2016-02-13, 00:43
Medlem
CrazyMimmis avatar
Köpte en loftsäng för ett tag sedan. Men madrasen som jag mätt till 9 cm hög är outhärdlig och sover mycket dåligt på den, samt känner ribborna. (madrasen är bara 90 cm till en 120 dessutom)
Köpte idag en en enkel skummadras och enBäddmadrass GOLD T110 WellPur madras. Väl hemma insåg jag att endast en av madrasserna kommer få plats.
Den billiga kommer jag lämna tillbaka.
Och då är frågan om jag kommer känna ribborna igenom den 10 cm tjocka WellPur maddrasen, och hur det blir att lägga en sådan direkt på ribbor? Ingen större lust att öppna den om det blir knas.
Och annars undrar jag hur i helskotta man får en skön maddras till loftsängs ribboten??

Förvirrad :S
Senast redigerad av CrazyMimmi 2016-02-13 kl. 00:46.
Citera
2016-02-13, 00:48
Avslutad
En ribbotten är väl ingen höjdare, men hur billig madrass köpte du? En billig madrass är just en billig madrass?
Men sjunker du ned på din ribbotten? Trots att du köpte en dyrare madrass?
Kan du inte lämna tillbaks(alltså reklamera din loftsäng)så tag bort ribbottnen och sätt i stället dit en masonitbotten.
En ribbotten sviktar ALLTID.
Senast redigerad av hee4r 2016-02-13 kl. 00:59.
Citera
2016-02-13, 00:50
Medlem
Det är ju en bäddmadrass du köpt ( att använda ovanpå en resårmadrass ), den är inte tänkt som ensam madrass, så med stor sannolikhet kommer du känna av ribborna, och dessutom sabba din rygg, då den har noll stöd för kroppen.
Citera
2016-02-13, 01:17
Medlem
CrazyMimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
En ribbotten är väl ingen höjdare, men hur billig madrass köpte du? En billig madrass är just en billig madrass?
Men sjunker du ned på din ribbotten? Trots att du köpte en dyrare madrass?
Kan du inte lämna tillbaks(alltså reklamera din loftsäng)så tag bort ribbottnen och sätt i stället dit en masonitbotten.
En ribbotten sviktar ALLTID.

Köpte en begagnad loftsäng, där det följde med en maddras. En skummgummimaddras, som var 90 cm och 9 cm hög. Så att reklamera den blir inget bra :P Dock så försöker jag hitta en bra madras till ribborna nu. Då den sol följde med är helt kass.
Hmm vet inte om kag orkar bygga om sängen Sen har jag tyvärr mycket begränsad budget också :S I övrigt var det en bra idé

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är ju en bäddmadrass du köpt ( att använda ovanpå en resårmadrass ), den är inte tänkt som ensam madrass, så med stor sannolikhet kommer du känna av ribborna, och dessutom sabba din rygg, då den har noll stöd för kroppen.

Jo, det var därför som jag köpte en vanlig skummgummimadras att ha under. Och den bäddmaddrasen över. Men väl hemma så insåg jag att jag endast kommer få plats med en av dom. Okej, hade det lite i tanken att det kanske inte skulle vara någon höjdare. Efter som jag inte kan öppna så har jag heller inte testat den ännu.

Har ni några andra lösningar? Har googlat som en galning men finner inget som.verkar vettigt
Citera
2016-02-13, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMimmi
Köpte en begagnad loftsäng, där det följde med en maddras. En skummgummimaddras, som var 90 cm och 9 cm hög. Så att reklamera den blir inget bra :P Dock så försöker jag hitta en bra madras till ribborna nu. Då den sol följde med är helt kass.
Hmm vet inte om kag orkar bygga om sängen Sen har jag tyvärr mycket begränsad budget också :S I övrigt var det en bra idé

Jo, det var därför som jag köpte en vanlig skummgummimadras att ha under. Och den bäddmaddrasen över. Men väl hemma så insåg jag att jag endast kommer få plats med en av dom. Okej, hade det lite i tanken att det kanske inte skulle vara någon höjdare. Efter som jag inte kan öppna så har jag heller inte testat den ännu.

Har ni några andra lösningar? Har googlat som en galning men finner inget som.verkar vettigt

Behåll skumgummimadrassen, och köp en tunn bäddmadrass, finns från 3 cm, kostar nån hundralapp, då "avväger" de olika materialen varandra, och det kan räcka med en 90
Citera
2016-02-13, 01:38
Medlem
CrazyMimmis avatar
Citat:
Behåll skumgummimadrassen, och köp en tunn bäddmadrass, finns från 3 cm, kostar nån hundralapp, då "avväger" de olika materialen varandra, och det kan räcka med en 90

I sånna fall får jag köpa en helt ny skumgummimadras. Själva bredden på sängen är 120 och min nuvarande madras är bara 90 cm. Vill gärna ha en 120 madras.
Problemet med den 90 madrassen jag har idag är att jag känner ju ribborna igenom, och har ont lite här och där när jah vaknar. Svårt att somna på den också.
Och den nya skummgummimadrassen köpte jag endast för den var biligt, och som ett komplement till den som jag skulle ha över då det känner bra i affären. Skulle aldrig någonsin sova på endast den då den tyvärr är ännu obekväma än den jag redan har.
Hmm hur tänker du när dem kan avvägar varandra?
Testade några olika alternativ. Men tyckte alla under ett vist mått blev så obekväma då man kände den andra madrassen
Senast redigerad av CrazyMimmi 2016-02-13 kl. 01:41.
Citera
2016-02-13, 01:41
Medlem
Citat:
I sånna fall får jag köpa en helt ny skumgummimadras. Själva bredden på sängen är 120 och min nuvarande madras är bara 90 cm. Vill gärna ha en 120 madras.
Problemet med den 90 madrassen jag har idag är att jag känner ju ribborna igenom, och har ont lite här och där när jah vaknar. Svårt att somna på den också.
Och den nya skummgummimadrassen köpte jag endast för den var biligt, och som ett komplement till den som jag skulle ha över då det känner bra i affären. Skulle aldrig någonsin sova på endast den då den tyvärr är ännu obekväma än den jag redan har.

Kasta ut loftsängen då, om det är möjligt. En bra resårmadrass från IKEA kostar runt tusenlappen, och då kan du behålla din bäddmadrass.
Citera
2016-02-13, 01:47
Medlem
CrazyMimmis avatar
Citat:
Kasta ut loftsängen då, om det är möjligt. En bra resårmadrass från IKEA kostar runt tusenlappen, och då kan du behålla din bäddmadrass.

Hade vart en bra plan. Bor dessvärre väldans litet därför som jag skaffade den för att inte hela lägenheten skulle bli ett sovrum
Och lyckas jag inte lösa detta på något vänster så får det nog bli så i alla fall.
Och helst inte då jag gärna utnyttjar delen under till "vardagsrum/kök" :S
Citera
2016-02-14, 11:51
Medlem
Brutes avatar
Varför är du motståndare till att köpa en resårmadrass med korrekt mått till loftsängen?
Och givetvis en bäddmadrass att lägga ovanpå. Som vanligt folk.

//Brute
Citera
2016-02-15, 01:14
Medlem
CrazyMimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Varför är du motståndare till att köpa en resårmadrass med korrekt mått till loftsängen?
Och givetvis en bäddmadrass att lägga ovanpå. Som vanligt folk.

//Brute

Kollade på alla dessa alternativ innan. Dock så blev det tyvärr för högt. Har idag en madras på 9 cm. Vilket resulterar i att jag har någonstans på 50 cm till taket. (får alltså böja mig för att vända mig/sätta mig)
Köper jag då en resårmadrass med bäddmadras så blir det minst 20 cm, vilket resulterar i att jag får ca 40 cm till taket. Vilket verkar lite lite.:S
Vet inte om det bara är någon dille idé jag fått för mig. Och sex och allt, samt att sova med ansiktet i taket verkar mindre skoj. :S
Citera
2016-02-15, 22:33
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Kollade på alla dessa alternativ innan. Dock så blev det tyvärr för högt. Har idag en madras på 9 cm. Vilket resulterar i att jag har någonstans på 50 cm till taket. (får alltså böja mig för att vända mig/sätta mig)
Köper jag då en resårmadrass med bäddmadras så blir det minst 20 cm, vilket resulterar i att jag får ca 40 cm till taket. Vilket verkar lite lite.:S
Vet inte om det bara är någon dille idé jag fått för mig. Och sex och allt, samt att sova med ansiktet i taket verkar mindre skoj. :S

Sänk loftsängen. Självklart skall du ha god rörlighet där uppe, men att ha skumgummimadrass på ribbotten funkar bara för lätta barn i juniorsäng.

//Brute
Citera
2016-02-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Sänk loftsängen. Självklart skall du ha god rörlighet där uppe, men att ha skumgummimadrass på ribbotten funkar bara för lätta barn i juniorsäng.

//Brute
Med en bra madrass är det inga problem att använda en skummadrass på en ribbotten. Problemet är nog snarast att de flesta är för insnöad på resårbottnar och för snål för att köpa en bättre skummadrass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in