2016-02-15, 22:53
Medlem
Enligt religionerna så såg folket profeternas mirakler vilket gjorde att de trodde på "profeten".
Frågan är varför inte vi också får se mirakler så att vi får en objektiv tro och inte en teoretisk/subjektiv tro? Är det inte orättvist?
Citera
2016-02-15, 23:00
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Svaret på denna fråga är för att människor inte visste bättre än att tro på höga personer som rabblade om mirakler.
Citera
2016-02-15, 23:03
Därför dessa " mirakel" skulle ses som trams eller troligtvis nartuligheter idag. De visste inte bättre förr. Något var oförklarligt aka ett mirakel.
Citera
2016-02-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Svaret på denna fråga är för att människor inte visste bättre än att tro på höga personer som rabblade om mirakler.

men om vi antar att profeternas mirakler är sanna, varför får inte vi uppleva deras mirakler? arför får vi inte samma chans som människorna som såg "miraklerna"? Varför måste vi läsa hundra eller tusentals böcker och jämföra olika religioner för att bestämma oss vad vi ska tro?
Citera
2016-02-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
men om vi antar att profeternas mirakler är sanna, varför får inte vi uppleva deras mirakler? arför får vi inte samma chans som människorna som såg "miraklerna"? Varför måste vi läsa hundra eller tusentals böcker och jämföra olika religioner för att bestämma oss vad vi ska tro?
För att profeterna inte lever längre, kanske? Det är ju inte så att Jesus går omkring och säger "nej, jag vill inte göra fler mirakel". (inte vad jag vet i alla fall...)
Citera
2016-02-15, 23:11
Medlem
Halloween2s avatar
Varför tror man inte längre på vampyrer och häxor? Eller just ja där man gör det bor man i även i hyddor gjort utav elefant skit och tvingar på kvinnor slöjor och sätter på sina kusiner.
Citera
2016-02-15, 23:22
Medlem
Erikons avatar
Folk ljuger, och det är svårt att ljuga när folk har en kamera eller photoshopar bilder
Citera
2016-02-15, 23:32
Bannlyst
Finns ju mirakel nu också. Bara det att folk avfärdar det som skitsnack.

PMa mig så ska jag ge dig några namn på Facebook som kan bota sjuka.
Citera
2016-02-15, 23:35
Medlem
trickydicks avatar
Var aldrig TS på cirkus ock såg trollkarlar när han var liten?

Joe Labero skulle ses som en gud på 1500-talet.
Citera
2016-02-15, 23:36
Medlem
sommarlovs avatar
Det mesta som händer runt oss är ganska mirakulöst, eller hur?
Jag menar penicillin, smartphone och facebook!

Skillnaden är att folk TROR de förstår hur saker fungerar idag...
Citera
2016-02-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Enligt religionerna så såg folket profeternas mirakler vilket gjorde att de trodde på "profeten".
Frågan är varför inte vi också får se mirakler så att vi får en objektiv tro och inte en teoretisk/subjektiv tro? Är det inte orättvist?

Vad kallar du det läkarna gör varje dag då?
Citera
2016-02-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det mesta som händer runt oss är ganska mirakulöst, eller hur?
Jag menar penicillin, smartphone och facebook!

Skillnaden är att folk TROR de förstår hur saker fungerar idag...
Det är inget mirakulöst med dom sakerna. Finns många som vet hur dessa fungerar. Tycker du Facebook är ett mirakel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in