Citat:
Ursprungligen postat av
Qurest
Det var synd! Men det finns många lösningar.
Kan du ladda ner Asus GPU Tweak och monitora grafikkortet under spel, ta sedan en bild 5-10 sekunder på GPU usage och se ifall det spikar. Blir det någon spike? Isåfall ladda upp bilden till mig här så får jag ta mig en titt. Ta gärna en bild på tempsen också vad GPUn ligger på ett krävande spel.
Kan du också kolla över CPU i taskmanager och se ifall den beter sig om den ska? Dessa spikes du pratar om låter som antingen en bottleneck, eller att någon komponent inte arbetar i frid med en annan. Det blir en ständig rått och katt dragkamp mellan två komponenter och därför sker dessa spikes.
Slutgiltligen, kan du posta dina kompletta datorspecs samtidigt så får jag se vad du har för komponenter.
Mvh
Q
Mm vill verkligen fixa det då det stör en hel del. Tittade på CPUn i taskmanager och allt såg bra ut, tror jag åtminstone då jag inte såg några spikes. CPUn jobbade bara i 13 % bara när jag hade spelet i bakgrunden, lite svagt kanske? Däremot när jag tryckte upp den efter CTRL-alt-del så blev det en spike på 100 %, är detta normalt? Händer varje gång jag trycker upp taskmanagern.
Specs:
Cooler Master G650M, 650W PSU
Intel Core i5-4690K 3,5 Ghz
ASUS Z97-P, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
MSI GeForce GTX 970 4GB
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Logitech Desktop MK120 (Nordic)
MS COA Win 8.1 Nordic
Ska ladda ner programmet och testa med grafikkortet också!
Edit: Nej det var inget. gjorde felet att inte ha på taskmanagern på innan jag startade spelet. Så körde igång den sen in i Outlast och sprang runt lite. Massa stutter så tabbade ut och vips så visar det sig att CPUN spikar till 100 %.