2016-02-13, 08:45
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det gamla köket som gjorts om till gästrum. Det fanns ju redan vatten och avlopp indraget och så kom de på den geniala idén att behålla köksskåpen.

Ett hemskt hus i övrigt, allt såg vidrigt ut. Var ligger det? Antagligen på en ort där varje satsad krona, är en förlorad krona.

Ja jag håller med, verkligen hemskt. Gul och brun fasad är INTE snyggt och kommer aldrig att vara. Har för mig att den ligger i Eskilstuna eller Borås eller annan liknande intetsägande stad.
Citera
2016-02-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Arvegods från ett litet slott/herrgård? Reagerade också på det. Möblerna var inte bara för många utan verkade dimensionerade för större rum. Såg någon tavla som avbildade ett slott, vilket förstås kan vara helt slumpvis.

Efter närmare eftertanke så kan det vara homestylat i samarbete med en antikhandlare. Oavsett så var det smakfullt. Jag googlade ägaren. Han har ett fastighetsbolag, så han borde veta vad han sysslar med när han säljer en egendom.
Citera
2016-02-13, 19:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Har aldrig gillat Kungsholmen, men mycket är rätt med den här lyan.
Stora fönstret var ju riktigt nice.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-kungsholmen-stockholms-kommun-garvargatan-14,-1-tr-8688396

Kungsholms torg är riktigt trevligt, jag har sett många riktigt fina lägenheter till salu där. Men priserna är höga också. Har man 14 miljoner i fickan och kan köpa denna kontant så bor man i alla fall billigt efter det, med en avgift på drygt 1 300 spänn
Citera
2016-02-14, 14:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
"Huset är byggt 1950 och har varit i samma familjs ägo sedan dess". Vi tror dig, mäklarn... Det modernaste jag hittar i det huset är en diskmaskin. Rummet med handfat är också väldigt tidstypiskt. Nuförtiden anser väl de flesta att en dusch behövs för att bli ren över hela kroppen, då räckte det med ett handfat för detta. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-askrike-lidingo-kommun-jaktstigen-30-8740916
Citera
2016-02-14, 17:35
Medlem
InfraGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
"Huset är byggt 1950 och har varit i samma familjs ägo sedan dess". Vi tror dig, mäklarn... Det modernaste jag hittar i det huset är en diskmaskin. Rummet med handfat är också väldigt tidstypiskt. Nuförtiden anser väl de flesta att en dusch behövs för att bli ren över hela kroppen, då räckte det med ett handfat för detta. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-askrike-lidingo-kommun-jaktstigen-30-8740916

Underbart!
Det är det bästa med mitt jobb i hemtjänsten, när man kommer in genom dörren och tror att man gått igenom en portal bakåt i tiden.
Citera
2016-02-14, 17:50
Medlem
11xx22s avatar
Citat:

Mycket jobb men i grunden ett välplanerat hus. Om jag haft pengarna och det inte legat inklämt mitt i ett kvarter hade jag varit sugen på att köpa det.
Citera
2016-02-14, 18:26
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Mycket jobb men i grunden ett välplanerat hus. Om jag haft pengarna och det inte legat inklämt mitt i ett kvarter hade jag varit sugen på att köpa det.
Bra läge skulle jag säga, jämfört de övriga husen i kvarteret. Ingen väg utanför huset. Mycket att göra men en oslipad diamant (inte diamant kanske).
Citera
2016-02-14, 20:54
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Bra läge skulle jag säga, jämfört de övriga husen i kvarteret. Ingen väg utanför huset. Mycket att göra men en oslipad diamant (inte diamant kanske).

Vad festligt att vi tänker olika. Jag har mycket hellre lugn villagatan utanför huset än är omringad av fyra villatomter :-)
Köp huset du. Det är en oslipad diamant som du skrev.
Citera
2016-02-14, 21:08
Medlem
Isnatts avatar
Fantastisk tråd det här. Jag har verkligen sett allt från slott till koja, upplevt min barndoms, gamla släktingars och kamraters hem. Inte just deras, men exakt samma stil, planlösningar och inredningar. Väldigt intressant. Skulle annonsbilder sparas nånstans i ett statligt arkiv skulle det verkligen vara en historisk viktig samling i framtiden över hur svenskar bodde.
Citera
2016-02-14, 21:17
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Den här familjen har uppenbarligen gjort två utlandsresor under sitt liv. På resan till Indien köpte de de två elefanterna som står framför brasan, på Afrikaresan köpte de ett massaj-smycke och sköld (uppsatt till vänster om brasan) och skinnet av en enorm pytonorm (uppsatt ovanför den blå sängen). Ja det var sparsamhet det. Nu ska varenda familj till Thailand varje år.
Citera
2016-02-14, 21:18
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Fantastisk tråd det här. Jag har verkligen sett allt från slott till koja, upplevt min barndoms, gamla släktingars och kamraters hem. Inte just deras, men exakt samma stil, planlösningar och inredningar. Väldigt intressant. Skulle annonsbilder sparas nånstans i ett statligt arkiv skulle det verkligen vara en historisk viktig samling i framtiden över hur svenskar bodde.
Det borde dokumenteras med tanke på renoveringsmanin som råder nuförtiden.
Citera
2016-02-14, 21:23
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Jag har fått för mig att det där med öppen planlösning är mer modernt...

Men en viss målning har i alla fall skett. Se vissa vita väggar, tak samt vissa köksskåp. Väggar och tak i vardagsrum/matrum/bibiliotek har nog varit träpanel som i allrummet.

Sängarna i stora sovrummet är som två mahognybåtar. Och sängen i sovrum 2 ser otroligt smal ut. Nog för att man hade smalare sängar förut men den där undrar man nästan om det har varit en degbädd. Men som sagt, man sov smålär (och var smalare förut.) och det är väl inte tänkt för extra nattgäster heller.

Men ett fint hus, absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in