2016-02-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad?

Utslängda örhängen. Lämpligt "hittade" av kollega.
2016-02-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, jag är mer inne på att han valde porten vid brunnen, och på väg ut tappades handsken.
Bra, då har vi två tydliga alternativ att välja på.
2016-02-18, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du menar att familjen inte visste?
Och vem kontrollerade den infon? Få se om du förstår dubbelmeningen.
Du svarar fortfarande inte på varför inte rättsläkaren slog fast antalet hål.
Tre familjemedlemmar tittar på fotografier och räknar antalet örhängen.
Jag har svarat att delar är sekretessbelagda och bara för att du inte har fullständigt obduktionsprotokoll gör det inte ditt antagande sant. Du kan helt enkelt inte läsa dig till informationen.
2016-02-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han hade högst troligt tänkt flytta henne och boden var tillfällig, snabb dumpningsplats. Tack och lov var det snabba insatser av all de slag gällande eftersök som förhindrade hans fortsatta planer.
Lisa bär de viktigaste bevisen på kläderna och det var via örhänget i slanghärvan samt snöret runt halsen de kunde hitta brottsplatsen.

Du som följt detta sen dag 1:

Om han hunnit gräva ner kroppen efter Lisa eller bränna den, sänka den till havs och den inte återfunnits.
Hade han kommit undan då? Ganska säkert va?
2016-02-18, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Du som följt detta sen dag 1:
Om han hunnit gräva ner kroppen efter Lisa eller bränna den, sänka den till havs och den inte återfunnits.
Hade han kommit undan då? Ganska säkert va?
Ja du - det hade allt varit en betydligt sämre position det. Då hade alternativteoretikerna haft fog för sitt ifrågasättande.
2016-02-18, 20:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
NB verkade sky tvål och vatten. Vem annars hade kunnat kontaminera med IBs DNA? Ingen.

IBs DNA är ett mycket starkt bevis mot NB.

Så han hade handskar när han pullade IB.
Ni får bestämma er snart när han hade handskar på och när de var av.
2016-02-18, 20:39
Medlem
Citat:
Snörerna hade ingen betydelse för krimteknikerna heller förrän man hittade Lisa med dylika snaror kring halsen. Jag är övertygad om att Lisas kropp inte var tänkt att hittas. Så NB kunde slarva med snören.
En riktig utvikning..... Den där bågformade saken (hälften av någon rund sak) som ligger ihop med snörstumparna under PEM-röret (och flyttar sig från enligt bilden sid 664 till enligt bilden på sid 666) - vad är det för något (jag har retat mig i fyra månader på det där okommenterade skräpet). Jag kan ju ha missat en förklaring i denna mångmilatråd förstås.
2016-02-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han hade högst troligt tänkt flytta henne och boden var tillfällig, snabb dumpningsplats. Tack och lov var det snabba insatser av all de slag gällande eftersök som förhindrade hans fortsatta planer.
Lisa bär de viktigaste bevisen på kläderna och det var via örhänget i slanghärvan samt snöret runt halsen de kunde hitta brottsplatsen.

Ja, om Lisas kropp varit nedgrävd på okänd plats på Martorps jätteegendomar hade mordet aldrig uppklarats. Tanken är förfärlig och man undrar om det finns fler saknade ljushåriga flickor.
2016-02-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så han hade handskar när han pullade IB.
Ni får bestämma er snart när han hade handskar på och när de var av.

NBs kropp var väl kontaminerad.
2016-02-18, 20:53
Medlem
Väljer o åter fråga Develi för hon kan detta BÄST:

varför har NB lämnat så mkt DNA efter sig ( blod mestadels?).
Vad är din teori kring det?
Delar din uppfattning kring händelseförloppet utifrån de jag läst.
Men varför har han lämnat massa blod? ( "massa"), kanske är små små mängder?
Men ändå...nyfiken..intressant,.
2016-02-18, 20:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, om Lisas kropp varit nedgrävd på okänd plats på Martorps jätteegendomar hade mordet aldrig uppklarats. Tanken är förfärlig och man undrar om det finns fler saknade ljushåriga flickor.
Mitt stalltips är red light district, att han i England eller Litauen försökt få nån prostituerad att gå med på att tejpas eller bindas. Finns inte en chans att den här sortens mord kommer som en blixt från klar himmel vid hans ålder utan att ha testats i nån tidigare variant. Hur det ser ut i Litauen vet jag inte men jag hittade inte nåt direkt passande under den tid han var i England - alltså försvunna kvinnor.
2016-02-18, 21:00
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, får man av sig hjälm och och öronproppar med handskar på? Handskarna måste nog ha varit på när jackan drogs av iallafall.

Tog av en handske för att knäppa upp hjälm, ta ut öronproppar och håller i den sen ihop med hjälmen. Hittades öronpropparna? Höger jackficka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in