Citat:
Ursprungligen postat av
vakteltraktor
Det brittiska bandet Viola Beach samt deras manager var det som omkom.
https://www.reddit.com/r/Music/comme...p_viola_beach/
Ah, det förklarar åtminstone hur polisen så snabbt kom fram till hur många som borde ha funnits i bilen och det förklarar ju även varför det inte har hörts något från anhöriga eller bekanta här i Sverige. Lite otippat ändock, då antalet band som åker ute på vägarna lär vara begränsat. Ja, även om nu Metallicas bassist Cliff Burton avled just vid en singelolycka på en svensk landsväg...
Jag kan dock tänka mig att de är överrepresenterade på natten, när de åker från spelningar. Berusningsmedel under arbetstid är väl också lite vanligare i den branschen än i många andra. Jag tänkte att det var märkligt många i bilen, som t.ex. ett gäng som måste röra sig på natten till och från något de ska göra eller har gjort, samt endast har tillgång till en bil. Inte så konstigt om det hade handlat om killar i övre tonåren och runt 20, kanske, men kanske lite mer ovanligare med män i åldern 30+. Men då personbilar som packats med musikband är nog rätt få, så var det inte direkt det första jag tänkte på.
Edit: Fortfarande känns förarens agerande en aning obegripligt. Nog borde britter både känna till broöppningar och klara sig bättre i svensk trafik...