2016-02-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Mitt syfte för att skriva min åsikt är först och främst för att jag är ålagd att vittna:

"Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. "(Matteus 28:19-20 Bibel2000)

För det andra älskar jag sanning, och vill sluka och prata om det.

För det tredje stärker det min tro att se så många människor ha så snedvridna uppfattningar, som inte omprövar sin åsikter, utan ältar allting om och om igen, både ateister och troende.

För det fjärde skulle det vara väldigt roligt om någon blev omvänd, och underordnade sig Gud, men det händer sällan på Flashback.

Inte bara åsikter, utan övertygelser, bevis och argument från bibeln och verkligheten.
Varför är dina åsikter vörd mer? Varför ör citat från bibeln värd mer än någons åsikt?
Citera
2016-02-16, 22:25
Medlem
Inte ens på den tiden såg någon de mirakler som det skrivs om. Tänk på att alla texter i bibeln är skrivna långt efteråt, uppemot 400 år när det gäller nya testamentet. Även muntligt så vidareberättades de av någon som ofta då knöt till det klassiska "för länge sedan" eller "långt borta"..

Sådant är gamla väl beprövade knep för man kan inte kolla kolla upp fakta och intervjua någon som faktiskt var där eller på något annat sätt kontrollera uppgifterna.

Sen har vi också den berömda effekten att en fångad fisk som är 30 cm lång, strax är 60 cm och sedan när det gått någon tid så är fisken plötsligt 3 m lång. Allt för att imponera ännu mer.
Citera
2016-02-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är det negativt att inte tycka som dig?

Är det negativ att inte tycka som dig? Jag hör ofta att du nedvärderar andra som inte tror som dig, har jag fel?

T.ex. folk som inte tror på evolutionsteorin, har du bara positiva uppfattningar av folk som inte tror som dig? Hycklare!
Citera
2016-02-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Ta din egen bevisbörda istället.

Varför? Varför får jag inte ifrågasätta goran744 utan att du reagerar?
Citera
2016-02-16, 22:28
Medlem
KortStubins avatar
Citat:

Inte bara åsikter, utan övertygelser, bevis och argument från bibeln och verkligheten.
Åsikter är bl.a just övertygelser och argument. Bevis är något annat. Vad är det för bevis du menar att Goran744 presenterar?
Citera
2016-02-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jajaja ... pop-psykologi.

Men kom till saken.

Jag tror ni alla tycker om tjejen?
Citera
2016-02-16, 22:31
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Varför? Varför får jag inte ifrågasätta goran744 utan att du reagerar?
Jodå, men jag kommenterade utifrån att du skrev logiska argument.

citat ttsp:
Citat:
Jag tar dig som en som inte har något på sina fötter, som bara rapar sina negativa känslor över andra människor om vad den tycker, utan logiska argument eller respekt för andras tro.
Senast redigerad av KortStubin 2016-02-16 kl. 22:38.
Citera
2016-02-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför är dina åsikter vörd mer? Varför ör citat från bibeln värd mer än någons åsikt?

Citat från bibeln är värd mer om någon säger sig vara kristen.

Jag har annars inte sagt att mina åsikter är mer värda, annat ljud i skällan är det om ateisters åsikter.
Citera
2016-02-16, 22:36
Medlem
Citat:
Är det negativ att inte tycka som dig? Jag hör ofta att du nedvärderar andra som inte tror som dig, har jag fel?

T.ex. folk som inte tror på evolutionsteorin, har du bara positiva uppfattningar av folk som inte tror som dig? Hycklare!
Jag har aldrig nedvärderat någon. Jag skiter fullständigt i om folk tror på evolutionsteorin eller inte.
Citera
2016-02-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Åsikter är bl.a just övertygelser och argument. Bevis är något annat. Vad är det för bevis du menar att Goran744 presenterar?

Nej det tycker jag inte, åsikter är annat än övertygelser och argument. Övertygelser och argument bekräftas av bevis, medan åsikter kan man ha utan bevis.

Goran744 presenterar inga bevis, enligt min erfarenhet, förutom hens egna känslor och uppfattningar/åsikter.
Citera
2016-02-16, 22:39
Medlem
Citat:
Citat från bibeln är värd mer om någon säger sig vara kristen.

Jag har annars inte sagt att mina åsikter är mer värda, annat ljud i skällan är det om ateisters åsikter.
Goran är inte kristen. Du tyckte hon var negativ, för att hon inte tyckte som dig ang. Gud, fick jag uppfattningen om.
Varför skulle en ateists åsikt vara värd mer?
Citera
2016-02-16, 22:46
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte, åsikter är annat än övertygelser och argument. Övertygelser och argument bekräftas av bevis, medan åsikter kan man ha utan bevis.

Goran744 presenterar inga bevis, enligt min erfarenhet, förutom hens egna känslor och uppfattningar/åsikter.
Fast du skrev något annat i ditt svar till mig, angående bevisen.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin:
Det är dock åsikter som Goran744 presenterar, precis som du gör med dina inlägg.
ttsp inlägg # 85:
Citat:

Edit: lagt till nr på inlägget från ttsp.
Senast redigerad av KortStubin 2016-02-16 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in