Citat:
Ursprungligen postat av
Estranged62
står du med bilen ikopplad kupévärmare eller kör du dieselvärmare? synar starkt att du bara ligger som ett miffo i en vintersäck. Varför inte skaffa en Amerikansk pickup med camper? Typ Ford f250 med camper. Då kör du gudomligt och har mer plats samt tar dig fram bra.
1. Ingen separat värme igång öht.
2. Jag ligger som ett miffo i en sovsäck (vad är ett miffo i detta sammanhang?)
3. Därför att den här bilen täcker mina behov just nu. Hade jag haft girlfriend hade jag absolut funderat på en förstoring av volym på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
forandring
Hatten av för dig alltså! Att du ens pallar svara dessa idioter till människor som bara ska racka ner och vara negativa. Det är imponerande.
Jag önskar att jag levde lite mer som dig faktiskt.

Faktiskt kul att svara på frågor. Önskar jag kunde förmedla känslan av hur det är att sova i bil och INGEN hade blivit imponerad för jag njuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
KRYPTONITIFITTAN
Vart är du skriven nånstans? Skatteverket borde kräva att du har en adress.
Hur gör du med relationer? Jag menar, visst... kul att leva friluftsliv, men jag kan
tänka mig att många tjejer drar sig för gänga med en kille som verkar lite knäpp.
1. Hos en kompis. Han tycker bara det är kul. Hade jag inte haft någon kompis att skriva mig på hade jag varit skriven hos mina föräldrar eller hos min syster. Det är bara en teknikalitet.
2. Har ingen relation av det slaget - har dejtat men i bakhuvudet har jag förstås funderat hur det skulle gå ihop sig i verkligheten. Hör jag henne prata om inredning och hus och sånt är det kört direkt. Jag dejtar (umgås?) med en tjej i Thailand - Hon vet precis mitt liv och jag gör ingen hemlighet av att jag sover och lever som en luffare. Faktum är att alla personer omkring mig känner till detta. Jag har en del andra konstiga saker för mig också så de ser inte detta som något extremt öht.
Jag tror många killar skulle vilja testa detta. Jag uppmanar dem att göra det. Du behöver bil, liggunderlag och en bra sovsäck. Liggunderlag och Sovsäck är kvalitativa investeringar och håller sitt värde bättre än det mesta du köper. Sedan är det bara att fälla ut kombin och prova. Det är förvånansvärt skönt.
En stor fördel med detta är när man reser. Man har alltid "lägenheten" med sig. Och det är ju trots allt en väldigt liten "uppgradering". Det svåraste är att komma över känslan när man kliver in och ur bilen. Där kommer den sociala stigman in som gör att man endera känner sig skamsen alternativt degenererad men inget av det är sant. Vi måste avprogrammera dessa dåliga sociala preferenser för de har inget med verkligeten att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Den.smarta
Hundra tusen kronor är inte tillräckligt mycket pengar för att bo i en bil större delen av året. Du verkar galen.
Det räcker för mig att leva i 3 månader i Thailand varje år och lite till. Då lever jag å andra sidan som en kung - 100 meters pool, frukost på sängen och restaurangbesök i praktiken varje dag.