2016-02-19, 21:24
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det hoppas jag givetvis med, och det har aldrig någonsin varit tanken med mina vapen heller, men det är gött att dom finns där.

Den gamla klassikern; bättre att ha och inte behöva använda än att behöva använda och inte ha stämmer bra in här. Nu har vi dock lämnat ämnet en smula igen.
Citera
2016-02-19, 23:47
Medlem
chromacors avatar
Det låter ju sjukt deprimerande att ni bor i sådana tattarområden att ni måste sova med vapnen på armslängds avstånd.

Själv sover jag lugnt med mina vapen i skåpet i mitt lugna villaområde. Känns trevligare.

http://www.hemnet.se
Citera
2016-02-20, 06:58
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Det låter ju sjukt deprimerande att ni bor i sådana tattarområden att ni måste sova med vapnen på armslängds avstånd.

Själv sover jag lugnt med mina vapen i skåpet i mitt lugna villaområde. Känns trevligare.

Jag bor i en medelstor svensk stad lokalt i city med övervägande nybyggda fastigheter som lockar barnfamiljer och städat folk överlag. Trots det kan man aldrig vara nog försiktig!

Jag skrattade dock åt ditt inlägg med länkning till hemnet, det var roligt
Citera
2016-02-20, 11:46
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor

Jag bor i ett centralt villaområde i Gbg,men även där svärmar buset omkring. Jobbarkompisen som bor i ett av Gbg,s värsta områden har dock aldrig råkat ut för något.... Tror att det är så att buset inte " Bajsar där dom bor"
Citera
2016-03-01, 22:33
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Hoppas du skämtar. Eller bor i Afghanistan. Själv sover jag med min kvinna, bössorna får snällt vila i skåpet. Att det sedan sitter 6st trippelnoll-buckshots i sidesadlen på 590:n ser jag bara som sunt förnuft...

Haha fan va bögig du låter.

Jag har glocken i Hölster 24/7 och kärringen har jag inlåst i städskrubben.
Henne tar jag bara fram när jag är hungrig eller behöver tvätten fixad.
Citera
2016-07-15, 14:42
Medlem
Panzer-Lehrs avatar
Hej , har någon lyckats på ett bra enkelt / säkert sätt att lösa detta ? Nyfiken på hur det gått för er och vilken metod ni använt med bäst framgång ?
Citera
2016-07-16, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzer-Lehr
Hej , har någon lyckats på ett bra enkelt / säkert sätt att lösa detta ? Nyfiken på hur det gått för er och vilken metod ni använt med bäst framgång ?

Tagit en skruvmejsel och brutit ut pluggen tog ca en minut hur kan folk ens behöva hjälp med detta.

Obs tog ur pluggen tillfälligt för att rengöra i magasinröret så inga moralkärring attacker tack.
Citera
2016-07-16, 18:54
Medlem
BallsMans avatar
Skiter fullständigt i om folk, legala vapenägare, övningsskjuter med 4+1 eller 2+1 med hagelbössan.. är ju inte direkt sådana vapen som används vid "kaoz".

Tror aldrig jag hört talas om att legala hagelbössor använts vid uppgörelser bland kriminella "ungdomsgäng" i förslagsvis Stockholm, Göteborg eller Malmös förorter.

Aldrig. Inte ett ord.

Alltså är det ett ickeproblem att somliga - rent hypotetiskt - rengör sina 12ga tuber i molekyler, och glömmer att sätta ihop sakerna i rätt ordning.

Det mest viktiga i alla sådana här frågor är:
Hur gör man i Finland?

Där ligger hjärtefrågan och svaret på allt.

Det bör anses som en god tumregel, hur man gör i Finland, när man som sportskytt eller jägare står inför en självförklarande fråga - men rädslan för att sheriffen ska bli arg, gnager någonstans i bakhuvudet.

Gäller allt från sjukvård, skola, invandringspolitik till vapenfrågor... då ska man se upp till och försöka implementera Den Finska Modellen, i den mån man kan..
Citera
2016-07-16, 23:06
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
... då ska man se upp till och försöka implementera Den Finska Modellen, i den mån man kan..

Du får gärna utveckla och upplysa om den finska modellen för oss oinsatta.
Citera
2016-07-17, 20:46
Medlem
Ni som skjuter med Mossberg 590. Gillar ni bössan? Är det ett bra vapen?

Hur står den sig mot Remington m.fl?
Citera
2016-07-17, 22:28
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ni som skjuter med Mossberg 590. Gillar ni bössan? Är det ett bra vapen?

Hur står den sig mot Remington m.fl?

Hur den står sig mot Remington vet undertecknad väldigt lite om men här har du ett proffs i sammanhanget som reder ut begreppen:

https://www.youtube.com/watch?v=6vaa6wsw7Ts

Personligen är jag nöjd med min Mossberg 590. Det smäller varje gång.
Citera
2016-07-17, 23:50
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Du får gärna utveckla och upplysa om den finska modellen för oss oinsatta.

Kortfattat, så här, utan krusiduller eller märkvärdigheter:
https://www.youtube.com/watch?v=_TA42woVsqc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in