Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Att inte den där xxx blivit avstängd för länge sedan med så många raderade inlägg
Jag vill inte förbjuda några uttryck eller så, jag tycker man kan få skriva sandneger här även om detta nog var första gången jag gör det men det är inte det saken gäller. Rasnedsättande uttryck kan ha sin plats hur mycket jag än ogillar dem men då kan det väl ändå för bövelen finnas säkra indikationer på att tråden verkligen har någon rasanknytning innan sådant tillåts börja hagla.
Det blir ju så in i heeeeelvete stereotypt och fruktansvärt tröttsamt när folk bara ska slänga in "Det var säkert en neger." utan att det egentligen finns någonting som pekar på det ännu.
Kommer det fram att det var det så ok men innan dess, tjatigt bara.
Det fetade: Ja, såna inlägg är ju inte bara malplacé, jag skulle nog säga att dom till och med motarbetar sitt eget syfte i många fall och ger postaren negativ PR.
Om en användare skriver något djupsinnigt i stil med "
Var det en blatte?" i en tråd som t ex handlar om ett havererat vindkraftverk så faller det under Off Topic och inlägget raderas. Samma sak om man skriver "
Var det White Trash" eller börjar yra om att man borde bygga vindkraftverk på månen. Så egentligen fungerar det redan ungefär som du föreslår.
Vi kan ju inte hindra folk att posta sådana inlägg. Men dom raderas om vi får en RP eller om vi själva upptäcker dem vid genomläsning. Därför är vi förstås tacksamma för alla bra RPs.