naturligtvis bredvid sängen och ligger inte under täcket. Den platsen är reserverad också för min kvinna. Och jo, kuken luktar fittsaft om morgnarna när jag vaknar.

Om du förvarar din 590 och din fräna ammunition i skåpet - hur tänkte du hinna få fram skrotet i tid när du har en skock med invällare inom bostaden? Armslängds avstånd skall det vara, för helvete!
Du kanske ska börja med att se över ditt skalskydd till att börja med om du inte vaknar INNAN bidragsingenjörerna står i ditt sovrum. Själv sover jag inom iaf två armlängders avstånd där Sigen och King cobran är inlåst, men nog fan hinner jag både öppna skåpet och göra mig klar innan dom är inne iaf.
Citera
2016-02-19, 17:46
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Du kanske ska börja med att se över ditt skalskydd till att börja med om du inte vaknar INNAN bidragsingenjörerna står i ditt sovrum. Själv sover jag inom iaf två armlängders avstånd där Sigen och King cobran är inlåst, men nog fan hinner jag både öppna skåpet och göra mig klar innan dom är inne iaf.

Du har tillräcklig pejl på dig själv i stressade situationer att du lugnt står och knappar in koden klockan fyra på morgonen och plockar ut vapnen i godan ro?

Varför inte bara ställa skrotet bredvid sängen när du går och lägger dig? Enklast så.
Citera
2016-02-19, 17:46
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Där ser man. Du har inte källan på det?

http://lmgtfy.com/?q=pistolgrepp+dom
Citera
2016-02-19, 18:04
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
http://lmgtfy.com/?q=pistolgrepp+dom

Tackar och bockar, lustigkurre.
Citera
2016-02-19, 18:15
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Vad bra att du ligger med tanten och inte med studsaren. Tänk om kuken hade luktat t.ex. CLP på morgonen istället för mutta, helknasigt värre...

Skämt åsido. Ett bra larm, skalskydd och en jycke +60kg gör att jag inte känner sådan direkt oro för intrång så att bössan behöver stå inom räckhåll. Har också nära till skåpet. Vad det är som gör buckshots fräna kan nog du förklara bättre men effektiv "stoppning power" garanteras.
Citera
2016-02-19, 18:23
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Du har tillräcklig pejl på dig själv i stressade situationer att du lugnt står och knappar in koden klockan fyra på morgonen och plockar ut vapnen i godan ro?

Varför inte bara ställa skrotet bredvid sängen när du går och lägger dig? Enklast så.
Ja faktiskt, och utan att gå in på närmare detaljer så vet jag detta med säkerhet.
Citera
2016-02-19, 18:31
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Vad bra att du ligger med tanten och inte med studsaren. Tänk om kuken hade luktat t.ex. CLP på morgonen istället för mutta, helknasigt värre...

Så himla illa skulle det inte vara

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Ja faktiskt, och utan att gå in på närmare detaljer så vet jag detta med säkerhet.

Jag har också en del i bagaget men allt det åsido så hoppas jag vi båda slipper stå där en vacker dag och avverka MENA-män i fredande syfte.
Citera
2016-02-19, 19:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Så himla illa skulle det inte vara

Jag har också en del i bagaget men allt det åsido så hoppas jag vi båda slipper stå där en vacker dag och avverka MENA-män i fredande syfte.
Det hoppas jag givetvis med, och det har aldrig någonsin varit tanken med mina vapen heller, men det är gött att dom finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in