2016-02-12, 22:56
Medlem
Jag är rätt övertygad om att det nya spåret inte är så trivialt som vissa här vill göra gällande. Följande citat kommer från en krönika som GW skrev i höstas och där han berättar om hur polletten till slut trillade ner.

Citat:
När polletten trillar ner i mitt huvud är det sällan som ett resultat av mina grubblerier på den egna kammaren. Det måste hända något utanför det egna. I det här fallet är det en gammal pensionerad kriminalpolis som ringer för att prata om ett annat ouppklarat mord. I förbigående nämner han en detalj om en misstänkt person som även förekommit i utkanten av mitt ärende och polletten i mitt huvud trillar ner.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/plotsligt-fick-jag-svaret-pa-en-fraga-som-jag-grubblat-pa-i-drygt-20-ar/

Att JTS bara skulle ha förekommit i utkanten av det här ärendet faller ju på sin egen orimlighet. Han har ju varit huvudmisstänkt under större delen av utredningen. Dessutom har jag aldrig hört talas om att JTS skulle vara aktuell som misstänkt i något annat olöst mordfall.
Citera
2016-02-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Det kommer in en tomte i tråden "VILD PUNG" och försöker blanda bort korten genom att mellan raderna erkänna brottet och det sväljer du med hull och hår.

Men när det kommer en skribent med seriösa uppgifter så avfärdar du det som "fantasier". Give me a break...

Du vet vem som är tomte och vem som är seriös. Du vet alltså sanningen? Eller?
Citera
2016-02-12, 23:13
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du vet vem som är tomte och vem som är seriös. Du vet alltså sanningen? Eller?
Jag är så gott som säker på vem det var som gjorde det ja. Och det vet utredarna också, som Mr wolf skrev så kan man tyvärr inte bevisa det så att det håller i en rättegång. det finns inget tekniskt men den sammanlagda bilden pekar starkt mot den här personen. han har tom. erkänt vid minst ett tillfälle.
Citera
2016-02-12, 23:13
Medlem
Var BO våldtagen måste det väl finnas DNA? Att någon tattare hittat hennes ID-kort och slängt det i Kortedala kan vara ren slump.
Citera
2016-02-12, 23:14
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Var BO våldtagen måste det väl finnas DNA? Att någon tattare hittat hennes ID-kort och slängt det i Kortedala kan vara ren slump.
Om du sätter dig in i fallet så var hon ju inte våldtagen, nej.
Citera
2016-02-12, 23:20
Medlem
Citat:
Jag är så gott som säker på vem det var som gjorde det ja. Och det vet utredarna också, som Mr wolf skrev så kan man tyvärr inte bevisa det så att det håller i en rättegång. det finns inget tekniskt men den sammanlagda bilden pekar starkt mot den här personen. han har tom. erkänt vid minst ett tillfälle.

Trams!
Citera
2016-02-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryRunner
Jag är rätt övertygad om att det nya spåret inte är så trivialt som vissa här vill göra gällande. Följande citat kommer från en krönika som GW skrev i höstas och där han berättar om hur polletten till slut trillade ner.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/plotsligt-fick-jag-svaret-pa-en-fraga-som-jag-grubblat-pa-i-drygt-20-ar/

Att JTS bara skulle ha förekommit i utkanten av det här ärendet faller ju på sin egen orimlighet. Han har ju varit huvudmisstänkt under större delen av utredningen. Dessutom har jag aldrig hört talas om att JTS skulle vara aktuell som misstänkt i något annat olöst mordfall.

Tror inte man ska lägga så mycket vid vad GW säger eller inte säger Han är en sån som verkligen gillar att blanda ihop korten I Lisa Holmfallet sa han i början att utredningen var tveksam och att den misstänkte nog var oskyldig. Sen gick det några månader och då var han helt plötsligt säker på att den åtalade var skyldig och nu var utredningen också mycket bra gjord.

I Malinfallet sa han för många år sedan att Anders Eklund var högst misstänkt Vad hände med det spåret? Ingenting
Citera
2016-02-12, 23:32
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Trams!
Jag fortsätter här på min novell och påstår att JTS som någon skrev om inte är gärningsmannen. Detta jag skriver nu är bara mina egna spekulationer,men.....Jag tror att GW är något på spåren.
Den magra kvinna som ursprungligen ägde bältet har nämligen pratat med GW.När och var är inget jag vet.
Citera
2016-02-12, 23:40
Medlem
Citat:
Om du sätter dig in i fallet så var hon ju inte våldtagen, nej.

Men hon hittades helt eller delvis naken på en grav har jag för mig. Strypt med en kvinnas livrem.
Kan hon ha blivit mördad och våldtagen av en eller flera kvinnor som rör sig i skelettmiljön?
Citera
2016-02-12, 23:42
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag fortsätter här på min novell och påstår att JTS som någon skrev om inte är gärningsmannen. Detta jag skriver nu är bara mina egna spekulationer,men.....Jag tror att GW är något på spåren.
Den magra kvinna som ursprungligen ägde bältet har nämligen pratat med GW.När och var är inget jag vet.
Har du en källa på det du skriver om kvinnan eller är det bara dina spekulationer kring bältet.

Mina spekulationer i sådant fall om bältet blir att gm är liten och tunn till växten, en kille som till det yttre inte skrämde offret det minsta och därför gick hon med på följa med honom in på kyrkogården. Det är i så fall ett spår av större rang och betydelse än avtrycket av ett cykelhandtag.
Citera
2016-02-12, 23:56
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Men hon hittades helt eller delvis naken på en grav har jag för mig. Strypt med en kvinnas livrem.
Kan hon ha blivit mördad och våldtagen av en eller flera kvinnor som rör sig i skelettmiljön?

I rest my case.
Citera
2016-02-13, 00:08
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Har du en källa på det du skriver om kvinnan eller är det bara dina spekulationer kring bältet.

Mina spekulationer i sådant fall om bältet blir att gm är liten och tunn till växten, en kille som till det yttre inte skrämde offret det minsta och därför gick hon med på följa med honom in på kyrkogården. Det är i så fall ett spår av större rang och betydelse än avtrycket av ett cykelhandtag.
Min källa är mig själv då jag är barndomsvän med kvinnan som ägde bältet och även med misstänkte GM.samt att jag känner en/flera poliser som har arbetat med fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in