Citat:
Ursprungligen postat av
Sara98
Ändå London. Men tack!
Nej de var inte från London, de var från Warrington i nordvästra England, c:a 30 mil från London.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farmoreller
Han säger att han väntade på att bron skulle "sänkas ned igen", det tolkar jag som att den är uppe.
Ordagrant sa han: "Jag stod och väntade i kön där vid broöppningen och väntade på att bron skulle stängas." Nu kan vi väl säga 100 % säkert att det var vid öppnandet av bron det hände och hans ord säger ju egentligen inte något annat heller, han väntade på att den skulle stängas från det ögonblick han stannade. Fast det är ett jäkligt olyckligt sätt att uttrycka sig som bäddar för förhastade slutsatser.
Om nu ingen ringde polisen om någon bilkrasch utan bara anmälde en trasig bom så är hans senare ord i intervjun väldigt anmärkningsvärda: "Sen så låg det ju lite vrakdelar som vi fick stanna och plocka undan får att inte få punktering."
Några har sett en bil dundra förbi genom en bom, möjligen i en kraftig släng av extremt tunnelseende missat just själva kraschen men då trafiken släpptes på och några såg bildelar framme vid skarven, var det ingen som ringde om en bilkrasch vid det laget heller???
Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Jag håller med, därför är det ju extra viktigt att ta in vittnesmål ifrån alla som befann sig runt om inklusive den båt som passerade. Ja mycket är konstigt med detta anser jag och hur kunde det
finnas film minuterna innan olyckan på bron, men inte då olyckan hände? För vad som sägs ska ju den filmen inte sparats, så nog är allt konstigt med detta.

Vad menar du med det fetmarkerade? Så vitt jag sett finns ingen film sparad alls varken minuterna före eller efter olyckan. Det finns några stillbilder som sparats av en extern nätsida som samlar på webkameror med åtskilliga minuters samplingsfrekvens men det har inte med det nu berömda 24 h sparandet av film hos Trafikverket/Trafik Stockholm att göra och är inte ens någon film.