Citat:
Ursprungligen postat av
Stranne
Nr jag provade AC fr frsta gngen var jag vldigt imponerad efter att ha krt mycket Race 07, samt rFactor 1. Det sg bra ut, krde helt ok, och lt gtt.
Sedan testade jag rFactor 2. D insg jag hur lngt kvar AC r ifrn en verklig simulator. Efter att ha jmfrt bda tv vldigt mycket med bde varann och med filmer och sdant frn banor, tycker jag helt klart att rFactor 2 slr AC med hstlngder. Fr det frsta har bilarna i AC alldeles fr mycket grepp, srskilt GT3-bilarna. Det r som att kra med Karlssons Kalasklister under dcken. Fr det andra r deras multiplayer-kod riktigt kass. Lagg, flygande bilar, ostabila servrar, krockar som sker lite nr de vill, osv. Det finns inte heller ngra flaggregler i spelet, trots att det r igenom beta, vilket gr det konstigt (Vet att det r p vg, men as of now finns det inte om jag inte minns fel). Bilarna tar vldigt mycket stryk, vilket dock kan behvas nr man kr online.
Det knns helt enkelt som att Kunos prioriterar helt fel saker. Det finns inga flaggor alls, men d kommer det en gratis bil? Jo, jag frstr att Kunos r ett fretag som behver pengar, men r ngot ssom flaggregler inte en ganska viktig del i racing - sjlva reglerna? Jag r dock taggad p Nordschleife och t.ex. Alfa Romeo 4C som slpps, men allt ihop mste finslipas ordentligt innan det faktiskt kan kallas fr en sim. Just nu tycker jag sjlv att rF2 slr AC stort.
Raceregler kommer i nsta patch, version 1.1 allts. Dessutom ska dom d ha frbttrat AI:n, lagt till vderfrhllande, dock inte regn eller natt race, utan man kan d vlja mellan ltt/tung dimma och molnigt vder.
Grafikmotorn, skador, ljud och synen samt repriserna ska dom ocks ha frbttrat till nsta version.
DLC:n, som man fr kpa, kommer att innehlla 10st bilar, bl a Alfa Romeo 4C, BMW M235i och Nissan GT-R Nismo samt innehlla Nurburgring Nordschleife.