2024-05-15, 14:22
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
Det är illa dom enda blonda männen du ser är twinkie boys alltså bögar och dom blonda kvinnorna går med ett stort falskt leende på läpparna antingen med en MENA eller en Afrikan som har hjärntvättat henne till att detta är normalt.
Barnen i bullerbyn livet kan du glömma det Sverige är dött för längesedan även barnen.

Barnen i Bullerby räknas väl som fantasy numera. Så overkligt har det blivit med dagens måttstockar.
Citera
2024-05-15, 15:07
Medlem
Det är jättefint i Malmö. Staden är full med batikhäxor med feta löner som predikar feminism och blundar för allt som inte funkar samtidigt som de spottar på minoritetsgrupper när ingen tittar.
Citera
2024-05-15, 16:02
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Det är jättefint i Malmö. Staden är full med batikhäxor med feta löner som predikar feminism och blundar för allt som inte funkar samtidigt som de spottar på minoritetsgrupper när ingen tittar.

Ja staden är vacker men tyvärr är den full av swartchen smuts.
Citera
2024-05-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja staden är vacker men tyvärr är den full av swartchen smuts.

Nä, det är ju en jätteful stad. De som planlade den måste varit höga som hus.
Överklasstanterna gör den otrevlig att vistas i dessutom. Klär sig som clowner gör de också.
Citera
2024-05-16, 12:37
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Nä, det är ju en jätteful stad. De som planlade den måste varit höga som hus.
Överklasstanterna gör den otrevlig att vistas i dessutom. Klär sig som clowner gör de också.

Har du sett alla vackra byggnader som stan är full av? T ex: lilla torg, runt Stortorget, davidshall, slottstaden, ribersborg? Malmöhus?
Möllevångens alla fina gamla 1800-talshus, limhams gamla bebyggelse. Stora parker överallt.
Skulle säga att Malmö är vackert men självklart med omfattande nedskräpning och klotter tyvärr.
Men arkitekturen är det fan inget fel på, eller ogillar du jugend, funkis etc?
Citera
2024-05-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Har du sett alla vackra byggnader som stan är full av? T ex: lilla torg, runt Stortorget, davidshall, slottstaden, ribersborg? Malmöhus?
Möllevångens alla fina gamla 1800-talshus, limhams gamla bebyggelse. Stora parker överallt.
Skulle säga att Malmö är vackert men självklart med omfattande nedskräpning och klotter tyvärr.
Men arkitekturen är det fan inget fel på, eller ogillar du jugend, funkis etc?

När jag var där tyckte jag bara det var fult. Kanske var det de konstiga människorna som färgade mitt omdöme.
De klart jobbigaste i Malmö är inte invandrare utan wokesvenskar. Verklighetsfrånvända, högutbildade, kulturvänster (ekonomiskt är de självklara kapitalister), vita. Det är samma typ av människor beskrivs vara blåsta i USA. Priviligerad vit överklass som godhetssignalerar, inte lever som de lär eller har någon kontakt med alla grupper de "försvarar".
Hjärntvättade med J.Butler, maktordningsteorier och liknande skräp.
Man kan se dem på lång väg. De går på sina kulturevenemang med andra snobbar. De tjänar massvis med pengar på ditt arbete fast ändå har de inte "råd" att klä sig som folk utan deras utstyrsel ser ut som något från en snedtrippad mardröm.
Hela vurmandet för Malmö är konstigt.
Sedan finns ju också kriminaliteten och stökeriet såklart, men det är underförstått att det är skitbeteende.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-05-16 kl. 15:18.
Citera
2024-05-17, 09:57
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
När jag var där tyckte jag bara det var fult. Kanske var det de konstiga människorna som färgade mitt omdöme.
De klart jobbigaste i Malmö är inte invandrare utan wokesvenskar. Verklighetsfrånvända, högutbildade, kulturvänster (ekonomiskt är de självklara kapitalister), vita. Det är samma typ av människor beskrivs vara blåsta i USA. Priviligerad vit överklass som godhetssignalerar, inte lever som de lär eller har någon kontakt med alla grupper de "försvarar".
Hjärntvättade med J.Butler, maktordningsteorier och liknande skräp.
Man kan se dem på lång väg. De går på sina kulturevenemang med andra snobbar. De tjänar massvis med pengar på ditt arbete fast ändå har de inte "råd" att klä sig som folk utan deras utstyrsel ser ut som något från en snedtrippad mardröm.
Hela vurmandet för Malmö är konstigt.
Sedan finns ju också kriminaliteten och stökeriet såklart, men det är underförstått att det är skitbeteende.

Så du menar att kultureliten är de som gör Malmö otrivsamt? Jag stör mig också på kulturvänstern och du har rätt i att de är kapitalister egentligen. Men de stör inte, de gör inte stan otrygg, de rånar inte, de våldtar inte.

Nä. Det är det blattarna som gör.
De förstör hela denna stad.
"Kultureliten" sköter sig, sen att du tycker de klär sig fult..... i en stad finns det en mängd olika klädstilar. Det får man nog ta...
Citera
2024-05-17, 13:15
Medlem
Citat:
Så du menar att kultureliten är de som gör Malmö otrivsamt? Jag stör mig också på kulturvänstern och du har rätt i att de är kapitalister egentligen. Men de stör inte, de gör inte stan otrygg, de rånar inte, de våldtar inte.

Nä. Det är det blattarna som gör.
De förstör hela denna stad.
"Kultureliten" sköter sig, sen att du tycker de klär sig fult..... i en stad finns det en mängd olika klädstilar. Det får man nog ta...

Alltså har ju tvingats umgås med en del sådana människor. Ja, de klär sig fult. Otroligt fult. De är pretentiösa. Otrevliga. Allt med deras beteende och fake och osympatiskt, men de visar "godhetsfronten" utåt. Det är det som gör dem så jobbiga. Elit säger du. Ja, de ser sig nog själva så. Många ser sig nog som del av "kulturelit" som verkligen inte är det.
Citera
2024-05-17, 18:04
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Alltså har ju tvingats umgås med en del sådana människor. Ja, de klär sig fult. Otroligt fult. De är pretentiösa. Otrevliga. Allt med deras beteende och fake och osympatiskt, men de visar "godhetsfronten" utåt. Det är det som gör dem så jobbiga. Elit säger du. Ja, de ser sig nog själva så. Många ser sig nog som del av "kulturelit" som verkligen inte är det.
Ja att många av dem är olidliga som personer det håller jag med dig om.
Citera
2024-05-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ja att många av dem är olidliga som personer det håller jag med dig om.

Fast du tänker kanske på typ journalister, kändisar, offentliga personer. Jag tänker på okända människor. Finns massor av den sorten.
Citera
2024-05-18, 13:05
Medlem
Nyligen tog Malmö stads brottsförebyggande satsning CTC fram en intressant undersökning om ungdomar som jag nog tror kan vara kopplat rent generell till många orter i landet.
I den närmare hundrasidiga rapporten så framkom det ett antal intressanta siffror som ex.
På frågan hur många som burit vapen mellan åk 7-9, så svarade 3% dvs. motsvarande 20 st skolklasser att de hade varit beväpnade och när det gäller sålt droger en motsvarande siffra av 26 st skolklasser, samt när det gäller hur många som gripits av polisen en siffra som motsvarar 44 st skolklasser.

https://www.sydsvenskan.se/2024-05-18/malmos-barn-avslojar-sa-manga-av-oss-har-burit-vapen-och-salt-droger/
Citera
2024-05-23, 00:37
Medlem
F1nans1nspekt1onens avatar
Funderar av att plugga universitet i Malmö eller Göteborg. Är det fler kriminella(araber) i Malmö eller är det lika många per capita i Göteborg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in