Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Intressant. Du verkar insatt. Ser du några sprickor högre upp i SD i och med detta förslag (förutsatt att nuvarande ledning ställer upp för omval). Några ledtrådar får man av att se vilka som gett FB-tummen upp - vad betyder det att de flesta toppar inte gjort det?
Jag förstår att du inte kan veta, men vill gärna höra dig resonera mer kring detta.
Uppenbart finns det ju en delning bland de aktiva i SD Stockholm. Vissa vill ha detta förslag och andra vill ha kvar den gamla styrelsen.
Vad jag tycker om deras olika förutsättningar är jag tyst om än, men säkert tillbaka till i denna tråd innan valet (20 mars).
Vad det gäller SD:s partiledning är det svårt att veta vem de tycker minst om.
Mest intressant i detta dag, Långs förslag innehåller som Vice som var en av de mest ledande SD:arna mellan 1996-2015. Vill man ta in en sådan gammal SD.are? Å andra sidan är han jurist på ett av Sveriges största bolag idag - har SD råd att tacke nej till sånt om man vill växa och blir uppfattade som seriösa i riksdagen?
Denna kandidat tillhör ju SD:s så kallade "SD Bunker", vi får se om det kommer att spela in.