2016-02-14, 03:14
Medlem
Hade gaspedalen fastnat för mig när jag var på väg mot en broöppning hade jag svängt ut i diket, eller gjort en handbromssladd. I värsta fall hade jag kört in i bilen framför.
Citera
2016-02-14, 03:17
Medlem
Whoa, intressant vändning.

Förklarar fortfarande inte varför man blåser förbi en rad stillastående bilar, genom bomar, trots varningar, och åker rakt ner i vattnet.

Bilden är inte tagen i Norrköping utan Arlanda. Naturligt att bandet tagit bilen Arlanda - Norrköping och var på väg tillbaka Norrköping - Arlanda.

Verkar inte finnas någon confirmation i någon media än (har gjort en sökning). Att ett band omkommer så borde vara en nyhet.

Tycks ha twittrats efter händelsen också https://twitter.com/viola_beach (11 timmar)
Citera
2016-02-14, 03:20
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Whoa, intressant vändning.

Förklarar fortfarande inte varför man blåser förbi en rad stillastående bilar, genom bomar, trots varningar, och åker rakt ner i vattnet.

Bilden är inte tagen i Norrköping utan Arlanda. Naturligt att bandet tagit bilen Arlanda - Norrköping och var på väg tillbaka Norrköping - Arlanda.

Verkar inte finnas någon confirmation i någon media än (har gjort en sökning). Att ett band omkommer så borde vara en nyhet.

Tycks ha twittrats efter händelsen också https://twitter.com/viola_beach (11 timmar)

Man kan sätta på auto-post på Twitter och Facebook.
Citera
2016-02-14, 03:26
Medlem
olovpalmes avatar
5 utlänningar döda.
Men vad höll dom på med egentligen?

Köra igenom flera bommar och köra förbi alla rödljus och alla varningar.
Köra vårdslöst och köra sönder backspeglar på andra fordon och tränga sig förbi fast det är för trångt osv.Finns det mer som missats?

Vad beror olyckan på
Droger av olika slag?alkohol?en kombination av allt möjligt?
Har dom kört bil förut?
Har dom klarat trafiken i England?Är de lättare att köra där?
Citera
2016-02-14, 03:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakteltraktor
Det brittiska bandet Viola Beach samt deras manager var det som omkom.
https://www.reddit.com/r/Music/comme...p_viola_beach/

Ah, det förklarar åtminstone hur polisen så snabbt kom fram till hur många som borde ha funnits i bilen och det förklarar ju även varför det inte har hörts något från anhöriga eller bekanta här i Sverige. Lite otippat ändock, då antalet band som åker ute på vägarna lär vara begränsat. Ja, även om nu Metallicas bassist Cliff Burton avled just vid en singelolycka på en svensk landsväg...

Jag kan dock tänka mig att de är överrepresenterade på natten, när de åker från spelningar. Berusningsmedel under arbetstid är väl också lite vanligare i den branschen än i många andra. Jag tänkte att det var märkligt många i bilen, som t.ex. ett gäng som måste röra sig på natten till och från något de ska göra eller har gjort, samt endast har tillgång till en bil. Inte så konstigt om det hade handlat om killar i övre tonåren och runt 20, kanske, men kanske lite mer ovanligare med män i åldern 30+. Men då personbilar som packats med musikband är nog rätt få, så var det inte direkt det första jag tänkte på.

Edit: Fortfarande känns förarens agerande en aning obegripligt. Nog borde britter både känna till broöppningar och klara sig bättre i svensk trafik...
Senast redigerad av Europe 2016-02-14 kl. 03:42. Anledning: Edit
Citera
2016-02-14, 03:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piron
Passagerarna hade all tid i världen att säga åt föraren eller dra i handbromsen. Att de inte vågade eller ville talar för att de va drägg. Den som låter en förare köra förbi bilar i brokö i 70 km/h har helt enkelt itne all hästar hemma ...

Det kan ju varit så att alla sov utom föraren.
Citera
2016-02-14, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Hade gaspedalen fastnat för mig när jag var på väg mot en broöppning hade jag svängt ut i diket, eller gjort en handbromssladd. I värsta fall hade jag kört in i bilen framför.

Jo, så är det väl säkert. En väldigt lös idé. Förekommer trots allt den typen av olyckor om sällan. Om du kommer i 100km/h och det är snorhalt så biter inte en handbroms särskilt snabbt. Inget man tar till i första läget då du lär få rejäl sladd med olycka till följd om det står en massa bilar i kö. Föraren kanske gjorde det men försent (britter ovana vid is). Väldigt mycket spekulation, men en märklig olycka är det.
Citera
2016-02-14, 03:36
Medlem
TilleyHats avatar
Om det är ett brittiskt rockband som omkommit, varför inte gå ut med det i media nu på en gång för att motverka ryktesspridning?
Citera
2016-02-14, 03:39
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Bandet består av 4 personer. Vem är den femte?

EDIT: Den femte är deras manager, enligt den tidigare länkade Reddit-tråden.
Citera
2016-02-14, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det kan ju varit så att alla sov utom föraren.

Eller alla... Borde i.o.f. vaknat av smällen från att åka igenom bommarna. Är man jävligt trött dock. Har en kompis som vaknade upp i airbagen efter att ha flugit över ett älgstaket och fortsatt 200m på en åker. Det sista han kom ihåg var att han slog på lugna favoriter..
Citera
2016-02-14, 03:41
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Bandet består av 4 personer. Vem är den femte?

EDIT: Den femte är deras manager, enligt den tidigare länkade Reddit-tråden.

Managern.
Citera
2016-02-14, 03:42
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om det är ett brittiskt rockband som omkommit, varför inte gå ut med det i media nu på en gång för att motverka ryktesspridning?

Motverka ryktesspridningen av det som står skrivet på reddit?
Men alla är ju inte aktiva online hela tiden.
Det är nog inte heller det första anhöriga tänker på heller att liksom "nu måste vi logga in på grabbarnas facebooksida och gå ut med att de dog i en olycka" precis i samband med beskedet så här... Tror managern skötte det som hade med det bandet hade online att göra också...och han dog ju också. Går du in på Viola Beach och kollar är dom inte jättestora...men lär väl bli det nu om inte annat. Tragiskt, väldigt tragiskt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in