Citat:
Ursprungligen postat av
heliotrop
Har du sett alla vackra byggnader som stan är full av? T ex: lilla torg, runt Stortorget, davidshall, slottstaden, ribersborg? Malmöhus?
Möllevångens alla fina gamla 1800-talshus, limhams gamla bebyggelse. Stora parker överallt.
Skulle säga att Malmö är vackert men självklart med omfattande nedskräpning och klotter tyvärr.
Men arkitekturen är det fan inget fel på, eller ogillar du jugend, funkis etc?
När jag var där tyckte jag bara det var fult. Kanske var det de konstiga människorna som färgade mitt omdöme.
De klart jobbigaste i Malmö är inte invandrare utan wokesvenskar. Verklighetsfrånvända, högutbildade, kulturvänster (ekonomiskt är de självklara kapitalister), vita. Det är samma typ av människor beskrivs vara blåsta i USA. Priviligerad vit överklass som godhetssignalerar, inte lever som de lär eller har någon kontakt med alla grupper de "försvarar".
Hjärntvättade med J.Butler, maktordningsteorier och liknande skräp.
Man kan se dem på lång väg. De går på sina kulturevenemang med andra snobbar. De tjänar massvis med pengar på ditt arbete fast ändå har de inte "råd" att klä sig som folk utan deras utstyrsel ser ut som något från en snedtrippad mardröm.
Hela vurmandet för Malmö är konstigt.
Sedan finns ju också kriminaliteten och stökeriet såklart, men det är underförstått att det är skitbeteende.