2016-02-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bild på livremmen finns här:

http://z.cdn-expressen.se/images/81/13/8113b7913be8489dbbc58c8e382b59dc/4x3/680@80.jpg

Då tror jag att vi kan avskriva din "punkar"teori.

Den hjälpsamme mannen som skulle visa henne vägen från Friggagatan till Härryda känns väldigt underlig. Han för ju henne precis åt fel håll med tanke på bussar och man går ju inte till Härryda. Malin lär ju vara ganska full och i ett upprört tillstånd med tanke på att hon har grälat med både raggarkompis och skällt på en gäst som kommer ut från en stripklubb.
Man kan tänka sig den här killen som verkar trevlig och hjälpsam, kanske med cykel, bygger förtroende under fem-tio minuters promenad från den lite otäcka Friggagatan upp till Flamman på Redbergsvägen. Att hon själv skulle välja att ta Mintensgatan är helt otroligt eftersom den är mörk, liten och väldigt brant uppför. En sån där gata som tom är jobbig att köra bil i. Om hon går den vägen är det med gm eftersom han redan där letar efter ett lämpligt ställe eller för att han vill undvika att bli sedd vid korvkiosken på Redbergsgården.
Citera
2016-02-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryRunner
Det fetade ovan är faktiskt ett jävligt bra uppslag.

Gärningsmannen kan redan ha befunnit sig på kyrkogården i syfte att han ville kunna knarka ostört. Malin går själv in på kyrkogården för att ta en genväg till spårvagnshållplatsen som ligger på andra sidan kyrkogården. Bråk uppstår vid mötet och gärningsmannen tappar besinningen och stryper Malin. Jag skulle till och med kunna tänka mig JTS som en tänkbar gärningsman i ett sådant scenario.

Det är inget ställe man tar en genväg över.
Citera
2016-02-13, 05:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrgaller
Gångbron över E-20 som du relaterar till fanns inte vid mordtillfället. Den uppfördes 4-5 år senare.

Jodå, men sen ånäsmotet byggdes så har busshållplatsen flyttats dit och broarna används i princip inte längre av någon annan än tiggarna som bor i tiggarlägret vid järnvägsbron. Bron kommer att som småningom tas bort när den tjänat ut.
Citera
2016-02-13, 05:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder

Den hjälpsamme mannen som skulle visa henne vägen från Friggagatan till Härryda känns väldigt underlig. Han för ju henne precis åt fel håll med tanke på bussar och man går ju inte till Härryda. Malin lär ju vara ganska full och i ett upprört tillstånd med tanke på att hon har grälat med både raggarkompis och skällt på en gäst som kommer ut från en stripklubb.
Man kan tänka sig den här killen som verkar trevlig och hjälpsam, kanske med cykel, bygger förtroende under fem-tio minuters promenad från den lite otäcka Friggagatan upp till Flamman på Redbergsvägen. Att hon själv skulle välja att ta Mintensgatan är helt otroligt eftersom den är mörk, liten och väldigt brant uppför. En sån där gata som tom är jobbig att köra bil i. Om hon går den vägen är det med gm eftersom han redan där letar efter ett lämpligt ställe eller för att han vill undvika att bli sedd vid korvkiosken på Redbergsgården.

Om jag inte minns helt fel så gick nattbussen i den riktningen från Heden via Korsvägen och Sankt sigfridsplan (hållplatsen utanför ryska konsulatet). Man kan ju alltså varit på väg till Sankt sigfridsplan som ligger i slutet på Danska vägen.

Idag är det en helt annan trafik på natten med ordinarie busslinjer, men på den tiden fanns det särskilda nattbussar som gick andra sträckor än de ordinarie bussarna för att täcka lite bättre.
Citera
2016-02-13, 08:16
Medlem
Tänkvärt MysteryRunner ang. citatet från GW. GW verkade riktigt uppriktigt förbannad i det sista programmet. Kanske hade någon pollett ramlat ner.

Varför befann sig mördaren på Redbergsplatsen? Kan det ha varit den lokala krogen Halta Lottas, som han besökte. När stängde den på kvällen? Kan stängningstiden överensstämma med tiden, då Malin kom till platsen. Var det på det sättet, som de fick kontakt. Hade mördaren cyklat till krogen.
Citera
2016-02-13, 10:05
Medlem
bluetramps avatar
Är du säker på att Halta Lottas krog fanns när detta hände ? Har för mig det var en Konsum butik på den tiden. En sak som talar för att GM kände till området är att man genar över Mintensgatan ner till Danska Vägen. Det är JTS som är GM. Det vet många.
Citera
2016-02-13, 10:12
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvillvill
Jag menar en stas som sprutnarkomaner använder för att få fram ådrorna.

Har polisen sagt va det va för cykel som TS blev påkommen med?
Ett sånt cykelhandtag som GW visade upp va väl omodernt redan 1994 och det fanns väl bara på barncyklar, ett handtag va grönt och ett va rött för att hålla reda på vänster och höger.
Om bältet har använts som stas, borde det då inte finnas blod på det?
Citera
2016-02-13, 10:40
Medlem
Halta Lottas krog fanns på den tiden och var en lokal pub, som drog ganska mycket folk från närområdet.
I Gamlestan hade vi Markurells vid Bellevue, som drog folk ifrån Gamlestan och Kortedala. I Gamlestan hade vi även Hornet på Hornsgatan och några andra mindre ställen på Artillerigatan.
Jag kan tänka mig, att Halta Lottas besöktes av folk från Lunden,Kroken ner mot Kobbarnas väg, Norra Gubberogatan, Ånäsområdet, Bagaregården. Härlanda och Danska Vägen kanske ända bort mot Örgryte.

Alla gästerna från dessa områden hade naturligtvis bra kunskaper om kyrkogården.

Tack MysteryRunner. Läste krönikan av GW från september 2015. Alla som deltar i diskussionen bör läsa den. Där finns svaret angående hålet i graven.
Citera
2016-02-13, 10:56
Medlem
MysteryRunner nämner en kvinna, som skulle ha ägt bältet. När ärendet valsade omkring i pressen för länge sedan, har jag för mig, att alla uppgifterna om bältet, som lämnades av kriminella tipsare och som verkade intressanta, tappade i trovärdighet. Bl.a hade någon kvinna berättat, att hon hade varit tillsammans med JTS på semester utomlands och köpt bältet utomlands. Det visade sig, om jag inte minns fel, att bältet hade köpts i någon affär i centrala Göteborg.
Citera
2016-02-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om jag inte minns helt fel så gick nattbussen i den riktningen från Heden via Korsvägen och Sankt sigfridsplan (hållplatsen utanför ryska konsulatet). Man kan ju alltså varit på väg till Sankt sigfridsplan som ligger i slutet på Danska vägen.

Idag är det en helt annan trafik på natten med ordinarie busslinjer, men på den tiden fanns det särskilda nattbussar som gick andra sträckor än de ordinarie bussarna för att täcka lite bättre.

Det är riktigt men från Friggagatan är det ju närmre till Heden. Sen går man ju Danska Vägen och inte in på kyrkogården. Jag tror att hon blev lurad av någon hon hade förtroende för. Även om hon var full och van att umgås med raggare så hade hon nog inte gått in med rövaren och blandmissbrukaren T*mmy Magnuss*n. (JTS) Däremot är det ju mycket möjligt att han plundrat liket eftersom han kommer från en multikriminell familj utan normala spärrar.
Vet någon var han bodde vid mordtillfället?
Citera
2016-02-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Den hjälpsamme mannen som skulle visa henne vägen från Friggagatan till Härryda känns väldigt underlig. Han för ju henne precis åt fel håll med tanke på bussar och man går ju inte till Härryda.

Heter inte området bakom Östra Kyrkogården något med "Här.."...hon kan ha sagt att hon skulle tillbaks till en ort med "Här..." någonting och den hon frågat om vägen visat henne åt fel håll bara för det? Det blir fel håll..åt skumma trakter till...Lömskt!!
Citera
2016-02-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Heter inte området bakom Östra Kyrkogården något med "Här.."...hon kan ha sagt att hon skulle tillbaks till en ort med "Här..." någonting och den hon frågat om vägen visat henne åt fel håll bara för det? Det blir fel håll..åt skumma trakter till...Lömskt!!
Härlanda / Härryda

Intressant teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in