2016-02-17, 20:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag förstår inte riktigt hur det är ett kuppförsök att någon öppet deklarerar att den kandiderar till ordförande i en viss kommun? Sitter den nuvarande ordföranden på ett livstidskontrakt eller vad är problemet? Så länge omröstningarna går korrekt till är väl allt i sin ordning?
Citera
2016-02-17, 20:41
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Den enda hjärna med lite substans slängde dom ut.......

https://www.youtube.com/watch?v=Qb6qUE79Aak

Vad är det här? Haha! Vilken jävla alkoholiserad tomte! Skrämmande dum i huvudet, precis som alla andra av denna art. Problemet är inte att just politiker är dumma i huvudet. Utan problemet är att det är just människor som är politiker, och människor är som vi alla vet dumma i huvudet. De borde ersättas med några maskrosor och flugsvampar. Fan så mycket mer intelligent liv det skulle bli där då.
Citera
2016-02-17, 20:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Intressant. Du verkar insatt. Ser du några sprickor högre upp i SD i och med detta förslag (förutsatt att nuvarande ledning ställer upp för omval). Några ledtrådar får man av att se vilka som gett FB-tummen upp - vad betyder det att de flesta toppar inte gjort det?

Jag förstår att du inte kan veta, men vill gärna höra dig resonera mer kring detta.

Uppenbart finns det ju en delning bland de aktiva i SD Stockholm. Vissa vill ha detta förslag och andra vill ha kvar den gamla styrelsen.

Vad jag tycker om deras olika förutsättningar är jag tyst om än, men säkert tillbaka till i denna tråd innan valet (20 mars).

Vad det gäller SD:s partiledning är det svårt att veta vem de tycker minst om.

Mest intressant i detta dag, Långs förslag innehåller som Vice som var en av de mest ledande SD:arna mellan 1996-2015. Vill man ta in en sådan gammal SD.are? Å andra sidan är han jurist på ett av Sveriges största bolag idag - har SD råd att tacke nej till sånt om man vill växa och blir uppfattade som seriösa i riksdagen?

Denna kandidat tillhör ju SD:s så kallade "SD Bunker", vi får se om det kommer att spela in.
Citera
2016-02-17, 20:50
Medlem
teasardigs avatar
Formellt sett är det helt i sin ordning. Dock är det ovanligt att motkandidater ställer upp. Om Kalle kandiderar mot Anders då måste Kalle förklara varför Anders har gjort ett dåligt jobb och varför folk ska rösta på honom istället. Anders måste göra samma sak mot Kalle.

Det leder snabbt till ont blod, falangbildningar och folk som blir fiender för livet. Det är därför en åtgärd man bara tar till i yttersta nödfall om man anser att något är väldigt skevt.
Citera
2016-02-17, 20:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Formellt sett är det helt i sin ordning. Dock är det ovanligt att motkandidater ställer upp. Om Kalle kandiderar mot Anders då måste Kalle förklara varför Anders har gjort ett dåligt jobb och varför folk ska rösta på honom istället. Anders måste göra samma sak mot Kalle.

Det leder snabbt till ont blod, falangbildningar och folk som blir fiender för livet. Det är därför en åtgärd man bara tar till i yttersta nödfall om man anser att något är väldigt skevt.

Att det finns flera kandidater lokalt 7K-partierna är långt i från ovanligt. Enda anledningen till att just detta val blir en debatt för ju för att vissa i Sd Sthlm tror att de kan göra en fejd på FB och att de gynnar Hesselbäck.

Jag tror dock inte att en sådan kampanj n de som SSU kört på FB.
Citera
2016-02-17, 21:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag förstår inte riktigt hur det är ett kuppförsök att någon öppet deklarerar att den kandiderar till ordförande i en viss kommun? Sitter den nuvarande ordföranden på ett livstidskontrakt eller vad är problemet? Så länge omröstningarna går korrekt till är väl allt i sin ordning?

Givetvis, med dagens SD-stadgar så går det inte att köra rena kupper på riksnivå.

Det finns exempel på anklagelser att Åkessons gäng genomförde en kupp när han blev partiledare, men det var helt andra stadgar då och man följde dem.
Senast redigerad av Y2W 2016-02-17 kl. 21:11.
Citera
2016-02-17, 21:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Intressant. Du verkar insatt. Ser du några sprickor högre upp i SD i och med detta förslag (förutsatt att nuvarande ledning ställer upp för omval). Några ledtrådar får man av att se vilka som gett FB-tummen upp - vad betyder det att de flesta toppar inte gjort det?

Jag förstår att du inte kan veta, men vill gärna höra dig resonera mer kring detta.

Mitt svar att jag inte alls vet vad de i ledningen tycker om detta.

Ledningen kickade Hahne förra året, och sedan Buss-Mia. Men styrelsen hölls kvar (trots att den sågs lite kritisk mot partiledningen).

Nu ställer David Lång upp mot dem, vilket inte bore vara så anmärkningsvärt - tom bra för ledningen.

Men Trumpen här är ju Jakob Eriksson om någon inte fattat det, en SD veteran som satt i ledningen mellan 1996-2001 och var en konsult långt efter det.

Ingen i SD ogillar ju David Lång (utom en anonym person här som öppnade sitt konto nyss bara för detta med David).
Senast redigerad av Y2W 2016-02-17 kl. 21:16.
Citera
2016-02-17, 21:37
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Hördu det är absolut INTE Karlsson och Åkesson som har gjort att SD är så stort!! Snarare är det massinvandringen, folkrörelser som Folkets Demonstration och Nordisk Ungdom och tidningar som Avpixlat, Fria Tider, Nya Tider, Motpol och Motgift som fått svensken att vakna upp och se sanningen om vad som pågår i Sverige! Detta är detta som är den sverigevänliga folkrörelsen. Expo-Karlsson och andra folkförrädare som styr SD sitter helt enkelt på sina feta häckar och tjänar storkovan på att dem är det enda partiet som varit kritiska mot folkutbytet. Fast nu är visst moderaterna plötsligt mer kritiska mot massinavndring än SD efter alla uteslutningar!

På vilket sätt är SD- ledningen förrädare? Bara för att SD- ledningen strävar efter att befria partiet från extremister innebär inte att de är folkförrädare. Att ha extremister i partiet kan minska SD-s ökning.
Citera
2016-02-17, 21:58
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE0S
Det här låter onekligt väldigt grisigt, men kanske aningens vinklat. Det är uppenbart att du är medlem i partiet med tanke på hur mycket information du har (eller fantasi ). Kan man inte bara snacka med någon i ledningen om det här? Svårt att tänka mig att de skulle vilja förstöra organisationen så här utan vidare. Vad är det de inte gillar med den befintliga ledningen? Jag vill minnas att när det handlade om SDU så var det frågan om hur radikalt nationalistiska de skulle vara exempelvis.

Sen brukar Jimme Åkesson & Co veta vad de håller på med. De har ju ändå byggt upp det mest framgångsrika partiet på decennier.
Åkesson mfl vet inte alls vad de håller på med, simpla oppurtunister som rider på PK bubblan. Förklara hur de ska göra när andra partier tar över invandringsfrågan? Nej just det, precis vad jag trodde.
Citera
2016-02-17, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vad pratar du om, Lång driver ju fortfarande sin politiska linje om att svenskar har RÄTT att bo med svenskar.

Jag vette fan vem du snackat med eller om du sitter ock knarkar.

Det är ju toppen. Nu sa han dock detta i ett anförande i riksdagen 2011 eller 2012, det är som bekant ett tag sen. Nej jag har inte läst alla motioner han har lämnat in.
Senast redigerad av JewKiller 2016-02-17 kl. 22:32.
Citera
2016-02-17, 22:42
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så länge omröstningarna går korrekt till är väl allt i sin ordning?

Knappast om det gäller ett helt ungdomsförbund?

Eller det kanske är enbart ungdomsförbund som är undantaget?
Citera
2016-02-17, 23:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Knappast om det gäller ett helt ungdomsförbund?

Eller det kanske är enbart ungdomsförbund som är undantaget?

Nu får du vara lite mindre kryptisk! Syftar du på att SD inte har rätt att bryta med sitt dåvarande ungdomsförbund, eller syftar du på några oegentligheter inom själva ungdomsförbundet?

För övrigt säger jag varken bu eller bä om hur SD skött organisatoriska saker tidigare, men är Långs kandidatur en kupp så måste det väl vara den sämsta kuppen någonsin? Ska man "kuppa" något går man väl inte ut innan och avslöjar sina planer, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in