2016-02-17, 18:11
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Haha - nu har statsministern blivit en parodi på sig själv. Angående ministrarna som fått bostäder på sätt som kan ifrågasättas uttalar han sig i Expressen i en artikel som är som hämtad från någon satirisk site med påhittade nyheter förankrade i verkligheten:

"– Nu får det vara sluttjollrat,säger Stefan Löfven, S." börjar det. Och sen fortsätter han uttala sig om att "det börjar bli tjafsigt nu med detta", men vi ska "ha en ordning där det är schyst och korrekt",. Naturligtvis ska saker "granskas" men statsråden måste han nånstans att bo - det tycker han "är högst rimligt". Han "har inget färdigt förslag men uppenbarligen behöver vi ordning och reda i detta."

Är det på riktigt eller firar Expressen 1 april lite väl tidigt i år?

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-det-borjar-bli-tjafsigt-nu/

Mycket oklokt av statsministern att ta till den här typen av tjollriga brösttoner. Nån i hans närhet borde begripa att detta kommer att trigga igång drevet att hitta suspekta lägenhetsaffärer i den gamle fackpampens liv i storstan. Alltså före det numera ståndsmässiga boendet i Sagerska palatset...
Citera
2016-02-17, 18:16
Medlem
JBernards avatar
Det är mest käbbel det där han håller på med. Och tjoller. Det måste vara ordning och reda i statsrådens lägenhetsaffärer.

Han är så usel att t o m någon form av passiv-aggressivt utspel blir lustifikt.
Citera
2016-02-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det är mest käbbel det där han håller på med. Och tjoller. Det måste vara ordning och reda i statsrådens lägenhetsaffärer.

Jag tycker det var ett bra svar. Det är fjanterier journalister håller på med. Självklart att vår försvarsminister måste ha någonstans att bo under sin tjänstgöring i Sthlm i statens tjänst.

Likadant gällande Margot Wallström.

Ett annat, intressant, uttalande från vår statsminister är att han stöder Englands krav att få reducera välfärden till asylsökande och flyktingar. Löfven tyckte det var tillåtet om landet var högt ansträngt av många invandrade.

Varför kommer han inte med ett dylikt välfärdsreducerande då det gäller Sverige? Eller har vi inte tagit emot tillräckligt många?.
Citera
2016-02-17, 20:08
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
"– Nu får det vara sluttjollrat,säger Stefan Löfven, S." börjar det. Och sen fortsätter han uttala sig om att "det börjar bli tjafsigt nu med detta", men vi ska "ha en ordning där det är schyst och korrekt",. Naturligtvis ska saker "granskas" men statsråden måste han nånstans att bo - det tycker han "är högst rimligt". Han "har inget färdigt förslag men uppenbarligen behöver vi ordning och reda i detta."

Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Karlns vokabulär lämnar en del övrigt att önska minst sagt.
Citera
2016-02-17, 21:29
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag tycker det var ett bra svar. Det är fjanterier journalister håller på med. Självklart att vår försvarsminister måste ha någonstans att bo under sin tjänstgöring i Sthlm i statens tjänst.

Ett annat, intressant, uttalande från vår statsminister är att han stöder Englands krav att få reducera välfärden till asylsökande och flyktingar. Löfven tyckte det var tillåtet om landet var högt ansträngt av många invandrade.

Varför kommer han inte med ett dylikt välfärdsreducerande då det gäller Sverige? Eller har vi inte tagit emot tillräckligt många?.

Det kan jag hålla med om, det är bara lite kul att sossarna blir så stressade och att Löfven tappar humöret (och använder roliga uttryck). Gällande uttalandet om reduceringen av välfärdssystemet är det lite typiskt sossarna, dom vet egentligen att det är en korrekt analys men blundar på hemmaplan. Fiaskoparti nummer ett.
Citera
2016-02-17, 21:32
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:

Ja men svenska politiker är hycklare av rang.
Han borde egentligen leva på lånad tid just nu.
Citera
2016-02-17, 21:48
Bannlyst
Käbbel & tjoller. Allt känns som en jävla Åsa-Nisse-film. Just nu har vi några EU-politiker som duger men på hemmaplan är det fan bara bönder på alla jävla poster i alla jävla partier. Visst Ygeman är snäll men vi behöver nog en diktator.
Citera
2016-02-17, 22:05
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Dom får väl göra som alla andra: Köpa en lägenhet. När det gäller Wallström är det inga problem. Hon kan köpa en 5-rummare på strandvägen, kontant, om det behövs. Hela haken här är ju att dom inte vill betala med egna pengar, utan bo på någon annans bekostnad.
Citera
2016-02-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Käbbel & tjoller. Allt känns som en jävla Åsa-Nisse-film. Just nu har vi några EU-politiker som duger men på hemmaplan är det fan bara bönder på alla jävla poster i alla jävla partier. Visst Ygeman är snäll men vi behöver nog en diktator.

Jag tycker att en diktator är vad vi har. Löfvén har inte visat prov på demokrati i större mått. DÖ t.ex. De andra partiledarnas utsägelser efter s.k. förhandlingar och överenskommelser. Överenskommelser var dikterade av Löfvén.

Han har kanske demokrati inom partiet till viss grad. Ygeman och Morgan Johansson och Ylva Johansson verkar vara ganska självgående. Hur det är med de andra ministrarna, varav många är osynliga, vet jag inte.

Hans sätt att utesluta SD när han skryter över att man har kommit överens i överläggningar med samtliga partier är ren lögn. Det är ta mig tusan brottsligt förfarande. Han utesluter alla SD- väljare, som nu kan räknas i 25% av Sveriges folk.
Demokrati?

I övrigt gällande övriga partiers riksdagsrepresentanter håller jag med dig.
Citera
2016-02-17, 23:38
Medlem
Lifewringers avatar
Jag tycker JS gör en bra analys över Stefan Löfven:

Citat:

"Ändå skäms jag varje dag som denna olycka företräder mitt land. Jag oroar ihjäl mig varje dag som han får fortsätta förstörelsen av Sverige. Allting tyder på att han inte vet vad han gör. Varje gång han yttrar sig syns flimret i hans hjärna när han försöker koppla ihop synapserna och komma ihåg vad hans rådgivare har sagt att han ska säga"

http://snaphanen.dk/2016/02/14/framling-i-eget-land/
Citera
2016-02-17, 23:39
Medlem
Citat:

Jag håller helt med. Det hela är fjanterier från journalister. Tyvärr är ju SvD med om att publicera smörjan.

Felet är att man inte tillhandahåller bostäder åt regeringsmedlemmar. Det gör man däremot för riksdagsledamöter, vilket är fullt rimligt. Av ca 10 miljoner invånare bor ca 2 miljoner i Stockholmsområdet. Det väljs riksdagsledamöter från alla områden i Sverige och de kan faktiskt inte dagpendla. Alltså måste bostäder ordnas.

Riksdagsledamöter har en speciell situation eftersom de inte kan planera i förväg. Valdagen är andra söndagen i september. Innan valet är klart och färdigräknat vet man inte vem som blir vald (i knepiga fall kan det ta några dagar). Man har förstås en aning genom att titta på opinionsundersökningarna, men säkert är det inte förrän efter rösträkningen.

Två veckor efter valdagen träder den nya riksdagen i funktion. På knappt två veckor ska en nyvald riksdagsledamot alltså avsluta sitt gamla jobb, ibland ordna med barntillsyn under de dagar man måste befinna sig i Stockholm och sätta sig in i sina nya uppgifter.

Riksdagen tillhandahåller ett antal bostäder i centrala Stockholm för de riksdagsledamöter som kommer utifrån landet. Man vet på ett ungefär hur många som behövs. De riksdagsledamöter som åker ut i valet lämnar sina bostäder direkt så att de står färdiga för de nya ledamöterna.

Jag tycker detta är fullt rimligt och ledamöterna ska inte bo i Stockholms förorter, som en del har föreslagit. Riksdagsledamöter reser från och till hemorten varje vecka och reser väldigt mycket i övrigt. De ska inte belastas mer. De ska inte heller riskera att sitta fast i tunnelbanestopp eftersom de ska delta i voteringar som ibland är avgörande för landet. Det finns även en säkerhetsaspekt. SD:s ledamöter har fått bostäder som kan bevakas bra.

Om det är snabba ryck för nya riksdagsledamöter efter ett val är det ännu värre för ministrarna. Man vet inte före valet hur regeringen kommer att se ut eller vilka partier som ska ingå i regeringen eller hur stor vikt olika partier i en regeringskoalition ska ha.

Efter valet ska det snabbt bildas en regering. Självklart har en tänkbar statsminister tänkt i förväg och vidtalat en del personer om att ta en regeringspost, men ingenting kan göras klart före valresultatet. Då vidtar ett pussel där mycket måste avvägas mot annat. 2014 blev det ju en S-MP-regering, det kunde ingen veta i förväg och det krigas om ministerposter.

En vanlig människa som erbjuds ett jobb i Stockholm har i allmänhet lite längre tid på sig att hitta bostad. Man brukar inte tillträda inom några dagar efter erbjudandet, som ministrarna gör. Även om en del blivande ministrar - inte alla - har råd att köpa en bostad för några miljoner i Stockholm kan man inte fixa ett köp på en vecka, flytta in och börja ett krävande jobb.

Ministrarna har en osäkrare position än riksdagsledamöterna eftersom det plötsligt kan bli regeringsombildningar eller regeringsskifte. Ska de stå där med ett långvarigt kontrakt eller en bostad som kostat miljoner som de inte längre behöver?

Nej, det enda rimliga är att ministrar precis som riksdagsledamöter får en bostad ordnad under sin tjänstetid. Det måste ju vara lättare att fixa detta för några av de 20 - 25 ministrarna än för de av våra 349 riksdagsledamöter som behöver bostad i Stockholm under sin mandattid.
Senast redigerad av Winston Smith 2016-02-17 kl. 23:42.
Citera
2016-02-17, 23:48
Medlem
Nu ska han försöka verka stadig och slå handen i bordet.När han ska försvara en lägenhetsaffär som kanske iofs inte är så väldigt märkvärdig.
Men Hallå!!!! Svetsarn lelle.
Du kunde valt ett lite bättre tillfälle att försöka verka statsmannamässig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in