2016-01-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Sanningen är att det finns en oerhörd mängd bevis i form av fossil och genom betraktande av variationen inom en grupp djur. Dessutom har den nya gentekniken vidareutvecklat vår bild av organismvärldens evolution, det är nu t ex möjligt att titta direkt på arvsmassan och genom det avgöra vilka organismer som är släkt med varandra och vilken väg evolutionen tagit.
Du menar alltså alla de fossil som vart och ett vittnar om att ha begravts snabbt i sedimentmassor, att dessa vittnar om att vara miljontals år gamla trots att det upptäckts mjukvävnad som inte fossiliserats från det ursprungliga djuret inuti några av dessa "miljontals" år gamla fossil.

Att den variation som uppvisas och som även är en viktig förståelse för Bibliskt skapelsetroende nu plötsligt är exklusivt och endast talande för ett evolutionsscenario.

Och att den nya gentekniken på något sätt bekräftar hur evolutionen ägt rum genom att utgå från att det skett evolution till att börja med. Sådana resonemang övertygar inte mig då man genom detta fortfarande inte kan bevisa att det är en gradvis utveckling som verkligen skett utan bara utgår från att det är så.
Citera
2016-01-26, 18:54
Medlem
nightbeasts avatar
Låter videon tala för sig själv:
https://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac
6 minuter in i klippet blir jag MYCKET mörkrädd för vad som sker med mänskligheten under masshypnos under Jesu namn
Walking dead är rena komedin jämfört med detta minst sagt SJUKA beteende...
Citera
2016-01-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Inser du inte att "vittnande" är ett oerhört dåligt skäl till att tro på sånt här nonsens?
Därför är vittnesuppgifter inte avgörande för mig utan bara en del av anledningen till att jag tror som jag gör.
Citera
2016-01-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmerokin
Du menar alltså alla de fossil som vart och ett vittnar om att ha begravts snabbt i sedimentmassor, att dessa vittnar om att vara miljontals år gamla trots att det upptäckts mjukvävnad som inte fossiliserats från det ursprungliga djuret inuti några av dessa "miljontals" år gamla fossil.

Att den variation som uppvisas och som även är en viktig förståelse för Bibliskt skapelsetroende nu plötsligt är exklusivt och endast talande för ett evolutionsscenario.

Och att den nya gentekniken på något sätt bekräftar hur evolutionen ägt rum genom att utgå från att det skett evolution till att börja med. Sådana resonemang övertygar inte mig då man genom detta fortfarande inte kan bevisa att det är en gradvis utveckling som verkligen skett utan bara utgår från att det är så.
"Kul" att du anklagar vetenskapen att utgå från något..... Du har ju en tro som utgår från en massa saker, helt utan vetenskapliga bevis.
Citera
2016-01-26, 19:03
Medlem
Citat:
Därför är vittnesuppgifter inte avgörande för mig utan bara en del av anledningen till att jag tror som jag gör.
Vad menas då med att du "tagit del av vittnesmål som övertygar dig"? I mina öron låter det som att vittnesmål är avgörande för dig och din tro.
Citera
2016-01-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
"Kul" att du anklagar vetenskapen att utgå från något..... Du har ju en tro som utgår från en massa saker, helt utan vetenskapliga bevis.
Jag skrev fel. Det ska stå:
"Och att den nya gentekniken på något sätt bevisar att evolutionen ägt rum genom att utgå från att det skett evolution till att börja med. Sådana resonemang övertygar inte mig då man genom detta fortfarande inte kan bevisa att det är en gradvis utveckling som verkligen skett utan bara utgår från att det är så.
Citera
2016-01-26, 19:27
Medlem
Citat:
Vad menas då med att du "tagit del av vittnesmål som övertygar dig"? I mina öron låter det som att vittnesmål är avgörande för dig och din tro.
Vissa vittnesmål är för mig övertygande, men de är inte avgörande för min tro, de kan vara bekräftande och det räcker för mig.
Citera
2016-01-26, 19:30
Medlem
Citat:
Vissa vittnesmål är för mig övertygande, men de är inte avgörande för min tro, de kan vara bekräftande och det räcker för mig.
Ok, då ska jag inte bråka mer med dig....
Citera
2016-01-26, 19:32
Medlem
Citat:
Jag skrev fel. Det ska stå:
"Och att den nya gentekniken på något sätt bevisar att evolutionen ägt rum genom att utgå från att det skett evolution till att börja med. Sådana resonemang övertygar inte mig då man genom detta fortfarande inte kan bevisa att det är en gradvis utveckling som verkligen skett utan bara utgår från att det är så.
Fast det finns ju bevis, så den utgår inte från något.
Citera
2016-01-26, 19:33
Medlem
Citat:

Okej. Det verkade verkligen inte som att detta var din uppfattning när du först började prata om vittnesmål, men what ever..

Tidigare har du skrivit: "Jag hade haft problem med min tro på Bibeln om det saknades empiriska evidens för dess scenario."

Skulle du kunna tänka dig att presentera dessa empiriska evidens som du menar bekräftar bibelns "scenario" (<-- förtydliga gärna vad du avser med "scenario" så vi slipper missförstånd)

Och bara en påminnelse för dig, mig och alla andra:
Låt oss nu inte hamna i den falska dikotomin mellan evolutionen och bibelns skapelseberättelse.
Det är alltså endast evidens FÖR detta "scenario" som är relevant och inte eventuella evidens mot evolutionen.
Citera
2016-01-26, 19:53
Medlem
Citat:
Hur avgör du om det är en ond "ande" som ligger bakon någons upplevelse, eller om det är från Gud?
Det låter mer som en ursäkt. Du vill inte säga att du inte tror på dom, därför säger du att det är en ond ande som ligger bakom.

Jag anser att alla sådana andliga aktiviteter idag är från den onda sidan, så jag behöver inte avgöra någonting.
Citera
2016-01-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Låter videon tala för sig själv:
https://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac
6 minuter in i klippet blir jag MYCKET mörkrädd för vad som sker med mänskligheten under masshypnos under Jesu namn
Walking dead är rena komedin jämfört med detta minst sagt SJUKA beteende...

Ja detta är sjukt och demoniskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in