2016-02-17, 23:36
Medlem
Bara 100 000kr ? Hade du varit lite smartare hade du haft den inkomsten varje månad. Gå sök läkare hjälp. Varför ens utsätta sig för sådant
Citera
2016-02-18, 00:26
Bannlyst
Hade det inte varit roligare att bo i en båt?
Citera
2016-02-18, 00:46
Medlem
Sociala stigmat som knäppis får du leva med i min bok som drar till Thailand över sommaren....
även om man gillar skidor så finns det sep-dec, eller april-juni att åka till thailand på.

Frågor som säkert är besvarade men orkar inte läsa just nu:
Vad gör du vintrar som denna när det tidvis varit extremt kallt?
Var bajsar du?
Var äter du?
Har du problem med polisen?
Har du problem/trevligheter med zigenare?

edit: sen de där "bara" 5 centimetrarna känns som svart och vitt för mig. Antigen kan man sträcka ut sig eller så kan man inte det.
Citera
2016-02-18, 06:22
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knotstaff
Bra skrivet!
I detta nu skriver jag detta inlägg från en bil i Australien. Ett spännande sätt att bo på, dock är det som ni alla vet förbannat varmt i detta land. Ytterst obekväm sovtemperatur, men det fungerar.

Ja, tältade några veckor i Thailand och det var sisådär. Helt klart "jobbigare" för mig än kylan. Har du mygg också? Det är något sjukt irriterande i värmen för mig. De är som magneter...

Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Hur sparar du 100 000 kr per år på det? En billig bostadsrätt kostar inte ens hälften utav 100 000, sedan har du kostnader för bilen också.

100.000 är en siffra som varierar för alla och allas uppfattningar. Min referenshyra var på 4300:- och med lite annat så hamnade jag på runt 100k/år. Vill ej sätta mig i skuld till banken så köpa lägenhet är otänktbart såvida jag inte kan göra det kontant. Bilkostnader har folk här i norr ändå, det är inte så att de väljer bostad ELLER bil, vanligtvis har de bostad OCH bil. Har hört att folk har bil även de som bor i storstäder. Kanske en myt, jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av jeezy05
Bara 100 000kr ? Hade du varit lite smartare hade du haft den inkomsten varje månad. Gå sök läkare hjälp. Varför ens utsätta sig för sådant

Jag vet, jag jobbar på att öka min IQ.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Hade det inte varit roligare att bo i en båt?

Hade varit kul, who knows... in the future.

Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Sociala stigmat som knäppis får du leva med i min bok som drar till Thailand över sommaren....
även om man gillar skidor så finns det sep-dec, eller april-juni att åka till thailand på.

Frågor som säkert är besvarade men orkar inte läsa just nu:
Vad gör du vintrar som denna när det tidvis varit extremt kallt?
Var bajsar du?
Var äter du?
Har du problem med polisen?
Har du problem/trevligheter med zigenare?

edit: sen de där "bara" 5 centimetrarna känns som svart och vitt för mig. Antigen kan man sträcka ut sig eller så kan man inte det.

1. Jag gillar när det är extremt kallt. Rekordet är -32 vintern 2012. Då sover man inte så länge och när man vaknar så vaknar man.

2. På kontoret. Har dock aldrig vaknat och behövt det utan jag gör det jag behöver kvällen innan.

3. Jag äter vanligtvis på kontoret. När jag är ute och reser har jag stormkök (Primus ETA Express, gas, snabbmakaroner och pasta / makrill.

4. Poliser har knackat på rutan 1 gång. Inga problem. De poängterade att bilen var 5 dagar passerad för besiktning och eftersom de såg färska spår i snön kunde jag inte säga något om det så jag besiktigade dagen efter.

5. Nej
Citera
2016-02-18, 07:33
Avslutad
Trollet som startade denna tråd är osäker på vilken illusion han ska sälja, "jag-gör-det-för-att-jag-vill" eller "jag-gör-det-för-att-spara-100K". Oavsett vilken drivkraft som påstås ligga bakom skulle beskrivet agerande resultera i sämsta möjliga resultat utifrån vision. Bara det faktum att han valt siffran 100K som om det vore något slags fantastiskt årssparande säger oss att TS är en liten person med små små drömmar, mest troligt underårig. Hej då denna tråd.
Citera
2016-02-18, 11:36
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Trollet som startade denna tråd är osäker på vilken illusion han ska sälja, "jag-gör-det-för-att-jag-vill" eller "jag-gör-det-för-att-spara-100K". Oavsett vilken drivkraft som påstås ligga bakom skulle beskrivet agerande resultera i sämsta möjliga resultat utifrån vision. Bara det faktum att han valt siffran 100K som om det vore något slags fantastiskt årssparande säger oss att TS är en liten person med små små drömmar, mest troligt underårig. Hej då denna tråd.

Komisk kommentar som fick mig att skratta till. Tack för dina insikter och den söta bilden från när du var liten.
Citera
2016-02-18, 13:49
Medlem
Estranged62s avatar
står du med bilen ikopplad kupévärmare eller kör du dieselvärmare? synar starkt att du bara ligger som ett miffo i en vintersäck. Varför inte skaffa en Amerikansk pickup med camper? Typ Ford f250 med camper. Då kör du gudomligt och har mer plats samt tar dig fram bra.
Citera
2016-02-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Om du vill vara den som är "värst" är det ok. Du vinner över mig!

1. Jag "kan" sova raklång, men med vissa problem - t.ex tenderar jag att successivt över natten sjunka mot bakluckan - så helt plant golv och lite längre hade varit bättre. MEN - konstigt nog fungerar det. Det blev också bättre med ett styvare liggunderlag - Gjorde att jag fick de där extra centimetrarna över sätet så det går att ligga någorlunda.

2. Husbil är inte bara långsam, dyrt och komplicerat att köra i vinterväglag.

3. Som du märker, icke-kvantifierade begrepp är högst subjektivt!

4. Varierar.

5. Kunderna har ej klagat. Och det är 4:e säsongen nu....

6. Korrekt, sover, läser, ser på film, äter (ibland) i bilen. Massor av saker jag gör som inte görs i bilen, som t.ex gym, på på restaurang, åka skidor, hälsa på släkt och sånt.

7. Vet inte när det blev din angelägenhet hur jag spenderar mina pengar. Vissa spenderar pengar på Ullared, IKEA, Clas Ohlson, Semester i Turkiet, Guld-Rolex, Gifta sig, Skilja sig, Prenumerera på Netflix, gå på McDonalds och annat som JAG tycker är helt otänkbart. Men vi är olika.

1. Haha, flickvänner och bo i bil - Lättare att byta flickvän än bryta normer Vill dock inte att du gör slut, bara en reflektion...

2. Pendla 2 timmar om dagen är inte livskvalité. Är man 2 är husbil / Husvagn eller liknande en mellanväg - ligga i kombi är inte att föredra såvida ni inte är pygmeer.

Runkar ej i bilen. (Många som frågar... kul)
Har haft sex i bilen. Det är stökigt men spännande och upphetsande.

Hatten av för dig alltså! Att du ens pallar svara dessa idioter till människor som bara ska racka ner och vara negativa. Det är imponerande.
Jag önskar att jag levde lite mer som dig faktiskt.
Citera
2016-02-18, 23:01
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Vart är du skriven nånstans? Skatteverket borde kräva att du har en adress.

Hur gör du med relationer? Jag menar, visst... kul att leva friluftsliv, men jag kan
tänka mig att många tjejer drar sig för gänga med en kille som verkar lite knäpp.
Citera
2016-02-18, 23:46
Medlem
Hundra tusen kronor är inte tillräckligt mycket pengar för att bo i en bil större delen av året. Du verkar galen.
Citera
2016-02-19, 03:21
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
står du med bilen ikopplad kupévärmare eller kör du dieselvärmare? synar starkt att du bara ligger som ett miffo i en vintersäck. Varför inte skaffa en Amerikansk pickup med camper? Typ Ford f250 med camper. Då kör du gudomligt och har mer plats samt tar dig fram bra.

1. Ingen separat värme igång öht.
2. Jag ligger som ett miffo i en sovsäck (vad är ett miffo i detta sammanhang?)
3. Därför att den här bilen täcker mina behov just nu. Hade jag haft girlfriend hade jag absolut funderat på en förstoring av volym på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Hatten av för dig alltså! Att du ens pallar svara dessa idioter till människor som bara ska racka ner och vara negativa. Det är imponerande.
Jag önskar att jag levde lite mer som dig faktiskt.

Faktiskt kul att svara på frågor. Önskar jag kunde förmedla känslan av hur det är att sova i bil och INGEN hade blivit imponerad för jag njuter.

Citat:
Ursprungligen postat av KRYPTONITIFITTAN
Vart är du skriven nånstans? Skatteverket borde kräva att du har en adress.

Hur gör du med relationer? Jag menar, visst... kul att leva friluftsliv, men jag kan
tänka mig att många tjejer drar sig för gänga med en kille som verkar lite knäpp.

1. Hos en kompis. Han tycker bara det är kul. Hade jag inte haft någon kompis att skriva mig på hade jag varit skriven hos mina föräldrar eller hos min syster. Det är bara en teknikalitet.

2. Har ingen relation av det slaget - har dejtat men i bakhuvudet har jag förstås funderat hur det skulle gå ihop sig i verkligheten. Hör jag henne prata om inredning och hus och sånt är det kört direkt. Jag dejtar (umgås?) med en tjej i Thailand - Hon vet precis mitt liv och jag gör ingen hemlighet av att jag sover och lever som en luffare. Faktum är att alla personer omkring mig känner till detta. Jag har en del andra konstiga saker för mig också så de ser inte detta som något extremt öht.

Jag tror många killar skulle vilja testa detta. Jag uppmanar dem att göra det. Du behöver bil, liggunderlag och en bra sovsäck. Liggunderlag och Sovsäck är kvalitativa investeringar och håller sitt värde bättre än det mesta du köper. Sedan är det bara att fälla ut kombin och prova. Det är förvånansvärt skönt.

En stor fördel med detta är när man reser. Man har alltid "lägenheten" med sig. Och det är ju trots allt en väldigt liten "uppgradering". Det svåraste är att komma över känslan när man kliver in och ur bilen. Där kommer den sociala stigman in som gör att man endera känner sig skamsen alternativt degenererad men inget av det är sant. Vi måste avprogrammera dessa dåliga sociala preferenser för de har inget med verkligeten att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Hundra tusen kronor är inte tillräckligt mycket pengar för att bo i en bil större delen av året. Du verkar galen.

Det räcker för mig att leva i 3 månader i Thailand varje år och lite till. Då lever jag å andra sidan som en kung - 100 meters pool, frukost på sängen och restaurangbesök i praktiken varje dag.
Citera
2016-02-20, 11:36
Medlem
Timoteuss avatar
Hej ,
saknar du inte att ha en bokhylla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem