Citat:
Till skillnad från dig som bara trollar så har JAG faktiskt levt utan bostad i flera år... Visserligen ofrivilligt men även frivilligt i perioder helt "off the grid", 100% oberoende av samhället.
Jag, om någon, uppskattar när folk tänker utan boxen och faktiskt går sin egen väg.
Att du då sitter och ljuger ihop en historia, bara för att få lite kvällsunderhållning, sticker lite i ögonen. Du hånar liksom hela konceptet genom att låtsas veta vad det innebär, samtidigt som du demonsterar din okunskap om ämnet.
Hursomhelst, bevisa gärna att något du säger innehåller ens ett korn av sanning så slipper du få anklagelser om att du ljuger (Svar som "jag tänker inte bevisa något, folk får tro mig om de vill" är synonymt med ett erkännande att allt är bluff).
Sen vore det intressant att höra en motivering för de idiotiska påståendena:
1 du kan inte sova raklång
2 du vill inte ha en husbil eftersom de är för långsamma
3 du kör extremt lite per år
4 du kör 1500 mil per år
Nu vet jag inte om 1500 mil är "extremt lite" direkt, men med tanke på att du verkar dedikerad att leva i bilen, så är det ju rätt ologiskt (för att inte säga orimligt) att du prioriterar snabbhet före komfort.
Dessutom verkar det konstigt och på gränsen till ofredande att du alltid sover utanför dina kunders hem.
Sen framgår det som sagt av tråden att du inte alls "bor" i bilen utan endast sover där, vilket gör att topic blir lite fel.
Sen det här med att du spenderar massor av pengar på dyra hotell när du är i Thailand... varför inte lägga de pengarna på en bättre bil liksom, åtminstone en där du kan sova raklång.
Nä, som sagt, ska man leva sådär som du låtsas att du lever, så är just komfort något av det viktigaste, eftersom det inte är hållbart i längden annars.
Att besvara sånt snack med "jag offrar komforten för upplevelsen" visar att detta är påhitt från början till slut.
Det där vildmarkstänket fungerar i perioder, sen står man inte ut med saker som:
Svensk vinter i en bil
Inte kunna sova raklång
Otryggheten
Att inte ha privatliv
Riskerna
...men det var ett tappert försök iaf!
Jag, om någon, uppskattar när folk tänker utan boxen och faktiskt går sin egen väg.
Att du då sitter och ljuger ihop en historia, bara för att få lite kvällsunderhållning, sticker lite i ögonen. Du hånar liksom hela konceptet genom att låtsas veta vad det innebär, samtidigt som du demonsterar din okunskap om ämnet.
Hursomhelst, bevisa gärna att något du säger innehåller ens ett korn av sanning så slipper du få anklagelser om att du ljuger (Svar som "jag tänker inte bevisa något, folk får tro mig om de vill" är synonymt med ett erkännande att allt är bluff).
Sen vore det intressant att höra en motivering för de idiotiska påståendena:
1 du kan inte sova raklång
2 du vill inte ha en husbil eftersom de är för långsamma
3 du kör extremt lite per år
4 du kör 1500 mil per år
Nu vet jag inte om 1500 mil är "extremt lite" direkt, men med tanke på att du verkar dedikerad att leva i bilen, så är det ju rätt ologiskt (för att inte säga orimligt) att du prioriterar snabbhet före komfort.
Dessutom verkar det konstigt och på gränsen till ofredande att du alltid sover utanför dina kunders hem.
Sen framgår det som sagt av tråden att du inte alls "bor" i bilen utan endast sover där, vilket gör att topic blir lite fel.
Sen det här med att du spenderar massor av pengar på dyra hotell när du är i Thailand... varför inte lägga de pengarna på en bättre bil liksom, åtminstone en där du kan sova raklång.
Nä, som sagt, ska man leva sådär som du låtsas att du lever, så är just komfort något av det viktigaste, eftersom det inte är hållbart i längden annars.
Att besvara sånt snack med "jag offrar komforten för upplevelsen" visar att detta är påhitt från början till slut.
Det där vildmarkstänket fungerar i perioder, sen står man inte ut med saker som:
Svensk vinter i en bil
Inte kunna sova raklång
Otryggheten
Att inte ha privatliv
Riskerna
...men det var ett tappert försök iaf!

Om du vill vara den som är "värst" är det ok. Du vinner över mig!
1. Jag "kan" sova raklång, men med vissa problem - t.ex tenderar jag att successivt över natten sjunka mot bakluckan - så helt plant golv och lite längre hade varit bättre. MEN - konstigt nog fungerar det. Det blev också bättre med ett styvare liggunderlag - Gjorde att jag fick de där extra centimetrarna över sätet så det går att ligga någorlunda.
2. Husbil är inte bara långsam, dyrt och komplicerat att köra i vinterväglag.
3. Som du märker, icke-kvantifierade begrepp är högst subjektivt!
4. Varierar.
5. Kunderna har ej klagat. Och det är 4:e säsongen nu....
6. Korrekt, sover, läser, ser på film, äter (ibland) i bilen. Massor av saker jag gör som inte görs i bilen, som t.ex gym, på på restaurang, åka skidor, hälsa på släkt och sånt.
7. Vet inte när det blev din angelägenhet hur jag spenderar mina pengar. Vissa spenderar pengar på Ullared, IKEA, Clas Ohlson, Semester i Turkiet, Guld-Rolex, Gifta sig, Skilja sig, Prenumerera på Netflix, gå på McDonalds och annat som JAG tycker är helt otänkbart. Men vi är olika.
Citat:
Inspirerande!
Skulle kunna tänka mig detta om jag inte hade flickvän. Har lyft liknande idéer för henne tidigare, har inte direkt gått hem...
Just nu har jag en lägenhet som är billig i drift men var dyr att köpa. Jag trivs där men gillar inte en timma enkel väg till jobbet. Samtidigt skulle jag kunna parkera gratis på jobbet.
Vet inte hur det ser ut i Stockholm, där jag läste kunde man köpa parkeringskort och stå precis bredvid skolan för 500 kr/mån +2kr/h = 2000 kr/mån. Tillgång till skolans wifi från parkeringen, mycket lokaler att vara i både på dag- och kvällstid, fri tillgång till toaletter och dusch på skolan.
Skulle kunna tänka mig detta om jag inte hade flickvän. Har lyft liknande idéer för henne tidigare, har inte direkt gått hem...
Just nu har jag en lägenhet som är billig i drift men var dyr att köpa. Jag trivs där men gillar inte en timma enkel väg till jobbet. Samtidigt skulle jag kunna parkera gratis på jobbet.
Vet inte hur det ser ut i Stockholm, där jag läste kunde man köpa parkeringskort och stå precis bredvid skolan för 500 kr/mån +2kr/h = 2000 kr/mån. Tillgång till skolans wifi från parkeringen, mycket lokaler att vara i både på dag- och kvällstid, fri tillgång till toaletter och dusch på skolan.
1. Haha, flickvänner och bo i bil - Lättare att byta flickvän än bryta normer
Vill dock inte att du gör slut, bara en reflektion...2. Pendla 2 timmar om dagen är inte livskvalité. Är man 2 är husbil / Husvagn eller liknande en mellanväg - ligga i kombi är inte att föredra såvida ni inte är pygmeer.
Citat:
Kom på en fråga till. Hur gör du med runkpapprena? Låter du dom ligga brevid dig där bak precis utanför sovsäcken med risk att du vrider dig i sömnen och lägger dig på dom innan sperman torkat. Eller försöker du träffa golvet vid främre passagerarsätes fotutrymme? Eller har du dom i en påse som du fäst i någon av främre stolarnas nackstöd?
Runkar ej i bilen. (Många som frågar... kul)
Har haft sex i bilen. Det är stökigt men spännande och upphetsande.