2016-02-18, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Väljer o åter fråga Develi för hon kan detta BÄST:

varför har NB lämnat så mkt DNA efter sig ( blod mestadels?).
Vad är din teori kring det?
Delar din uppfattning kring händelseförloppet utifrån de jag läst.
Men varför har han lämnat massa blod? ( "massa"), kanske är små små mängder?
Men ändå...nyfiken..intressant,.
Mycket blod mängdmässigt är det inte - snarare flertal besudlingar och besvärande placering och typ. Jag tror inte ens han reagerat på avsättningarna och jackan är sen vrängd (där det syns bäst angående blod +4). Kåt och tappat konceptet. Bra det.
2016-02-18, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, om Lisas kropp varit nedgrävd på okänd plats på Martorps jätteegendomar hade mordet aldrig uppklarats. Tanken är förfärlig och man undrar om det finns fler saknade ljushåriga flickor.

NB hade tänkt göra sig av med Lisa,s kropp snarast med då det blev ett så stort pådrag och massa
folk i letande, så blev NB avbruten i att göra sig av med kroppen.
Han hade slängt jacka och hjälm m.m. i rishögen med avsikt att elda upp allt.
Det kan också tänkas att han planerat att elda upp Lisa i samband med brasan för att elda upp
Jacka och hjälm.
Det verkar vara hans planering.
Det låg djur kadaver nedgrävt intill byssjan så det kan också tänkas att han tänkt gräva ner kroppen.

Hade han lyckats med det så hade mordet troligen blivit olöst.
Men som tur var blev det inte så.
Han måste ha stor otur.
2016-02-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mycket blod mängdmässigt är det inte - snarare flertal besudlingar och besvärande placering och typ. Jag tror inte ens han reagerat på avsättningarna och jackan är sen vrängd (där det syns bäst angående blod +4). Kåt och tappat konceptet. Bra det.

Vad exakt menas med +4 etc?
2016-02-18, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad exakt menas med +4 etc?
High Score. Bull's eye.
2016-02-18, 21:07
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har valt en annan dörr, den vid brunnen. Vad NB använde för fordon vet jag inte.

Har du varit där uppe och tagit en kik på ladans baksida? Gör det annars för inte släpar han väl på LH tillbaka genom hela ladan heller när det finns närmare dörr/port att bära ut henne genom. Då är han ju verkligen korkad, varför göra sig sånt onödigt besvär? Att han är knäpp vet vi ju iofs men ändå....... Nä den köper jag inte.

Finns 3 portar på baksidan varav 2 är större. Jag har varit där och t o m varit inne i ladan
2016-02-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mitt stalltips är red light district, att han i England eller Litauen försökt få nån prostituerad att gå med på att tejpas eller bindas. Finns inte en chans att den här sortens mord kommer som en blixt från klar himmel vid hans ålder utan att ha testats i nån tidigare variant. Hur det ser ut i Litauen vet jag inte men jag hittade inte nåt direkt passande under den tid han var i England - alltså försvunna kvinnor.

Enlig mig är detta mord mer planerat än det synes vara. Utan den snabba insatsen hade det också lyckats.
2016-02-18, 21:11
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ondskan går och handlar på ICA, ondskan gör allt möjligt annat vardagligt som alla andra
också gör, ondskan förklädd till vanlighet. Nåt i stil med detta postade användaren
CatTheHunter tidigare idag och det är onekligen begrundansvärt det där.
De onda går inte direkt och håller fram sin ondska dygnets alla timmar. Det räcker att
den plockas fram en enda halvtimme emellanåt så kan det ha skett något hemskt och
drabbande. För andra. Det kan vara mycket ljust där mörkret håller till.

Nerijus Bilevicius förvirrar många genom sin oerhörda vanlighet, sin tillbakadragna
personlighet. Han ter sig beskedlig, som en hyvens prick, har vi fått besked om från bland andra
hans arbetsgivare på bygden. Då är han så svår att föreställa sig som en brutal och
utstuderad lustmördare. En sån bör väl se ut och bete sig på ett helt annat sätt än så?
Eller? Varför är inte Nero OND mest hela tiden så man begriper detta?

Där gick han i vardagen, anspråkslös och oförarglig, och utförde det som han var ålagd att
utföra (bortsett från avlägsnandet av en speciell rörbit i ett sjaskigt mjölk/slaktrum) och
det var en oerhörd vanlighet han förmådde upprätthålla. Ingen utanför hans egen krets
på fru och bror gavs anledning att fundera över om det fanns någonting alarmerande
innanför denna trevliga fasad av vanlighet. För han lät nämligen då bli att göra sig bemärkt
på något udda vis där han klev fram i denna rysligt vanliga vardag.
Fram tills juni förra året. Då hölls det inte tillbaka längre, då trädde en annan Nero fram
och det skakades om i bygden och hela landet närmast när så väl skedde.
En timmes gästspel av Neros duktigt mörka ondska räckte för att spoliera alla tusentals
timmar av framburen vanlighet även om nu denna vanlighet och beskedlighet fortfarande
bländar åtskilliga så att de inte förmår ta till sig faktumet med en annan Nero därinnanför.

Nero spelade sitt spel galant. Länge och väl. Han gömde föredömligt på sin ondska till vardags.
Inställsamhetens konst hade han lärt sig behärska till fullo men detta lismande utövades
bara i interaktionen med arbetsgivaren och kanske med några andra av bygdens
tongivande figurer. Men inställsamhet förväntas nog en dräng från Baltikum hålla sig med
så det sticker inte ut nämnvärt i och för sig. Dokumenterat uppskattad av herren på täppan
så det har lönat sig också att vara till lags och smila fint och buga vackert.
Man måste vara om och kring sig här i livet minsann om det ska gå vägen.
Så mycket masker. Så mycket förställning. Och ett kallt varggrin bakom den ödmjuka uppsynen.

Nero praktiserade sina färdigheter men gick och ruvade på ett tillfälle att få släppa fram
sin speciella variant av mordiskt mörker och tillfället kom och togs. Det siktades ett tillfälle
dagen dessförinnan men gled honom ur händerna. En jurist la benen på ryggen och försvann
och det blev en militärdotter istället som han lyckades snärja in och krascha livet hos.

Sen gick denna ondska och skypade med mamma strax därefter som om absolut ingenting
särskilt hade hänt, som om vanligheten bestod omkring denne anspråkslöse figur.
Ondskan gick sedan kanske inte till just en ICA-affär men en livsmedelsbutik hanns det
i alla fall med ett besök hos nån timme efter att Nero släppt loss de krafter som så många
ännu inte förstår kan vara möjliga hos just denna man.

Ondskan förklädd till vanlighet - ja, det är oftast så det ser ut faktiskt.

Tack! Men visst är det ju sant, de sticker inte ut för det stämmer som med uttrycket också "i de lugnaste vatten går de största fiskarna". Samma sak.
Nej, man förstår inte dessa krafter eftersom man inte besitter dom, tack och lov.
2016-02-18, 21:15
Medlem
Är ladan fort avspärrad?
Tänkte dra dit nu, ta ett varv där inne.
Får en bättre uppfattning då kanske....
Borde va lugnt??
2016-02-18, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enlig mig är detta mord mer planerat än det synes vara. Utan den snabba insatsen hade det också lyckats.
Håller med. Det har levt med honom en längre tid. Det intressanta är att det kan finnas stressorer som utlöser första mordet, i Raders fall blev han uppsagd.
Har funderat kring om nåt kan ha varit utlösande i detta fall. AJ pratade om att han jagat på honom rejält för att hinna med att bli klar innan resan och sen var morsan på intågande och henne kan man väl fundera kring hur relationen är med tanke på hennes extrema uttalanden i media för att försvara sin son..
Hon vill framstå som supermorsan gällande uppfostran och hur de är (dricker aldrig, slåss aldrig.. jo, jo..) - får en känsla av att det är en fasad. För sin egen skull.
2016-02-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Tog av en handske för att knäppa upp hjälm, ta ut öronproppar och håller i den sen ihop med hjälmen. Hittades öronpropparna? Höger jackficka?
öronpropparna hittades i rishögen tror jag.
2016-02-18, 21:23
Medlem
Citat:
Och jag bor 6 mil därifrån.
Funderar på ta bilen dit nu,......
Tänk på följande bara:

HOVRÄTTENS DOMSLUT

Det som tingsrätten har beslutat om beslag och avspärrning av brottsplatsen ska fortfarande gälla.

TINGSRÄTTENS DOMSLUT

Avspärrningen av brottsplatsen, södra delen av ladan, Blomberg, Källby ska bestå till
dess domen i ansvarsdelen vinner laga kraft mot den tilltalade
2016-02-18, 21:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om du inte förstår vad jag skriver är det svårt att förstå varför du lägger dig i.

Tvärtom, det är extremt lätt att förstå din rappakalja. Hur står det till med matematiken, höger 3 hål, vänster 2 hål. Det blir 5 hål. Och det hittades fem örhängen totalt, hur svårt ska det vara. Läs FUP. Jävligt onödigt att älta, då du dessutom redan har bevis på hur lätt hon kunde tappa sina örhängen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in