Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-12, 23:42
Bannlyst
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 4 timför 4 timmar sedan
Lightweight @JebBush is spending a fortune of special interest against me in SC. False advertising- desperate and sad!

Älskar Trump. Jeb ska ju ta hjälp av sin bror i SC, George W Bush.
2016-02-12, 23:49
Medlem
Inatt jobbar vi in Florida.

Livet handlar om att ha bra framförhållning. Trumptrain
2016-02-12, 23:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jeb Bush skulle inte kunna bli vald om han så gav varje väljare 100 dollar.
2016-02-12, 23:58
Medlem
Det hölls en seriös diskussion i MSNBC gällande om Jeb! faktiskt borde ha satsat på att betala >100 USD för varje röst. På detta sätt hade han nog gjort bättre ifrån sig med tanke på summorna som spenderats contra rösterna som tjänats in.
2016-02-13, 00:10
Medlem
Menveds avatar
Ny OU för South Carolina:

Bush 13%

Carson 5%

Cruz 15.5%

Kasich 8.5%

Rubio 12.5%

Trump 34.5%

http://schousegop.org/sc-poll-results/

Notera att Bush är större än Rubio och att Kasich hänger med bra. Alla tre har alltså skäl att fortsätta, vilket är bra. Cruz tvåa med bara 15,5 är också bra.
2016-02-13, 00:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ny OU för South Carolina:

Bush 13%

Carson 5%

Cruz 15.5%

Kasich 8.5%

Rubio 12.5%

Trump 34.5%

http://schousegop.org/sc-poll-results/

Notera att Bush är större än Rubio och att Kasich hänger med bra. Alla tre har alltså skäl att fortsätta, vilket är bra. Cruz tvåa med bara 15,5 är också bra.
South Carolina verkar inte bli några som helst problem. Där är det "winner takes it all" också (nästan) så han drar ifrån ordentligt.
2016-02-13, 00:27
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
South Carolina verkar inte bli några som helst problem. Där är det "winner takes it all" också (nästan) så han drar ifrån ordentligt.
I Nevada kommer han sopa banan med de andra, enligt New York Times-kartan jag länkade till häromdagen. Kanske uppåt 50 procent om han fortsätter öka.
2016-02-13, 00:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
I Nevada kommer han sopa banan med de andra, enligt New York Times-kartan jag länkade till häromdagen. Kanske uppåt 50 procent om han fortsätter öka.
Nevada har iofs det där Iowa-systemet som är knepigare för oberoende/ickepartigängare att delta i. Möjligt att det håller tillbaka lite, men samtidigt ger ju vinsterna medvind.

Det är sånt jäkla tryck i hans rörelse nu också (kollade lite inför Tampamötet - kilometerlånga köer - fylld 11.000-arena) så det finns inte mycket media och de andra kan göra. Det är självgående.
2016-02-13, 00:40
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Nevada har iofs det där Iowa-systemet som är knepigare för oberoende/ickepartigängare att delta i. Möjligt att det håller tillbaka lite, men samtidigt ger ju vinsterna medvind.

Det är sånt jäkla tryck i hans rörelse nu också (kollade lite inför Tampamötet - kilometerlånga köer - fylld 11.000-arena) så det finns inte mycket media och de andra kan göra. Det är självgående.
Kanske det, men stödet är det viktiga. Det slog mig just att om Trump har 50 procentigt stöd i Nevada så har han det förmodligen också i jättestaten Kalifornien. I och för sig spelar det nog ingen roll. Jag tror redan han vunnit.

(Har du föresten satt dig in i Ted Nugent affären? Du borde vara intresserad av det kan jag tänka.

http://www.nationalreview.com/article/431247/ted-nugent-anti-semitism-disgraces-gun-rights-movement-nra)
2016-02-13, 00:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Kanske det, men stödet är det viktiga. Det slog mig just att om Trump har 50 procentigt stöd i Nevada så har han det förmodligen också i jättestaten Kalifornien. I och för sig spelar det nog ingen roll. Jag tror redan han vunnit.
Ja, vinsten i NH, vad som verkar bli en ganska överlägsen seger i SC, och alla opinionsundersökningar gör att det känns mycket tryggare nu än efter Iowa. Det bra med Trump är att hans antietablissemangsjargong och patriotism funkar hos "rednecks" i sydstaterna, men att han också med sin pragmatism och avsaknad av dårkristendom funkar i mer liberala stater. Han leder ju överlägset i New York, Massachusetts och liknande.
Citat:
(Har du föresten satt dig in i Ted Nugent affären? Du borde vara intresserad av det kan jag tänka.

http://www.nationalreview.com/article/431247/ted-nugent-anti-semitism-disgraces-gun-rights-movement-nra)
Jag har läst några artiklar på Daily Stormer. Tror att han la upp bilden utan att riktigt fatta vad han gjorde, men grymt om/att han står på sig.
2016-02-13, 00:55
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Han får vara vad han vill, utanför politiken. Hittills har han varit väldigt bra på att hålla Israel utanför sin politiska kampanj, och så bör det förbli. Den totala avsaknaden av applåder och t.o.m. de spridda buropen i Baton Rougue när han nämnde Israel tyder på att väldigt många håller med.
Länk till Baton Rouge incidenten?

Citat:

Ted Nugent är en riktig, klassisk, äkta ärkeiDiot som har övervintrat från Dubya-eran, och det bästa Trump kan göra är att ge honom fingret, inte pga någon löjlig "anti-semitism" utan helt enkelt eftersom Nugent är en iGnorant och på riktigt korkad dåre. Trump har ofta påpekat att Dubya "doesn't surround himself with good people"; gör inte samma misstag säger jag bara till Trump.
2016-02-13, 01:00
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ted Nugent är en riktig, klassisk, äkta ärkeiDiot som har övervintrat från Dubya-eran, och det bästa Trump kan göra är att ge honom fingret, inte pga någon löjlig "anti-semitism" utan helt enkelt eftersom Nugent är en iGnorant och på riktigt korkad dåre. Trump har ofta påpekat att Dubya "doesn't surround himself with good people"; gör inte samma misstag säger jag bara till Trump.
Tror inte det handlar om att Trump ska säga eller göra någonting utan om att rädslan släpper i takt med att Trump-rörelsen når styrfart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in