2016-02-14, 15:13
Medlem
Facebacks avatar
Låter som en rolig idé, tänkt leva lite på samma sätt fast bara över sommaren.
Om det nu stämmer det du säger, inte funderat på att filma din vardag? Göra en liten mini-dokumentär på youtube eller nått.
Senast redigerad av Faceback 2016-02-14 kl. 15:27.
Citera
2016-02-14, 15:37
Medlem
glimmandes avatar
Hur funkar det med hygienen? Finns ju ingen toalett eller dusch i bilen.

Är inte 100000 kr/år i sparade medel jävligt lite för uppoffringen av att inte ha ett riktigt hem?

Har ditt dating-liv påverkats negativt pga hemlöshetsvibbarna bilboendet sänder ut?
Citera
2016-02-14, 15:58
Medlem
Ställer mig helt oförstående till detta. Jag har själv ingen bil eftersom det är ett svart hål för pengar. Tror ärligt att du hade kunnat ha samma ekonomi om du sålt bilen, flyttat in i en etta eller tvåa och börjat åka kollektivt. Att du sen snyltar på kompisar ibland gör det inte bättre.
Citera
2016-02-14, 16:08
Medlem
beardbraids avatar
Jag bor i bilen ibland då jag har lång pendlingsväg. 940 lastbilsreggad. Fattig student. Mysigt tills det blir -grader. Åkte runt med sonen och "husbilade" i somras. SkItkul.
Citera
2016-02-14, 16:16
Medlem
GemytligGentlemans avatar
TS säger sig köra bilen extremt lite, men värnar såpass mycket om körglädjen att en husbil inte kommer på fråga...

Hur uppfattas ditt leverne på din arbetsplats?
Citera
2016-02-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag bor i en bil. En Audi Kombi som tyvärr är 5 cm för kort för att jag ska kunna helt utsträckt men det funkar.

Jag har gjort det i 4 höst, vinter och vår-säsonger och ÄLSKAR det. På somrarna lever jag i Thailand.

Du gör alla rätt förutom valet av bil.

Köp en Tesla så sover du i vald temperatur även vid minusgrader. Vill du ha tex 19 eller 21 grader varmt hela natten med cirkulerande luft så ställer du bara in det.
https://www.youtube.com/watch?v=33jmU-vY058

Tanka gratis el gör du via https://www.teslamotors.com/sv_SE/supercharger?redirect=no&redirect=no .

Köper man ett Gymkort som har gym över hela Sverige så har man tillgång till både dusch & bastu + träning.
Senast redigerad av Azimut68 2016-02-14 kl. 17:03.
Citera
2016-02-14, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Jag har inte så mycket teknologi i min bil för den är 20 år gammal. v70
även en 20 år gammal bil har 12v uttag och mobil har du hoppas jag...
Citera
2016-02-14, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
TS säger sig köra bilen extremt lite, men värnar såpass mycket om körglädjen att en husbil inte kommer på fråga...

Hur uppfattas ditt leverne på din arbetsplats?
exakt det jag skrev i mitt inlägg och därför inte tror på denna tråden att den är äkta men men intressant liv iaf.
Citera
2016-02-14, 17:42
Medlem
Hawkbills avatar
Fyfan vad värdelöst. Leva som en luffare för att spara 100k per år? Snacka om bortkastat liv...
Citera
2016-02-14, 17:59
Medlem
Jag räknade ut att en bil likväl kan kosta lika mycket eller mer än en lägenhet med relativt billig hyra (4-5000) så att leva som en luffare för att tro man sparar pengar låter konstigt.
Hur funkar det sociala livet när du ska träffa folk och du bjuder hem dom till en kombi? Hur gör du med din post?

Du skrev även att du gärna kör för fort, hur ska du bo om du blir av med körkortet?
Senast redigerad av Huntelaar 2016-02-14 kl. 18:01.
Citera
2016-02-14, 19:33
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför är du inte i Thailand på vintern i stället för på sommaren?

Det första jag tänkte, just det gör ju att man anar ugglor i mossen (eller troll i träsket).

I övrigt tycker jag att idén låter bra, men vad kostar det attt ha igång värmen på tomgång? Hur mycket drar bilen?
Citera
2016-02-14, 19:48
Medlem
Hur känns det när du levt loppan i Thailand en hel sommar, bränt vinterpengarna, och inser att du ska tillbaka till helvetet i biljäveln igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in