2016-02-18, 18:57
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Holmén helt klar för Dynamo Moskva.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/klart-holmen-till-dynamo-moskva-elfsborg-klubben-i-mitt-hjarta/
Fan. Då lär väl Nilsson vara förlorad för oss då. Priset som det snackas om är bra ( 5 Miljoner ) och kan vara rätt tidpunkt att sälja då vissa skador har börjat visa sig. Men jag hoppas fan att minst en 20% vidareförsäljningsklausul står med i försäljningen. Det som är synd är väl att det blir lite väl stressigt att hitta en ny mittback nu.
2016-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Varför fokuserar Bajen på att värva brassar? Det är ju riktigt svårt att hitta bra spelare för rimliga pengar numera. Den senaste brassen som var bra var väl Wanderson som mer eller mindre ruinerade Gais? Kanske minns fel här dock.
Samtidigt finns det väldigt många duktiga spelare som faller mellan stolarna i Brasilien. Att en svensk klubb ska värva en framstående spelare i div 1-2 finns inte på kartan men även ner i serien finns det guldkorn. Nu verkar det ju som att Nanne har kvar sina gamla kontakter från tiden i Kalmar då han var därnere varje vinter i princip.

Vad jag fått höra är Alex (Brassen vi tagit in på lån med köpoption) en spelare som Nanne följt och velat värva rätt länge men att det tidigare inte var aktuellt. Dels pga Kalmars situation (Inte superattraktivt samt kunde inte erbjuda någon bättre lön) och det faktum att han på den tiden ändå gjorde rätt bra ifrån sig som ung i högre divisioner. Blir intressant att se hur den värvningen faller ut.
2016-02-18, 19:37
Medlem
Tlagnojs avatar
Strax under 20 MSEK fick vi i AIK för:

*Bahoui
*Borges
*Lundholm
*Milosevic
*Dimitriadis
*Karikari
*Maripuu
*Atakora

Min gissning är att det var dyrare att värva ersättarna.

Edit: Typ lika mycket som dif fick för Emil Bergström....
Senast redigerad av Tlagnoj 2016-02-18 kl. 19:40.
2016-02-18, 20:06
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

*Bahoui
*Borges
*Lundholm
*Milosevic
*Dimitriadis
*Karikari
*Maripuu
*Atakora

Jävla tragik.
2016-02-18, 20:23
Avslutad
Puh...var orolig ett tag att Bajen, trots allt snack om god ekonomi, skulle komma med det sedvanliga "vi väntar till sommarfönstret öppnar". Som det är nu är det marginellt hit eller dit om Bajen verkligen är bättre än förra årets ganska dåliga lag.

Hoppas nu bara att dom hittar rätt typ av anfallare.
2016-02-18, 21:07
Avslutad
Citat:

*Bahoui
*Borges
*Lundholm
*Milosevic
*Dimitriadis
*Karikari
*Maripuu
*Atakora

Den där Edselius skulle man vilja ta ett snack med och fråga vad fan han ahr gjort. Misstänkt förskingring? Verkar riktigt skumt detta
2016-02-18, 21:25
Medlem
mishimas avatar
Hur går det med Hrgota? Klar för AIK eller?
2016-02-18, 21:35
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:

*Bahoui
*Borges
*Lundholm
*Milosevic
*Dimitriadis
*Karikari
*Maripuu
*Atakora

Vänta, va. Fick ni bara strax under 20 totalt för det gänget? Bisarrt
2016-02-18, 21:47
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Fan. Då lär väl Nilsson vara förlorad för oss då. Priset som det snackas om är bra ( 5 Miljoner ) och kan vara rätt tidpunkt att sälja då vissa skador har börjat visa sig. Men jag hoppas fan att minst en 20% vidareförsäljningsklausul står med i försäljningen. Det som är synd är väl att det blir lite väl stressigt att hitta en ny mittback nu.
In Hagblom we trust!
Hagblom har ju sagt att de har alternativ så någon har de på g då det inte är något oväntat att Nilsson kunde vara påväg bort i det här fönstret, U21 spelare och ett riktigt fint år i allsvenskan i fjol. 5 Mkr+15-20% vidareförsäljning så är jag nöjd, en bra ersättare till Nilsson så är jag väldigt nöjd med vårt fönster.
Och så har vi ju Granat och Tägström som 2 ungtuppar.
2016-02-18, 21:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Brasilien känns som en jävligt svår marknad nu för tiden jämfört med Afrika och i viss mån Sydamerika. Men hänger väl ihop med att Nanne alltid arbetat i det området och säkert har bra kontaktnät.
Finns ju en anledning till att det inte går att hitta brassar för ett vettigt pris för en vettig kvalité för en svensk klubb numera jämfört med för 10-15 år sen.
2016-02-18, 21:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Vänta, va. Fick ni bara strax under 20 totalt för det gänget? Bisarrt

Japp. Finns nog ingen klubb i allsvenskan som hade tackat nej till de där spelarna om de kommit undan med ett totalpris strax under 20.

Iofs betalade motparterna totalt 45.
2016-02-18, 23:51
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
In Hagblom we trust!
Hagblom har ju sagt att de har alternativ så någon har de på g då det inte är något oväntat att Nilsson kunde vara påväg bort i det här fönstret, U21 spelare och ett riktigt fint år i allsvenskan i fjol. 5 Mkr+15-20% vidareförsäljning så är jag nöjd, en bra ersättare till Nilsson så är jag väldigt nöjd med vårt fönster.
Och så har vi ju Granat och Tägström som 2 ungtuppar.
Tror mycket på Tägström, dock lär han behöva ytterligare ett år eller två. Jag tyckte redan innan Nilsson ( om han nu försvinner ) att det var segt att veta att Ålander skulle gå rakt in i startelvan så fort någon av de två ordinarie mittbackarna skadar sig / får en avstängning. Går Nilsson så bör vi plocka in en spelare som kan leverera direkt. Visst har vi även Tranberg på mittbacken som kan spela där i behov, men tror vi kommer behöva honom på mitten. Oavsett så har vi med våran ekonomi gjort ett sjukt starkt transferfönster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in