Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Du kastar sten i glashus eftersom även du besudlat tråden med faktafel och vanföreställningar. Senast i början av denna vecka påstod du i ett inlägg:
Men det är alls skitsnack - det är du som har fel pga att du trots att du har "bra utbildning" etc etc inte orkar googla/förstår hur du ska söka information. Jag kunde hitta flera artiklar på ett par minuters sökning som verifierar att fingeravtryck kan försvinna om man t ex arbetar med kalk och liknande ämnen (eller får behandling för cellgifter)
http://www.scientificamerican.com/article/lose-your-fingerprints/
http://www.todayifoundout.com/index.php/2014/07/fingerprints-form-can-regenerate/
Vad jag kan se har du varken gått ut i tråden och dementerat att ditt påstående var fel eller bett den andra postaren om ursäkt för att du kallade hens inlägg för "skitsnack". Det där sista må väl vara frivilligt, men är man en ärlig debattör bör man bidra till att faktaunderlaget i tråden är så korrekt som möjligt genom att själv rätta sina felaktiga påståenden.
Du skrev ner mina tankar, fast bättre och med mer fakta än vad jag hade kunnat få fram.
Det
Formsvacka utgår ifrån och tar för givet är intressant i belysning att han inte visste vad som hade skett i just detta fall! Det var ett antagande som visar på att det är märkligt att man har rättegång utan att ta reda på fakta om gärningsmannen.
I Dalby blev det direkt, omfattande psykundersökningar av alla sorter psykiatrin hade att erbjuda, och ifrågasättande av mördarens psyke då det mord han hade begått mot sin egen fru och bebis var så vidriga att det gick inte att förstå.
Samma sak med Yara mördarna som fick genomgå en P7 på direkten, för det var obegripligt att de misshandlade ett lite barn till döds, på det grymma sätt som hade skett.
Jag har reagerat från början av denna sak att man inte undersöker Neros psyke för att eliminera spekulationer, och undersöker vad för människa det rör sig om, som lustmördar en för honom obekant 17 åring. Det vi nu vet om Nero är vad han själv påstår och vad den idiotiske arbetsgivaren säger om sin dräng.