2015-03-29, 01:04
Medlem
Om någon är intresserad så var Peter Wahlbeck med i ett avsnitt av podcasten "Arkiv Samtal", där han snackar ganska mycket om vad han tänker och tycker. Min bild av honom förändrades en del (till det sämre) Dock känns det som om han inte rår för det, han är omedvetet osmidig tänker jag.
Citera
2015-03-29, 15:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensam
Han gjorde ju en fenomenal insats i TV4:s serie Heja Björn från någon gång i början av 00-talet. Eventuellt kan han ju ha spelat sig själv dock.

Kanske en av de mest underskattade serier som gjorts. Jag tror det var "Heja Björn" som gav energi till den lättkränkta rasar-trend vi har levt med sedan sekelskiftet. Den blev riktigt hatad av ängsliga lattekärringar på forum över hela nätet.

Wahlbeck är bra men står dock i skuggan av Helena af Sandeberg. Klippen när hon tvingar mes-Björn att runka och fantisera om kungabarnen är så jävla bra.
Citera
2015-04-07, 20:52
Medlem
Intervjun var ju hur bra som helst! Han växte ännu mer i mina ögon. Inget försiktigt hycklande där inte...
Citera
2015-11-12, 23:00
Medlem
Kom av någon anledning in på hans facebook-profil, där han propagerar för bl.a. newsvoice, vaken.se och annat trams (t.ex. chemtrails). Är detta en del av något sorts skämt eller är han dum i huvudet på riktigt?
Citera
2016-01-22, 02:13
Medlem
cavalls avatar
Peter Wahlbeck åter i trubbel - för grovt brott

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22128167.ab
Citera
2016-01-22, 02:18
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Peter Wahlbeck åter i trubbel - för grovt brott

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22128167.ab

Berätta mer för oss som inte läser kommunistbladet. Wahlbeck är min idol hoppas han inte gjort nått dumt.
Citera
2016-01-22, 02:32
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Berätta mer för oss som inte läser kommunistbladet. Wahlbeck är min idol hoppas han inte gjort nått dumt.

Han har kört utan körkort på E6.
Citera
2016-01-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kanske en av de mest underskattade serier som gjorts. Jag tror det var "Heja Björn" som gav energi till den lättkränkta rasar-trend vi har levt med sedan sekelskiftet. Den blev riktigt hatad av ängsliga lattekärringar på forum över hela nätet.

Wahlbeck är bra men står dock i skuggan av Helena af Sandeberg. Klippen när hon tvingar mes-Björn att runka och fantisera om kungabarnen är så jävla bra.

Man får inte glömma att det är Erik Haag som fått mycket oförtjänt skit de senaste åren som skrivit serien.
Helena gjorde i mitt tycke mycket av sin roll, hon fick den i och med kultfilmen Zingo där hon spelar en liknande kvinna, men här gör hon rollen klockrent ända in i kaklet.
Grannkvinnan är även hon en lysande biroll, Björns Pappa likaså ett praktsvin.
Hela serien är så befriat från PK att den är helt omöjlig att visa i TV idag, TV4 skulle skita på sig om den visades i repris nu.
Citera
2016-01-22, 16:05
Medlem
Grävulens avatar
Heja Björn är riktigt bra faktiskt. Satt och kollade på en del klipp som var helt fantastiska, även tjejerna var hysteriskt roliga för en gång skull. Kul för en som undvikit allt svenskproducerat de senaste 15 åren. Wahlbäck gör bara saken ännu bättre, han lever ju humorn till skillnad från de politiska "humor"-aktivisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZLA6U0Yers
Citera
2016-01-22, 17:23
Medlem
torrenttobbes avatar
https://youtu.be/SXS_XaSOeZE?t=144
Favoriten i hela Heja Björn tror jag, man börjar ju fundera på hur brödernas uppväxt var egentligen.
Peters mamma som gestaltas av han själv
Citera
2016-02-13, 12:54
Medlem
cromos avatar
Wahlbeck avslöjade på Karlavagnen förra veckan att han skulle flytta till Teheran och börja sälja västerländsk modern konst.
Citera
2016-04-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Wahlbeck avslöjade på Karlavagnen förra veckan att han skulle flytta till Teheran och börja sälja västerländsk modern konst.

De är nog inte redo för någon svensk eller västerlänning där. Han får vänta minst ett par tusen år för att de ska skaka av sig stämpeln "vilde". Om de springer runt här och våldtar, snackar om att att spränga sig i luften tillsammans med oskyldiga kvinnor och barn så kan man bara tänka sig vad de ägna sig åt i sina hemländer. Om de hugger huvudet av varandra och dödar, lemlästar och håller sexslavar för att de inte håller med varandra ja då kan ni tänka er scenariot när "Peter walpeck" kommer dit. Bättre att åka till Finland och se om man inte kan bryta in sig på den marknaden. Någon som är eccentrisk som Peter kan smälta in i de bohem och konstnärskretsar som finns där. Det är lite perkele i finnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in