Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-13, 19:33
Medlem
Sighajs avatar
Stackars barn säger jag, kan inte vara lätt att ha en sån trash morsa.
Citera
2016-02-13, 19:33
Medlem
Toppenmorsa! Lämnar först ungarna ensamma, och hotar sedan personalen med våld framför dem.
Stackars barn.
Senast redigerad av FranzIam 2016-02-13 kl. 19:38.
Citera
2016-02-13, 19:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Jag har inte skrivit någonting om hennes make eller att hon var en nysvensk. Jag skrev att hon var en utav de nya svenskorna.

Och vad antyder du med att hon skulle ha en blaffatatt som många andra har i ett tvprogram som går på tv3?
Nya svenskorna? Hon är 39 år gammal och har varit eller är gift med en man med svenskt namn så särskilt ny är hon inte heller. Deras gemensamma barn är 11 år gammalt så nej hon är ingen ny svenska. Troligtvis är mamman född här i Sverige. Rid inte vidare på dina ordvändningar utan erkänn att du var ordentligt ute och valsade istället.

Fem av de sex senaste gångerna jag tittat på Lyxfällan har huvudpersonen haft en blaffatatt på underarmen. 83 %
Citera
2016-02-13, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Årets morsa! Lämnar först ungarna ensamma, och hotar sedan personalen med våld framför dem.
Stackars barn.
Ja är det någon/några det verkligen är synd om i detta så är det kidsen.
Verkar tyvärr vara vana vid utbrott: "Mamma vi går, jag vill inte ha något drama"

Dags för soc att titta till situationen tror jag.
Citera
2016-02-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men född i Sverige för snart 40 år sedan och med en svensk pappa är hon kanske inte en av "de nya svenskorna". Läs FUP i stället. Där framstår hon som en äkta svensk WT. Hon försöker skylla sitt agerande på att barnet har ADHD och är mobbad, att hon själv är sjukskriven efter ett destruktivt förhållande och bla bla bla.
"Svensk" pappa, svensk "pappa" eller svensk pappa? Är detta hennes biologiska pappa?
Menar du att det finns ett visst beteende hos svenska wt? Du inser att du då också menar att det finns vissa beteende hos andra wt. Är det en väg du vill vandra och förstår du var den vägen tar slut? Om inte så är en ledtråd att det börjar på rasi och slutar på ist.
Citera
2016-02-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nya svenskorna? Hon är 39 år gammal och har varit eller är gift med en man med svenskt namn så särskilt ny är hon inte heller. Deras gemensamma barn är 11 år gammalt så nej hon är ingen ny svenska. Troligtvis är mamman född här i Sverige. Rid inte vidare på dina ordvändningar utan erkänn att du var ordentligt ute och valsade istället.

Fem av de sex senaste gångerna jag tittat på Lyxfällan har huvudpersonen haft en blaffatatt på underarmen. 83 %
Och på vilket sätt har lyxfällan samband med det här fallet? Du försökte säga att du trodde kvinnan var en wt utan att säga det rakt ut men nu är du busted med byxorna nere.

Så man kan inte vara en ny svenska om man är 39 år eller är gift med en svensk man eller har ett barn som är 11 år? Det är en stor skillnad på nysvensk och att vara en ny svenska. Precis som det är skillnad på målarfärg och målar färg. Är du gift med nantele eller bor ni på samma psykhem?
Citera
2016-02-13, 19:49
Medlem
Citat:
"Svensk" pappa, svensk "pappa" eller svensk pappa? Är detta hennes biologiska pappa?
Menar du att det finns ett visst beteende hos svenska wt? Du inser att du då också menar att det finns vissa beteende hos andra wt. Är det en väg du vill vandra och förstår du var den vägen tar slut? Om inte så är en ledtråd att det börjar på rasi och slutar på ist.

Du verkar tro att det finns visst beteende hos personer som har en grekisk förälder särskilt om deras svenska pappor inte är deras biologiska pappor. Hur passar din ledtråd in i detta?
Citera
2016-02-13, 19:51
Medlem
Citat:
Och på vilket sätt har lyxfällan samband med det här fallet? Du försökte säga att du trodde kvinnan var en wt utan att säga det rakt ut men nu är du busted med byxorna nere.

Så man kan inte vara en ny svenska om man är 39 år eller är gift med en svensk man eller har ett barn som är 11 år? Det är en stor skillnad på nysvensk och att vara en ny svenska. Precis som det är skillnad på målarfärg och målar färg. Är du gift med nantele eller bor ni på samma psykhem?

Av allt att döma är bruden född i Sverige. Undrar vem/vilka som har brallorna nere, Neger? Eller hur. Att Einsteins bror är utvecklingsstörd är dock en nyhet.
Citera
2016-02-13, 19:53
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Av allt att döma är bruden född i Sverige.

Vad har det med etnicitet och gener att göra? Utveckla tack.
Citera
2016-02-13, 19:56
Medlem
Baertlings avatar
Bedrövliga handläggningstider i det här ärendet. Händelsen verkar ha inträffat på hösten 2013, men först på våren 2014 delgavs MGM misstanke om brott - trots att polisen redan hade namn och adress. I februari 2016 får man till slut fram en stämningsansökan; nästan 2,5 år efter att händelsen inträffade. Inte lätt att vara vittne i ett sådant mål när advokaterna börjar fråga om nyanser eller exakt ordalydelse.

Har MGM hållit sig undan eller är det polisen/åklagarna som varit klantiga?
Citera
2016-02-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du verkar tro att det finns visst beteende hos personer som har en grekisk förälder särskilt om deras svenska pappor inte är deras biologiska pappor. Hur passar din ledtråd in i detta?
Att olika folk har olika beteende är självklart men i din värld får man bara utmärka olika negativa beteende när det gäller de utan utländsk härkomst och bara positiva beteende hos de som har utländsk härkomst. Det är rasism och gör dig till en rasist.
Citera
2016-02-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Av allt att döma är bruden född i Sverige. Undrar vem/vilka som har brallorna nere, Neger? Eller hur. Att Einsteins bror är utvecklingsstörd är dock en nyhet.
Jag bryr mig inte var hon är född, inte ens om det var på Mars. Det syntes tydligt på bilderna och på hennes beteende att hon hade föräldrar från sydligare länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in