Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Vad jag kan se har du varken gått ut i tråden och dementerat att ditt påstående var fel eller bett den andra postaren om ursäkt för att du kallade hens inlägg för "skitsnack". Det där sista må väl vara frivilligt, men är man en ärlig debattör bör man bidra till att faktaunderlaget i tråden är så korrekt som möjligt genom att själv rätta sina felaktiga påståenden.
Jag bor inte tråden dygnet runt som många av er tycks göra och bemöter långt ifrån alla inlägg som innehåller felaktigheter. Jag försöker följa tråden p g a intresse, läser det mesta och kompletterar infosidan när någon lägger ut intressanta länkar som jag inte har hittat själv.
Jag brukar medge när jag har fel, vilket jag också har gjort angående nya passregler. Vidhåller att det är
skitsnack att tyngt arbete raderar ut fingeravtryck. Det här är en OT sidan om diskussion som jag inte tänker engagera mig i. Det finns inget belägg för att NB eller hantverkare i allmänhet har släta fingertoppar, alltså är det utanför ämnet.
Lite mer OT när vi ändå håller på. Jag har själv jobbat med plattsättning och putslagningar under praktiktiden, även som #gör det själv" hobbyist. Frätskadorna som man får är i första hand små djupa hål som svider, inte släta fingertoppar. Nej, det finns inget som jag behöver dementera eller be om ursäkt för. Att det finns ett gäng i tråden som är till 100% övertygade om att det är rätt man som och hackar på vad jag än skriver på grund av att de vet att jag inte är övertygad kan jag ta, utan att bemöta all spott och spe som jag får till svar.