2016-02-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vad har min handel med saken att göra? Den förändrar på intet sätt det faktum att börsen inte gick ned 10% 2015 eller att den är ned 30% sedan ett år tillbaka.

Jo den förändrar hur mycket du tappat det senaste året. Den förändrar kanske även din syn på dig själv som investerare, menar om du pumpat in pengar på börsen det senaste året har du faktiskt tappat pengar, en senil tant som lagt pengarna i madrassen under samma period har faktiskt presterat bättre än dig, sådant kanske tar lite på egot

Men men, tycker oftast som dig när jag läser dina inlägg men här verkar det helt plötsligt väldigt viktigt att visa att börsen inte gått ned så mycket som jag påstår, varför detta är viktigt för dig vet nog bara du själv.

Kan trösta dig med att även om du var dum och köpte H&M för 360 för nåt år sedan så kommer den förr eller senare bli värd 370 , så ingen ko på isen där men hade förstås varit bättre om du köpt den för 190
Citera
2016-02-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo den förändrar hur mycket du tappat det senaste året. Den förändrar kanske även din syn på dig själv som investerare, menar om du pumpat in pengar på börsen det senaste året har du faktiskt tappat pengar, en senil tant som lagt pengarna i madrassen under samma period har faktiskt presterat bättre än dig, sådant kanske tar lite på egot

Men men, tycker oftast som dig när jag läser dina inlägg men här verkar det helt plötsligt väldigt viktigt att visa att börsen inte gått ned så mycket som jag påstår, varför detta är viktigt för dig vet nog bara du själv.

Jag kan glädja dig med att jag ligger omkring +/- 0 på ett års sikt. Vad nu det har för relevans för diskussionen.

Har du allvarligt lässvårigheter? Jag har inte sagt någonting om att börsen inte har gått ned. Jag påpekade endast att den INTE GÅTT NED 30 PROCENT PÅ ETT ÅR så som du påstod.

Jag vet inte hur jag kan göra det tydligare. Du verkar inte förstå vad diskussionen handlar om, utan har svävat väg i din egna lilla värld där du pratar om min handel, din handel, gamla tanter, H&M och gud vet vad.

Du påstod att börsen gått ned 30% på ett års sikt. Så är inte fallet. Case closed. Finns ingenting mer att diskutera. Lev du i din värld så lever jag i verkligheten och så släpper vi den här meningslösa diskussionen eftersom du ändå inte verkar förstå grundläggande information i skrift.
Citera
2016-02-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag kan glädja dig med att jag ligger omkring +/- 0 på ett års sikt. Vad nu det har för relevans för diskussionen.
Ja helt fantastiskt att fastän vi haft ett katastrofår på börsen så lyckas man ändå aldrig hitta någon som gått minus
Citera
2016-02-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ja helt fantastiskt att fastän vi haft ett katastrofår på börsen så lyckas man ändå aldrig hitta någon som gått minus

Ja det är bara du som kan gå plus hela tiden, men hur ska man kunna lita på det när du inte ens vet vad ett helår är eller hur man räknar %? Diskussionen blir rätt så korkad när du bara försöker rädda ansiktet och trasslar till det än mer.

Dags att sluta tramsa kanske?
Citera
2016-02-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är bara du som kan gå plus hela tiden, men hur ska man kunna lita på det när du inte ens vet vad ett helår är eller hur man räknar %? Diskussionen blir rätt så korkad när du bara försöker rädda ansiktet och trasslar till det än mer.

Dags att sluta tramsa kanske?
Nja tror att alla som börjat köpa 2008 fram till för 1 år sedan gått plus, speciellt om de hållt sig till stora stabila gamla kvalitetsbolag.

Att jag skulle försöka rädda ansiktet var ju ett barnsligt sätt att se på det hela, bara för att jag hasplar ur mig en siffra bara för att visa hur dåligt börsen gått det senaste året och folk för att rädda sitt ego börjar gå i försvar blir ju roande att följa och som du själv påpekar så är det ju lite tramsigt

Typ.. Ööhh.. fan eeeh ööhh investvärden har fan typ halverats i värde... Nääää den har faktiskt bara gått ner 47% ju
Citera
2016-02-16, 19:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag ligger just nu minus 127.155 i år, 197.807 på 1 år och 280.532 sedan 27e april.

Skulle dock inte kalla det "katastrofår".
Citera
2016-02-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag ligger just nu minus 127.155 i år, 197.807 på 1 år och 280.532 sedan 27e april.

Skulle dock inte kalla det "katastrofår".

Kalla det för vad det är, "dålig investerare".
Citera
2016-02-16, 19:50
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Har aldrig påstått nåt annat.
Citera
2016-02-16, 19:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Vem ligger inte back sedan ath i april menar du?
Citera
2016-02-16, 20:05
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Agree. Sjukt onödiga påhopp härinne just nu. Det är klart det är jobbigt för alla att förlora pengar, men försök hålla lite god ton så kanske vi lär oss lite av varandra! Jag är imponerad av de som såg nedgången komma, trycker inte de i ansiktet på mig att jag förlorat en betydande summa från mitt ATH så trycker inte jag mitt defense talk i ansiktet på dem.
Citera
2016-02-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Har aldrig påstått nåt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Agree. Sjukt onödiga påhopp härinne just nu. Det är klart det är jobbigt för alla att förlora pengar, men försök hålla lite god ton så kanske vi lär oss lite av varandra! Jag är imponerad av de som såg nedgången komma, trycker inte de i ansiktet på mig att jag förlorat en betydande summa från mitt ATH så trycker inte jag mitt defense talk i ansiktet på dem.
Sorry. Tar tillbaka det. Ni har rätt.
Citera
2016-02-16, 20:51
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Kallar det för en ärlig investerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in