Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-15, 21:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag tror att buropen under debatterna gynnar Trump eftersom de är uppenbart etablissemangs republikaner som står för dem och de högljudda hyllningarna för Bush så fort han säger något framstår bara som löjliga och köpta.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-15 kl. 22:00.
2016-02-15, 21:58
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Nej det har han inte. Han har nämnt möjligheten men ingen har trott att han menat allvar. Nu säger han så här:

Cruz kan naturligtvis inte dra tillbaka några ads efter ett sådant hot. Det vore att erkänna att han ljugit. Alltså måste Trump stämma.

Jag kan tala om hur det kommer att sluta. Domstolen i första instans kommer att agera i rekordtempo för att inte inhibera den demokratiska processen. Redan en vecka efter att stämningen är inlämnad så blir det muntlig förhandling och kort därefter en dom att Cruz har rätt att kandidera.

Stor seger för Cruz. Trump kan naturligtvis överklaga. Gör han det så tror jag han tappar även de trognaste väljarna. Att försöka att vinna ett demokratiskt val i domstolarna på det här sättet är helt främmande för vårt västerländska politiska system. Det här är inte näringslivet där man stämmer någon så fort man kan tjäna på det.
Medhåll. Han riskerar att bli en rättshaveristisk goof med sitt agerande, och han skänker Cruz en god möjlighet till vinst som han kommer banka i hans huvud så fort tillfälle ges. Dessutom förtar han möjligheten att pika Cruz för möjligheten att han inte har rätt att bli president.

Att dessutom hinta om att köra independent...jag vet inte om det brunnit för honom fullständigt eller vad det är som händer. Även om han talar impulsivt borde han hinna få upp lite spärrar innan han agerar.
2016-02-15, 22:00
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att hota med att stämma är inte samma sak som att stämma, men han lyfter fram etablissemangsrepublikanerna i ljuset genom att prata om deras metoder.
2016-02-15, 22:02
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Jag kan tala om hur det kommer att sluta. Domstolen i första instans kommer att agera i rekordtempo för att inte inhibera den demokratiska processen. Redan en vecka efter att stämningen är inlämnad så blir det muntlig förhandling och kort därefter en dom att Cruz har rätt att kandidera.

.

Skitsnack, Trumps syster sitter som domare i högsta domstolen och har en enorm makt med både kontakter och välrespekterad, du har fortfarande inte förstått vem Trump är och den makt han har där ute.

Förresten, Trump kommer stämma Cruz under morgondagen och sen blir det bye bye Cruz.
2016-02-15, 22:05
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Även om han talar impulsivt borde han hinna få upp lite spärrar innan han agerar.
Det verkar inte finnas en enda person i hans team som vågar säga emot. Eller så lyssnar han inte men i så fall så borde man avgå om man har någon heder i kroppen. Att låta honom hålla på så här utan att reagera är illojalt beteende som kan kosta nomineringen.
2016-02-15, 22:08
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Skitsnack, Trumps syster sitter som domare i högsta domstolen och har en enorm makt med både kontakter och välrespekterad, du har fortfarande inte förstått vem Trump är och den makt han har där ute.

Förresten, Trump kommer stämma Cruz under morgondagen och sen blir det bye bye Cruz.
Vad fan babblar du om? Gissar du syftar på den här personen. Det där är inte högsta domstolen.
2016-02-15, 22:11
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Medhåll. Han riskerar att bli en rättshaveristisk goof med sitt agerande, och han skänker Cruz en god möjlighet till vinst som han kommer banka i hans huvud så fort tillfälle ges. Dessutom förtar han möjligheten att pika Cruz för möjligheten att han inte har rätt att bli president.

Att dessutom hinta om att köra independent...jag vet inte om det brunnit för honom fullständigt eller vad det är som händer. Även om han talar impulsivt borde han hinna få upp lite spärrar innan han agerar.

Vad detta handlar om, är att Trump genom att hota RNC med att köra independent, vill tvinga dem att acceptera honom, och inte köra med fulspel eller uteslutning för att bli av med honom.

RNC vet att om Trump väljer att köra independent så är Republikanernas chans att vinna presidentvalet borta.

Det är det enda detta handlar om, att visa etablissemangsrepublikanerna var skåpet står, och vara tydlig med att han är redo att göra detta, om det krävs, och om han blir behandlad för illa.
Det är ett ultimatum helt enkelt, antingen så accepterar RNC honom och hans vinster, eller så bränner han alla chanser partiet har.

Det är varken uttryck för impulsiva uttalanden eller en Trump utan spärrar, utan det är en noga beräknad taktik.
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-02-15 kl. 22:18.
2016-02-15, 22:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Vad fan babblar du om? Gissar du syftar på den här personen. Det där är inte högsta domstolen.

Jag tror inte ens det skulle gynna Trump om han mot all rimlig förmodan lyckades vinna ett mål mot Cruz; det skulle se ut som om han försökte vinna valet med hjälp av domstolarna istället för med röstning.

Det här kan sluta hur som helst nu, men om han INTE lämnar in stämningen kommer han ju att framstå som en vettlös pladderkvarn. Troligen leder detta till att både Cruz och Trump framstår som pajaser, vad håller de på med?
2016-02-15, 22:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Det är helt riktigt och jag har förklarat den logiska anledningen till varför. Att du inte förstår den ligger inte direkt på ditt pluskonto. Vi tar det igen, då du verkar ha svårt att ta in logiska resonemang:

En majoritet av de republikanska väljarna är inte för inskränkning av vapenlagarna. Därför är det kortsiktigt taktiskt riktigt att exploatera den åsikten. En majoritet av befolkningen i stort är för en inskränkning av vapenlagarna, därför är det inte långsiktigt taktiskt att exploatera den frågan.

Detta är logik som en femåring begriper. Något gör att det inte går in hos dig.

Nu blandar du objektivt verifierbara fakta med dina egna vanföreställningar. Snowden har gjort ett avslöjande, så långt så rätt. Sedan spårar det ur lite. Någonstans i din hjärna säger en röst till dig att en individ vars historiska uppfattningar om världspolitiska skeenden du inte har någon kännedom om har haft en specifik åsikt i en specifik fråga. Då måste du fråga dig: Är det rimligt att jag får mig denna information till livs genom telepati eller endogen varseblivning? Var kommer rösten ifrån? Är det en trolig väg till information, och kan jag behandla den som trovärdig, eller är uppkomsten av "sanningar" som du inte kan härleda någonstans ifrån en del av en bredare sjukdomsbild? Du var nyss benägen att slänga diagnoser mot mig, vad tror du själv att du hade fått för diagnos om du besökte en psykiater och berättade att du genom att surfa på nätet under din uppenbart digra lediga dagtid kommit fram till att vi alla är utsatta för en komplott från världsomspännande organisationer? Lägg till lite Bilderberggrupp-teorier, UFO- och chemtrailsresonemang och att du får uppenbarelser om okända individers historiska åsikter i sakfrågor så tror jag din framtid är tryggad sas.

Din klarsyn angående det politiska spelet är uppenbart logisk för dig själv. Utanför din tankebubbla...not so much. Den går alltså ut på att man ska attackera en motståndare på punkter där denne har en klar opinion med sig i ryggen, eftersom man ju har rätt. Man "vet" ju det...man har ju rätt! Bara att spinna lite, och spinnandet blir ju fruktbart, eftersom amerikanska politiker inte är "skitnödiga mesproppar". Clear as mud.

Tja du, Rahm Emanuel och Corey Lewandowski har uppenbart en del kampanjteknik att lära. Skicka dem ett mail vetja, de har uppenbart missat att det är frågor där man har opinionen emot sig man ska lägga sitt krut. Kanske Lewandowski lyssnar på dig och börjar kampanja hårt för fri invandring och ökad kinesisk import till USA. Bara att spinna!

Vilket mumbojumbo. Den som spårar ur totalt är ju du. Från Snowden's avslöjande om faktiska massavlyssningar lyckas du glida över till UFOn? Det har aldrig slagit dig att du är fyrkantig och har en begränsad förståelse för hur världen fungerar? För tro mig, jag minns tydligt hur din sort satt och hånade alla som pekade ut USA för massavlyssning innan Snowden släppte sin bomb. När det gäller agendan för att avväpna världens civila så är den inte ens "hidden" utan fullt synlig för alla som vill ta del av den genom FNs och EUs material. I USA är det neo-cons som tydligast drivit denna agenda och deras huvudkandidat är nu Hillary Clinton. Inbillar du dig att Trump som inte ens dragit sig för att implikera G.W Bush i 9/11 attacken kommer att avstå från att exponera neo-con planerna för avväpning av amerikanerna?

Dina insikter i hur amerikaner och amerikansk politik fungerar är obefintliga. Du tänker som en fittig och bajsnödig svensk politiker som inte vill stöta sig med någon och som nervöst sneglar på vinklade opinionsundersökningar som MSM slår på trumman för. Ifall du inte begriper skillnaden mellan USA och Sverige så har det förstnämnda landet en konstitution som garanterar medborgarna rättigheter. För de flesta amerikaner är konstitutionen helig. Det är inte som i paternaliststaten Sverige där politikerna delar ut och tar ifrån medborgarna rättigheter. Ställs Trump mot Clinton så utgår jag ifrån att han kommer att attackera henne i vapenfrågan och ifrågasätta hennes vilja att upprätthålla andra tillägget i konstitutionen. Något annat vore närmast tjänstefel av Trump. I amerikansk politik slår man stenhårt på motståndarens svagaste punkter och hittills har Trump visat att han är en mästare i den grenen.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2016-02-15 kl. 22:27.
2016-02-15, 22:19
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Err, och vem skulle det vara? Sotomayor, Ginsburg eller Kagan

Maryanne Trump Barry sitter i third circuit court of appeals
2016-02-15, 22:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det skulle vara coolt att få höra Trumps installationstal och se hur han retoriskt skulle bygga upp det.

Där skulle han nog hålla sig från svordomar och vara mer presidentiell och polerad än han är mitt uppe i en hetsig kampanj.

Kanske han kommer avsluta talet med : Lets make America great again and May God bless you and may God bless the United States of America.
2016-02-15, 22:24
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Vad detta handlar om, är att Trump genom att hota RNC med att köra independent, vill tvinga dem att acceptera honom, och inte köra med fulspel eller uteslutning för att bli av med honom.

RNC vet att om Trump väljer att köra independent så är Republikanernas chans att vinna presidentvalet borta.

Det är det enda detta handlar om, att visa etablissemangsrepublikanerna var skåpet står, och vara tydlig med att han är redo att göra detta, om det krävs, och om han blir behandlad för illa.
Det är ett ultimatum helt enkelt, antingen så accepterar RNC honom och hans vinster, eller så bränner han alla chanser partiet har.

Det är varken uttryck för impulsiva uttalanden eller en Trump utan spärrar, utan det är en noga beräknad taktik.

Men om etablissmangsrepublikanerna säger "Kör själv du" så har ju även Trump kastat bort sina chanser, så det är ett ganska farligt spel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in