2016-02-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Sidodiskussioner är väl inte alltid fel?

Så jäkla mycket diskutera det inte ens om båtens passage!

Det verkar ju var du som inte förstår vad jag skriver.

Varför inte föraren stannade och inväntade diskuteras mest här, så vad är problemet?

Var har du läst att någon anklagar båten för olyckan?

Nej, jag förstår inte vad du skriver fullt ut. Jag förstår inte heller hur du kan få det till att någon skulle anklaga fartyget för olyckan. Absurt.
Citera
2016-02-17, 22:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Ändå London. Men tack!
Nej de var inte från London, de var från Warrington i nordvästra England, c:a 30 mil från London.

Citat:
Ursprungligen postat av Farmoreller
Han säger att han väntade på att bron skulle "sänkas ned igen", det tolkar jag som att den är uppe.
Ordagrant sa han: "Jag stod och väntade i kön där vid broöppningen och väntade på att bron skulle stängas." Nu kan vi väl säga 100 % säkert att det var vid öppnandet av bron det hände och hans ord säger ju egentligen inte något annat heller, han väntade på att den skulle stängas från det ögonblick han stannade. Fast det är ett jäkligt olyckligt sätt att uttrycka sig som bäddar för förhastade slutsatser.

Om nu ingen ringde polisen om någon bilkrasch utan bara anmälde en trasig bom så är hans senare ord i intervjun väldigt anmärkningsvärda: "Sen så låg det ju lite vrakdelar som vi fick stanna och plocka undan får att inte få punktering."

Några har sett en bil dundra förbi genom en bom, möjligen i en kraftig släng av extremt tunnelseende missat just själva kraschen men då trafiken släpptes på och några såg bildelar framme vid skarven, var det ingen som ringde om en bilkrasch vid det laget heller???

Citat:
Jag håller med, därför är det ju extra viktigt att ta in vittnesmål ifrån alla som befann sig runt om inklusive den båt som passerade. Ja mycket är konstigt med detta anser jag och hur kunde det finnas film minuterna innan olyckan på bron, men inte då olyckan hände? För vad som sägs ska ju den filmen inte sparats, så nog är allt konstigt med detta.
Vad menar du med det fetmarkerade? Så vitt jag sett finns ingen film sparad alls varken minuterna före eller efter olyckan. Det finns några stillbilder som sparats av en extern nätsida som samlar på webkameror med åtskilliga minuters samplingsfrekvens men det har inte med det nu berömda 24 h sparandet av film hos Trafikverket/Trafik Stockholm att göra och är inte ens någon film.
Citera
2016-02-17, 23:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nej, jag förstår inte vad du skriver fullt ut. Jag förstår inte heller hur du kan få det till att någon skulle anklaga fartyget för olyckan. Absurt.

Men du skrev ju illvilliga eller? Nä inte jag som påstår det, du som skrev att det inte skulle diskuteras om fartyget.. Men tjatas om varför inte bilen stannade går bra.

Vad menar du då? Varför ska man helst inte skriva om fartyget och vad dess besättning såg?
Citera
2016-02-17, 23:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

"Varför hålla på och älta fartygets inblandning i olyckan?"

Skrev du! Och jag frågade dig vem som gör det?
Citera
2016-02-17, 23:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej de var inte från London, de var från Warrington i nordvästra England, c:a 30 mil från London.

Ordagrant sa han: "Jag stod och väntade i kön där vid broöppningen och väntade på att bron skulle stängas." Nu kan vi väl säga 100 % säkert att det var vid öppnandet av bron det hände och hans ord säger ju egentligen inte något annat heller, han väntade på att den skulle stängas från det ögonblick han stannade. Fast det är ett jäkligt olyckligt sätt att uttrycka sig som bäddar för förhastade slutsatser.

Om nu ingen ringde polisen om någon bilkrasch utan bara anmälde en trasig bom så är hans senare ord i intervjun väldigt anmärkningsvärda: "Sen så låg det ju lite vrakdelar som vi fick stanna och plocka undan får att inte få punktering."

Några har sett en bil dundra förbi genom en bom, möjligen i en kraftig släng av extremt tunnelseende missat just själva kraschen men då trafiken släpptes på och några såg bildelar framme vid skarven, var det ingen som ringde om en bilkrasch vid det laget heller???

Vad menar du med det fetmarkerade? Så vitt jag sett finns ingen film sparad alls varken minuterna före eller efter olyckan. Det finns några stillbilder som sparats av en extern nätsida som samlar på webkameror med åtskilliga minuters samplingsfrekvens men det har inte med det nu berömda 24 h sparandet av film hos Trafikverket/Trafik Stockholm att göra och är inte ens någon film.

Är jag så svår att förstå idag? Jag vet att det sägs att filmen har raderats och inte är detsamma som bilderna som visats minuterna före olyckan. Vad jag menar är, varför dessa stillbilder finns från minuter innan olyckan men inte vid olyckan?
Det fetmarkerade har jag fått till utan det var menat
Citera
2016-02-17, 23:55
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Nej, det är en illasinnad tolkning. Det är ju tvärtom jag menar. Varför hålla på och älta fartygets inblandning i olyckan.
Men sluta tjata om vad medlemmar ska skriva eller inte skriva om. Fartyget är intressant för att köargöra vissa detaljer.

Bandet fick som de ville, de ville nog bara att människor skulle se deras uppgång, inte deras fall. Inte ens kaptenen såg dem, eftersom han trodde att hela ekipaget var ett
snösjok. På så långt håll är det nog svårt att urskilja.
Citera
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Mer info i intervjun med "Vittnet" som P4 Jönköping gör. Där säger han att han inte reflekterade över att han (kunnat) ramla ner, det fick man ju höra senare på nyheterna. (Ungefär)
Lyssna själva:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6368123

Han måste trott att "vrakdelarna" som han städade undan kom från kraschen mot bommen. Antingen var det väldigt lite "vrakdelar" eller så var han inte vid sina sinnens fulla bruk. Han verkade ev vara "chockad". Men lite märkligt är detta.
Eller är det så här man reagerar om man själv utsätts för en sådan här situation?
Senast redigerad av JonasFB 2016-02-17 kl. 23:59. Anledning: Edit: stavfel
Citera
Medlem
Citat:
Är jag så svår att förstå idag? Jag vet att det sägs att filmen har raderats och inte är detsamma som bilderna som visats minuterna före olyckan. Vad jag menar är, varför dessa stillbilder finns från minuter innan olyckan men inte vid olyckan?
Det fetmarkerade har jag fått till utan det var menat

Därför att det på den aktuella nätsidan sparas bilder var 20:e minut, därför finns det en bild från kl. 01:57 och en från 02:17.
Citera
2016-02-18, 00:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men inte dagar efter händelsen. Det brukar ta ett år innan allmänheten får se klippen i USA.
Ni sitter i pojkrummet hos mamma och har ingen aning om vad som händer i verkliga världen utanför det ni upplever på internet.
Tror att polisen inte har några bilder sparade. Annars hade de gått ut med att ee jar bilder och undersöker dem.

Varför skulle tjejer sitta i pojkrum hos mamma?
Citera
2016-02-18, 00:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag har mina aningar, men föredrar avvakta förare och passagerares blodanalyser.
Dessa bör väl offentliggöras … eller..?
Dessa aningar har nog många...
Men föraren verkar vara den siste som har skuld i det hela.
Biltillverkare, brokonstruktörer, alkoholtillverkare, brooperatörer och fan och hans moster är mer ansvariga till det som inträffat än personen som satt bakom ratten.
Citera
2016-02-18, 00:40
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Varför kan ni inte läsa ett par sidor bak i tråden? Det har skrivits otaliga gånger.
Det sparas i 24 timmar varefter det raderas automatiskt.

Ja, och då kan de välja att spara filmen vid behov. De kan spara filmen, har du missat att de missat detta?
Citera
2016-02-18, 00:45
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedog-com
Som det tidigare sagts i tråden finns det uppgifter från vittnen, att bilen passerat till vänster om de väntade bilisterna. Bilen, har kört i ca. 70-80 då den passerade. Vittnena anger att minst två lastbilar och en taxi står still. Skador på primärbommarna i vänstra körfältet bekräftar att en bil har kolliderat med dem. Bilen måste sedan väjt till höger (högra körfältet) för att sedan kanat över kanten i ganska låghastighet, fortfarande bromsande. Uppgifter finns att delar från ett tackräcke hittats samt märken finns i brospannet. Inga uppgifter finns om stora glasmängder eller andra stora delar så taket borde vara intakt. Bron borde då minst ha ett gap på 1,5-1,6m mellan vägbana och brospannet. Varför inga skador finns på sekundärbommarna är fortfarande en gåta.

Om bilen kört över kanten på vänstra sidan ,borde räcken eller andra delar av det gamla kontrollrummet blivit skadat, men det är de inte. Däremot verkar det finnas skador på högra sidan av fasaden.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.35...r-dodskraschen

Allt detta tyder på en undanmanöver där föraren blivit överrumplad av stillastående bilar. Om det sen beror på avsaknaden av signaler eller annat låter jag bero. Påminner om att man kommer 277m på 10sek vi 100km/h

Det du skriver stämmer nog tyvärr hyggligt bra. Undanmanöver in i vänsterfilen, kraschar bom 1, ser bom 2 och stupet närma sig, hinner inte bromsa, svänger åt höger, där skador finns, och sen åker bilen i.

Frågan är hur bilisten, van vid vänstertrafik, kunde missa att bilkön berodde på broöppning? En varningsskylt var ur funktion, var finns övriga skyltar, är de belysta? Man får utgå från att även turister måste hinna uppfatta att motorvägen blir ett öppet hål i mörkret… med korta distanser före stupet… som du skriver antal meter är nästan ett skämt med tanke på farten om bilisten missat vad som är på gång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in