Citat:
Jag syftade naturligtvis enbart på omständigheten att det i Sverige är möjligt att driva förundersökningen till åtalsbeslut utan att verkställa en EAW. I Italien tycks man på grund av detta helt ha kapitulerat inför 12a).
Varför denna raljanta ton över att målet rör just Italien? Själv avser du att dra slutsatser från en utlämning till Tyskland, inte sant? Självklart kan man dra vissa slutsatser av hur man resonerat vid utlämning till andra länder än Sverige.
Jag ser med spänning fram mot din analys av fallet Kandola.
Varför denna raljanta ton över att målet rör just Italien? Själv avser du att dra slutsatser från en utlämning till Tyskland, inte sant? Självklart kan man dra vissa slutsatser av hur man resonerat vid utlämning till andra länder än Sverige.
Jag ser med spänning fram mot din analys av fallet Kandola.
Citat:
Du skriver att det i Sverige går att driva en förundersökning till åtal i den misstänktes utevaro. När jag frågar dig efter det lagstöd du har för denna uppfattning kommer du med en fullständigt löjlig bortförklaring. Du påstår nu att du menar att man ska förstå din skrivning ”går att driva förundersökningen till åtal i den misstänktes utevaro.” som ”Jag syftade naturligtvis enbart på omständigheten att det i Sverige är möjligt att driva förundersökningen till åtalsbeslut utan att verkställa en EAW.”- I själva verket är fallet Assange mycket likt fallet Ijaz. High Court nekade utlämning av Ijaz eftersom åtalsbeslut saknas och det i Italien, precis som i Sverige, går att driva förundersökningen till åtal i den misstänktes utevaro.
- Du påstår att JA ljuger när han påstår att EAWn inte skulle beviljats idag. Men High Courts beslut som du själv hänvisar till talar med kraft för att JAs påstående stämmer.
- Du påstår att UNWGAD baserat sina slutsatser på JAs påståenden. Men de hänvisar till den faktiska lagtexten och High Courts beslut i fallet Ijaz talar för att de tolkat lagen helt korrekt.
I stort sett alla som skriver i tråden vet att det går att driva en förundersökning i Sverige till åtal utan att man använder sig av EAW. Vad är det som gör att anser att du måste påpeka just detta? Och om du menar att det går att driva en förundersökning till åtal utan att använda sig av en EAW varför skriver du då att det går att driva en förundersökning till åtal i den misstänktes utevaro? Det är ju helt obegripligt. Hur ska jag veta vad du menar när du skriver något helt annat?
Det är uppenbart att du kommit med ett argument som är fullständigt fel och att du inte har förmåga att erkänna det.
Så till några av dina fler pygméartade argument. Du har hävdat med en blind terriers envishet att Assange och UNWGAD har gjort en korrekt analys av lagstiftningen och prejudicerande domar när de påstår att om Assangefallet hade bedömts idag hade Assange inte utlämnats till Sverige. Du använder sen som bevis för detta ett fall som handlar om en utvisning till ITALIEN.
Eftersom det är svårt att förstå vad du menar undrar jag nu om du menar att ITALIEN och SVERIGE egentligen är samma sak och att domstolen inte förstod det? Eller menar du att Assange och UNWGAD egentligen menade att om Assange idag hade prövats för att bli utlämnad till Italien så hade man inte beviljat den utlämningen? Eller vad menar du?
Bengt-lisa, varför är det så inihelvete svårt för dig att bara skriva att du har fullständigt fel när du påstår att fallet Ijaz och Assange är lika. Och att det är fullständigt fel att påstå att den stoppade utlämningen av Ijaz till Italien är ett bevis på att Assange inte skulle utlämnas till Sverige. Och så vill jag att du skriver att det finns ännu ingenting som tyder på att Assanges och UNWGADs tolkningar av lagstiftning är korrekt. Anledningen till det är för att det faktiskt är sant.
Ju mer du håller på med den ena dumma bortförklaringen efter den andra desto mer uppenbart blir att du inte har någon aning om vad du pratar om. Om du inte vill framstå som naken, sluta ta av dig kläderna.
Gillar denna skrivning av dig: ”Varför denna raljanta ton över att målet rör just Italien?” Anledningen till att jag påpekar att du skriver om ett mål som rör Italien inte kan användas som bevis på hur man skulle döma i ett mål som rör Sverige beror på att lagstiftningen i Sverige och Italien skiljer sig markant åt på en punkt. I Sverige man inte åtala en person innan personen är förhörd, något man kan i Italien. Något som är utrett numera. Se ovan.
Jag kommer att skriva om hur man ska tolka fallet Kandola. Men innan dess vill jag att du tydligt tar avstånd från dina tidigare argument som visats vara helt fel. Är det för mycket begärt?