Låter som en rolig idé, tänkt leva lite på samma sätt fast bara över sommaren.
Om det nu stämmer det du säger, inte funderat på att filma din vardag? Göra en liten mini-dokumentär på youtube eller nått.
Senast redigerad av Faceback 2016-02-14 kl. 15:27.
Ställer mig helt oförstående till detta. Jag har själv ingen bil eftersom det är ett svart hål för pengar. Tror ärligt att du hade kunnat ha samma ekonomi om du sålt bilen, flyttat in i en etta eller tvåa och börjat åka kollektivt. Att du sen snyltar på kompisar ibland gör det inte bättre.
Jag bor i bilen ibland då jag har lång pendlingsväg. 940 lastbilsreggad. Fattig student. Mysigt tills det blir -grader. Åkte runt med sonen och "husbilade" i somras. SkItkul.
Jag bor i en bil. En Audi Kombi som tyvärr är 5 cm för kort för att jag ska kunna helt utsträckt men det funkar.
Jag har gjort det i 4 höst, vinter och vår-säsonger och ÄLSKAR det. På somrarna lever jag i Thailand.
Du gör alla rätt förutom valet av bil.
Köp en Tesla så sover du i vald temperatur även vid minusgrader. Vill du ha tex 19 eller 21 grader varmt hela natten med cirkulerande luft så ställer du bara in det. https://www.youtube.com/watch?v=33jmU-vY058
Jag räknade ut att en bil likväl kan kosta lika mycket eller mer än en lägenhet med relativt billig hyra (4-5000) så att leva som en luffare för att tro man sparar pengar låter konstigt.
Hur funkar det sociala livet när du ska träffa folk och du bjuder hem dom till en kombi? Hur gör du med din post?
Du skrev även att du gärna kör för fort, hur ska du bo om du blir av med körkortet?
Senast redigerad av Huntelaar 2016-02-14 kl. 18:01.