Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-17, 13:14
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu kom det för första gången på länge en poll från Nevada, CNN/ORC Poll:

Donald Trump 45%

Marco Rubio 19%

Ted Cruz 17%

Ben Carson 7%

John Kasich 5%

Jeb Bush 1%

I den förra pollen som gjordes av samma institut i oktober så var fortfarande Carson och Fiorina stora. Det ser ut som att Carsons röster har gått till Trump och Cruz och Fiorinas röster till Rubio. Det skulle innebära att när Carson drar sig ur så kommer Trump få en skjuss i opinionen.

Men det ska sägas att Trump är den som ökat minst (+7) jämfört med Rubio (+12) och Cruz (+13).
2016-02-17, 13:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Men det ska sägas att Trump är den som ökat minst (+7) jämfört med Rubio (+12) och Cruz (+13).

Fast att den som är överlägset störst är ju inte så märkligt.
2016-02-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Nu tar Trump upp Sverige igen som en referens hur det kan gå åt helvete, man skäms verkligen för hur man skött Sverige, fortsätter han i detta spåret om Sverige kommer varenda kotte världen över veta vilket skitland Sverige är, håller med och bra det kommer ut så Löfven och hans feministregering får skämmas men de fattar väl inte bättre

Live sändning med pressen för bara några minuter sedan där Sverige tas upp.

https://www.youtube.com/watch?v=gTlNDrkdXHw

Imponerande att se hur Trump hanterar pressen. Allt mer presidential i sin framtoning och då menar jag sinnebilden av en riktig president snarare än köpta byrackor som Obama och W Bush..

Skämtar med vissa reportrar. Kör över andra. Saluför politiskt inkorrekta åsikter som övriga kandidater skulle bli lynchade för av journalistuppbådet men ingen sätter sig på The Donald..

Bästa stycket börjar vid 36:30 när en kvinnlig reporter ställer en fråga om stackars illegala invandrares drömmar och Trump ger svar på tal. Fint att han även får in en känga mot presskåren och hur de skamlöst gett Obama en frisedel när det kommer till de svartas socioekonomiska förhållanden som inte rört sig en millimeter i positiv riktning under hans tid vid makten..
2016-02-17, 13:22
Medlem
Nya odds nu verkar SC klart:

Trump 1.071

Cruz 9.0

Rubio 15.00

Samma odds som i New Hampshire så Trump verkar vara klar som vinnare. Den stora frågan är om han spränger 40% gränsen.
2016-02-17, 14:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

I den förra pollen som gjordes av samma institut i oktober så var fortfarande Carson och Fiorina stora. Det ser ut som att Carsons röster har gått till Trump och Cruz och Fiorinas röster till Rubio. Det skulle innebära att när Carson drar sig ur så kommer Trump få en skjuss i opinionen.

Caucuset i Nevada är om 6 dagar, jag tycker det ser ljust ut för Donald Trump.
2016-02-17, 14:30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Imponerande att se hur Trump hanterar pressen. Allt mer presidential i sin framtoning och då menar jag sinnebilden av en riktig president snarare än köpta byrackor som Obama och W Bush..

Skämtar med vissa reportrar. Kör över andra. Saluför politiskt inkorrekta åsikter som övriga kandidater skulle bli lynchade för av journalistuppbådet men ingen sätter sig på The Donald..

Bästa stycket börjar vid 36:30 när en kvinnlig reporter ställer en fråga om stackars illegala invandrares drömmar och Trump ger svar på tal. Fint att han även får in en känga mot presskåren och hur de skamlöst gett Obama en frisedel när det kommer till de svartas socioekonomiska förhållanden som inte rört sig en millimeter i positiv riktning under hans tid vid makten..

De som säger att Trump bara klarar av debatter med 5-6 deltagare där man får höst 30 sekunder i taget antingen ljuger eller dagdrömmer. Trump kommer talara sig galant när/om det blir dags för en-mot-en debatter. Jag ser faktiskt inte vem som skulle kunna ta honom (och då räknar jag inte Clinton och Sanders).

En del tjatar om att Trump, både i tal och debatter, kör utanför eller utan manus. Exakt, att kunna det i debatter är en enorm styrka och fördel. Ja Sanders kan läsa innantill och nämna sin hemsida under en timma när samtidigt som publiken somnar in, och Cruz kan säga att allt Trump säger inte är sant - men det funkar inte så bra när det inte finns manus och man inte vet vad motståndaren kommer att säga.

Detta tal från SU igår visar vad jag pratar om. Trump behöver inte vara "vulgär", han har inga problem alls att vara seriös politiskt. Att samtidigt ha humor och vara slagfördig i en debatt med många deltagare, när man får väldigt korta inlägg, har inget med det att göra. Tvärtom, det visar att Trump är den enda som är komplett, att han klarar alla roller

https://www.youtube.com/watch?v=-39Bqwjqrtk
Senast redigerad av Y2W 2016-02-17 kl. 14:33.
2016-02-17, 14:35
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

"Fast att den som är överlägset störst ökar mest är ju inte så konstigt".

Det var ju DET jag menade när jag svarade på detta inlägg första gången (men skrev fel).
2016-02-17, 14:49
Medlem
baggebo1s avatar
Både "Rabbis For Trump" och "Jews For Trump" får inte de svar de vill ha av Trumps organisation och drar nu tillbaka sitt stöd. "Jews for Trump" annonserade igår att de istället stödjer Cruz:

https://twitter.com/Jews4Trump/status/699643936902619136

Rabbi Rosenberg förklarar för Alan Colmes på Fox News varför Rabbis For Trump inte längre stödjer Trump:

Rosenberg: Trump Campaign Told Me ‘Jewish Vote Wasn’t Imporant’

http://radio.foxnews.com/2016/02/15/rosenberg-trump-campaign-told-me-jewish-vote-wasnt-imporant/
2016-02-17, 14:56
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Trump 1.071

Cruz 9.0

Rubio 15.00

Samma odds som i New Hampshire så Trump verkar vara klar som vinnare. Den stora frågan är om han spränger 40% gränsen.

Trevliga odds! Ser framemot "kärleken" TV4-studion kommer ge Trump under sändningen.
2016-02-17, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Trump 1.071

Cruz 9.0

Rubio 15.00

hörde nåt om att han pollat 48% i FL, det verkar ju helt otroltigit.
2016-02-17, 15:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump har även kritiserat påven öppet, han har rätt i sak (påven är svag när det gäller den illegala immigrationen troligtvis p.g.a. de ofta är katoliker som kommer över gränsen och han vill sprida katolicismen) men kanske inte så klokt att störa sig med landets katoliker öppet.

Allt behöver inte sägas högt.

Jag är glad att Trump identifierar sig som protestant (presbyterian mer exakt) men han får vara försiktig så att han inte stöter sig med landets katoliker. Dock tror jag att de flesta av dem håller med Trump inte påven när det gäller den illegala invandringen. Men tillräckligt många håller med påven för att det skall vara riskabelt att stöta sig med dem genom att just kritisera påven.
Låt det hellre förbigås med så stor tystnad som möjligt.

Här hans kommentarer

Citat:
“I think that the pope is a very political person,”
“I don’t think he understands the danger of the open border that we have with Mexico,” Mr. Trump said of Francis. “I think Mexico got him to do it because they want to keep the border just the way it is. They’re making a fortune, and we’re losing.”

Förut styrdes USA styrs av wasps (White anglo saxon protestants) men förnärvarande sitter inte ens en enda i landets Högsta Domstol det är bara katoliker, judar, och en svart justice Thomas som jag förövrigt gillar han är bäst i hela HD). Jag hoppas dock att så många katoliker som möjligt kan konverteras om till protestantismen. Men man får välja vilka strider man tar och när. Efter valet i november skulle han kanske kunna blir mera öppen och våga kritisera Vatikanens politik, kyrklig som världslig men inte nu.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-17 kl. 15:24.
2016-02-17, 15:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Trump har även kritiserat påven öppet, han har rätt i sak (påven är svag när det gäller den illegala immigrationen troligtvis p.g.a. de ofta är katoliker som kommer över gränsen och han vill sprida katolicismen) men kanske inte så klokt att störa sig med landets katoliker öppet.
Det är tur att Trump inte är så orolig och nojig som alla hans supportrar i den här tråden. Katoliker gillar Trump. Här kan du se ledaren för Catholic League diskutera Trump (och hans uttalanden om påven), han säger att många katoliker håller med Trump:

http://edition.cnn.com/videos/tv/2016/02/13/exp-smr-bill-donohue.cnn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in