• 1
  • 2
2016-02-15, 22:19
Medlem
Lifeisnows avatar
Helt otroligt så har Östra sjukhuset sedan slutet av förra året haft stora problem med knarkhandel i området vid entrén in till sjukhuset..samt mycket stökigt beteende. Så nu har de anställt extra vakter som skall hålla ordning..
Citat:
- Det var en helt ohållbar situation som vi inte kunde acceptera. Personal som bevittnade detta kände såklart oro och obehag. Befogade känslor, säger Peter Alverman, säkerhetschef för Sahlgrenska universitetssjukhuset.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....atta-in-vakter

Vilka är dessa som säljer knark på sjukhusets område?
Citera
2016-02-15, 22:27
Medlem
Lär bli trängsel i foajén imorgon
Citera
2016-02-15, 22:53
Medlem
pungspark63s avatar
Vad jag har hört så har försäljningen troligtvis börjat vid psykakuten och att entrén används som värmestuga, förmodligen folk med kopplingar till dom skjutglada pojkarna från Hisingen.
Citera
2016-02-15, 23:02
Medlem
Sixts avatar
Varför handlades det med knark just där? Var det missbrukare som byte sitt Subutex till äkta vara?
Citera
2016-02-15, 23:24
Medlem
Studsbolls avatar
Utmärkt att de ordnat vakter så att droghandeln kan ske tryggt, speciellt nu när de annonserat så fint om dess existens. Inte oväntat att handeln sker på denna plats dock.
Citera
2016-02-15, 23:29
Medlem
CFCSwedens avatar
Mest gräs som säljs där.
Citera
2016-02-15, 23:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Varför handlades det med knark just där? Var det missbrukare som byte sitt Subutex till äkta vara?
Jag har bara hört i andrahand men det skall tydligen inte vara helt ovanligt att pillerknaprare försöker få ut recept, får dom inte vad dom vill ha så kanske dom köper "receptfritt".
Citera
2016-02-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Helt otroligt så har Östra sjukhuset sedan slutet av förra året haft stora problem med knarkhandel i området vid entrén in till sjukhuset..samt mycket stökigt beteende. Så nu har de anställt extra vakter som skall hålla ordning..

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....atta-in-vakter

Vilka är dessa som säljer knark på sjukhusets område?
Haha wtf. Vad är det här för personer? Passar det inte bättre att stå i en tunnel eller mörk gränd?
Citera
2016-02-16, 14:28
Medlem
Jag kan bekräfta detta. De står också till entrén till BB och förlossningen fick jag erfara för två år sedan när jag vaggade in för att föda.

Jag tror såhär, psykakuten men också vårdavdelningar för avgiftning ligger 20 meter därifrån och det är antingen dem torskarna eller deras kompisar/kunder som vistas i entrén och gör affärer eller vad de nu gör.

Idag är man ju fri att gå ut även om man vårdas på dylika avdelningar, så då är det nästan logiskt att det blir såhär.
Citera
2016-02-16, 16:30
Medlem
sonicguides avatar
Detta kan ju förklara lite av varför det har varit så många bråk däruppe. Folk blir ju irriterade om någon kommer fram och erbjuder knark. Säkert en bra plats på många sätt att sälja knark. Långt från centrum och bevakning + en del hugade spekulanter vid psyk.
Citera
2016-02-16, 17:00
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Detta är oftast inga små pojkar som säljer där. Det är äldre 30+ som är blandmissbrukare. Dom går oftast på subutex och heroin och amfetamin och självklart så säljer dom även det. Fick mig ett gott skratt att någon trodde det var förortskids som börjat hänga vid sjukhusen för att sälja lite braj
Citera
2016-02-17, 03:56
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFCSweden
Mest gräs som säljs där.

Sluta snacka skit jävla tomte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera