2016-02-15, 11:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Känner spontant att Seasons i framtiden inte ger något att sukta efter.
Nu då det inte kommer något Season-set/Legend längre så är ju Non-Season och Season samma skit.

Dragkraften till season har ju för mig varit att man får vara först med att testa nåt nytt, men tjao.
Nu är ju även det undanröjt :P

Att den tävlingsinriktade biten om att "alla börjar om på nytt" är ju bara käbbel.
Tittar man på diverse spelare på Season 5 så är ju dom 100tals paragons över 2000 redan, min non-season är inte ens över 1000, trots att jag spelat varje season och 2-3 år innan seasons ens började.

Dock blir season 5 första och antagligen enda season där jag kommer hamna på paragon1000+

Har de sagt att inga nya set kommer rullas ut framöver?
Citera
2016-02-15, 13:58
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har de sagt att inga nya set kommer rullas ut framöver?

Tror han menar att det inte kommer finnas några nya set för season only. Alla nya set och legendaries kommer finnas i NS också.
Citera
2016-02-15, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Så ser man hur Gaby nu är +2700 haha.

Han har alltid bottat, det är det. Att han inte blivit permanent bannad är bara för att han är streamer och bidrar till att fler spelar spelet. Såg något inlägg på reddit för någon vecka sedan där han hade spelat 340 timmar av 350 möjliga eller liknande i början av säsongen. Det säger rätt mycket, "han bottar inte lol". Löjligt lätt att botta och inte bli bannad på D3, Blizzard bryr sig inte.
Citera
2016-02-15, 22:16
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De har börjat med den för länge sen =)). Blizzard har inte officiellt annonserat ut den, men troligen får vi se den på Blizzcon i november i år, och release sommaren 2017...

kul att du ger ut falsk information.
Citera
2016-02-16, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Han har alltid bottat, det är det. Att han inte blivit permanent bannad är bara för att han är streamer och bidrar till att fler spelar spelet. Såg något inlägg på reddit för någon vecka sedan där han hade spelat 340 timmar av 350 möjliga eller liknande i början av säsongen. Det säger rätt mycket, "han bottar inte lol". Löjligt lätt att botta och inte bli bannad på D3, Blizzard bryr sig inte.

Kan du visa mig en enda person som säger att han inte bottar?

Att Blizzard skulle bry sig om en streamer med 300 återkommande viewers är bortom långsökt, är du seriös? Vet du hur ett företag fungerar?

Det här är en konflikt mellan Blizzard och företaget som ansvarar för Warden etc., nu uppdaterades ju Warden förra veckan som du säkert har missat som triggade tripwires hos bot-program som säger att de nu går att upptäcka, eller har du missat hysterin? Även skaparen av TurboHUD sa att T-HUDs dagar antagligen är över då det inte går att dölja med den nya uppdateringen av Warden.

Helt ärligt har jag aldrig sett ett vettigt inlägg av dig i den här tråden.

Ros-bot: http://imgur.com/t86md0j

TurboHUD: https://i.gyazo.com/69116a68f80d9fb50eac804a6dcd1216.png
Citera
2016-02-16, 08:06
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Kan du visa mig en enda person som säger att han inte bottar?

Att Blizzard skulle bry sig om en streamer med 300 återkommande viewers är bortom långsökt, är du seriös? Vet du hur ett företag fungerar?

Det här är en konflikt mellan Blizzard och företaget som ansvarar för Warden etc., nu uppdaterades ju Warden förra veckan som du säkert har missat som triggade tripwires hos bot-program som säger att de nu går att upptäcka, eller har du missat hysterin? Även skaparen av TurboHUD sa att T-HUDs dagar antagligen är över då det inte går att dölja med den nya uppdateringen av Warden.

Helt ärligt har jag aldrig sett ett vettigt inlägg av dig i den här tråden.

Ros-bot: http://imgur.com/t86md0j

TurboHUD: https://i.gyazo.com/69116a68f80d9fb50eac804a6dcd1216.png

Intressant, warden var något helt nytt för mig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Warden_(software)
Ovan länk finns mer info för den som undrar.
Som jag förstår det så skickar min dator en logg på alla program som körs för att identifiera och banna fuskare. Jag brukar ibland använda ett program som heter AutoHotkey, bindat en knapp som spammar 1,2,3 åt mig för att undvika blodvite från fingertopparna. Det kanske inte är så smart då?
Vet ej om dom bannar för det, men någon annan som vet?

/B
Citera
2016-02-16, 10:19
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Intressant, warden var något helt nytt för mig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Warden_(software)
Ovan länk finns mer info för den som undrar.
Som jag förstår det så skickar min dator en logg på alla program som körs för att identifiera och banna fuskare. Jag brukar ibland använda ett program som heter AutoHotkey, bindat en knapp som spammar 1,2,3 åt mig för att undvika blodvite från fingertopparna. Det kanske inte är så smart då?
Vet ej om dom bannar för det, men någon annan som vet?

/B

Jag har inget svar på din fråga men däremot är ju det programmet du kör överflödigt eftersom du kan uppnå samma sak ingame bara genom att använda numpaden.
Citera
2016-02-16, 11:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Jo men även om han bottar sönder sig och farmar keys och mats så ska det rätt mycket tid till för att nå +2700 i paragon på S5.
Jag försvarar inte bottande på något som helst sätt. Men botting ger inte speciellt mycket XP. att nöta +100 15h om dagen gör däremot det :P

Men jag måste säga att det fasen är synd att paragon ska ha så mycket att säga till om i spelet. Alla som vill ligga på en lista i slutet av säsongen måste köra Gabby style för att mer eller mindre ha en chans. Ser ju nu att hela min friendlist tröttnat på s5 redan och misstänker att det här kan va grunden. Finns ingen mening med att pusha utan det är bara ett evigt farmande efter XP fram till sista 14 dagarna i princip.
Citera
2016-02-16, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jo men även om han bottar sönder sig och farmar keys och mats så ska det rätt mycket tid till för att nå +2700 i paragon på S5.
Jag försvarar inte bottande på något som helst sätt. Men botting ger inte speciellt mycket XP. att nöta +100 15h om dagen gör däremot det :P

Men jag måste säga att det fasen är synd att paragon ska ha så mycket att säga till om i spelet. Alla som vill ligga på en lista i slutet av säsongen måste köra Gabby style för att mer eller mindre ha en chans. Ser ju nu att hela min friendlist tröttnat på s5 redan och misstänker att det här kan va grunden. Finns ingen mening med att pusha utan det är bara ett evigt farmande efter XP fram till sista 14 dagarna i princip.

Precis, därför jag är fast besluten om att Blizzard borde köra med 2 veckors säsonger, men även ha en vanlig säsong vid sidan av. Alltså att man får välja på 2 veckor eller 3 månaders ladder. Förstår inte hur Blizzard inte ser att D3 hade varit så mycket mer vid liv med kortare säsonger.
Citera
2016-02-16, 11:33
Medlem
swebarbs avatar
Trött på att dom som botar inte blir bannade jävla fittor, skiter i om dom är streamers eller inte.. ska vi alla bli det då så är det fritt fram att köra bots dygnet runt? paragon är så paj ändå krävs ju 1500+ för att klara riktigt höga g rifts ändå så är man själv inte ens 1000 en bra bit ifrån bara för man kör legit.
Citera
2016-02-16, 14:46
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Precis, därför jag är fast besluten om att Blizzard borde köra med 2 veckors säsonger, men även ha en vanlig säsong vid sidan av. Alltså att man får välja på 2 veckor eller 3 månaders ladder. Förstår inte hur Blizzard inte ser att D3 hade varit så mycket mer vid liv med kortare säsonger.

2 veckor känns lite väl kort kan jag tycka.

Tycker en bättre lösning vore att helt enkelt göra om paragon-system något. Som det är just nu är ju primary stat den enda stat som inte är "låst" vore lättare att dela upp första paragon-"tabben" precis som de andra så när du väl når 800 händer inget mer utan du cappar.

800 är tillräckligt högt för att de flesta aldrig ska nå taket ändå. Det skulle flytta fokus från paragon och XP-farming till att helt enkelt farma efter bättre gear, och det är ju det diablo handlar om från början.
Om en säsong är 3 månader är det också tillräckligt med tid för att både ge betydligt fler spelare en rimlig chans frö en ladder-placering samt lite tid för de mest hardcore att kanske ta en paus eller gå utomhus nån dag eller nåt.

Tycker i allmänhet (inte bara diablo) att kravet på att det konstant ska finnas progress tillgänglig i ett spel har gått lite till överdrift. Cappar du din paragon en månad innan ny säsong får väl det ses som rimlig downtime och är ju fortfarande dessutom bara ett stopp i level-progress. Att du ska lyckas få all din gear max rollad ens om säsongen är 6 månader är nästan orimligt.
Citera
2016-02-16, 15:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Istället för att dra ner säsongstiden till 2 veckor (wtf, 2 veckor?), så kanske det hade varit bättre att göra så det tar längre tid att levla och optimera en char. Spelar du i 12 timmar nu så har du en level 70 char med fullt set. Hur lång tid tog det innan folk svepte runt som smör i T10? Ett dygn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in