Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-02-12, 21:08
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Det är en bra lösning, jag och många andra tycker det är bättre så och betalar gärna en slant för att slippa tjafs med WT och invandrare.
Jag trodde inte du och dina gelikar gick på WT-trashiga ställen som lekland, du kan ju få barnsnor och svett på dina nya gympapjuck, hyr hela skiten en kväll istället, du kan ju ta in en städfirma som cyanväteröker skiten först, sen kan ni leka bäst ni vill

Citat:
Ännu bättre om jag själv kan välja vilka tjänster mina pengar används till istället för att pengarna ska omfördelas via skattsedeln.
Vi höginkomsttagare har nog svårt att begripa det där med delat ansvar för samhällsbyggnad.
Vårt ego är viktigare än vårt gemensamma ansvar för en stabil samhällstruktur och fungerande samhällsfunktioner, skall man till exempel krocka svårt med bilen är det bäst att göra det på Djursholm och inte i Skövde eftersom man enbart valt att betala kommunal skatt, men väldigt lite så man får bara ett plåster och en Alvedon på Danderyds sjukhus.

Citat:
Arbetslösa WT behöver till exempel inte ha dagisplatser, stora pengar kan sparas.
Men ändå gissar jag att du klagar på att de inte söker jobb och går på tillräckligt många intervjuer?
Citera
2016-02-12, 21:18
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Jag trodde inte du och dina gelikar gick på WT-trashiga ställen som lekland, du kan ju få barnsnor och svett på dina nya gympapjuck, hyr hela skiten en kväll istället, du kan ju ta in en städfirma som cyanväteröker skiten först, sen kan ni leka bäst ni vill

Vi höginkomsttagare har nog svårt att begripa det där med delat ansvar för samhällsbyggnad.
Vårt ego är viktigare än vårt gemensamma ansvar för en stabil samhällstruktur och fungerande samhällsfunktioner, skall man till exempel krocka svårt med bilen är det bäst att göra det på Djursholm och inte i Skövde eftersom man enbart valt att betala kommunal skatt, men väldigt lite så man får bara ett plåster och en Alvedon på Danderyds sjukhus.

Men ändå gissar jag att du klagar på att de inte söker jobb och går på tillräckligt många intervjuer?
Haha nej jag har aldrig besökt lekland, jag pratar om själva principen. Samma som med krogen,

Jag klagar inte på att de inte söker jobb, jag klagar på att de inte accepterar de jobb som finns och att invandrare priviligieras i det nya spännande Sverige .
Citera
2016-02-12, 21:21
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Ta en titt på bilden så är det självklart att det är en mamma med rötter i annat land än Sverige. Ser man inte det är man diskad.

Enl. artikeln säger barnet "vi går mamma, jag vill inte ha nått drama", typ. Barnet talar således svenska. Kvinnan på bilden är 39, smal, skinnjacka, färgat hår, mjukisbyxor. Lämnar ungarna för fika med polaren.

Diskad?
Citera
2016-02-12, 21:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Enl. artikeln säger barnet "vi går mamma, jag vill inte ha nått drama", typ. Barnet talar således svenska. Kvinnan på bilden är 39, smal, skinnjacka, färgat hår, mjukisbyxor. Lämnar ungarna för fika med polaren.

Diskad?
Så att ett barn i Sverige pratar svenska skulle utesluta att det här rör sig om ett importerat problem?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2016-02-12 kl. 21:48.
Citera
2016-02-12, 21:57
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Det är en bra lösning, jag och många andra tycker det är bättre så och betalar gärna en slant för att slippa tjafs med WT och invandrare. Ännu bättre om jag själv kan välja vilka tjänster mina pengar används till istället för att pengarna ska omfördelas via skattsedeln. Arbetslösa WT behöver till exempel inte ha dagisplatser, stora pengar kan sparas.

Fast lekland är inte till för vuxna, de är till för barnen. Ok att välbeställda kan gå mer ofta, men att höja priserna så att vissa barn aldrig någonsin får leka där är väl ingen schysst lösning.
Citera
2016-02-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Fast lekland är inte till för vuxna, de är till för barnen. Ok att välbeställda kan gå mer ofta, men att höja priserna så att vissa barn aldrig någonsin får leka där är väl ingen schysst lösning.

Å andra sidan så går det inte ta dit civiliserade barn då det är så stökigt. Mina barn går bara numera på lekland på semestern då det är lite folk. Efter att dw hoppats på blivit nedknuffade och slagna på lekland så vill de inte gå på dem om det är mycket folk.
Citera
2016-02-12, 22:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så att ett barn i Sverige pratar svenska skulle utesluta att det här rör sig om ett importerat problem?
Ett barn till en mamma med annat modersmål än svenska skulle säkerligen kommunicera med mamman på hennes modersmål just i ett sånt läge. Att en unge i Busfabriken-ålder säger Jag vill inte ha nåt drama låter dessutom ganska lillgammalt och präglat av en svenskspråkig vuxenmodersmålsmiljö.
Citera
2016-02-12, 22:08
Medlem
Shuffleslaps avatar
Tycker synd om ungen kommer inte vara ett lätt liv att dras men den där morsan
Citera
2016-02-12, 22:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ett barn till en mamma med annat modersmål än svenska skulle säkerligen kommunicera med mamman på hennes modersmål just i ett sånt läge. Att en unge i Busfabriken-ålder säger Jag vill inte ha nåt drama låter dessutom ganska lillgammalt och präglat av en svenskspråkig vuxenmodersmålsmiljö.
Uttrycker "drama" i ett sånt här sammanhang, och från ett barn till sin mamma tolkar jag som svenskt WT-språk.
Citera
2016-02-12, 23:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
En anställd vittnar om att hon hört mamman skrika "Jag ska klättra över och slå ihjäl dig" och att hennes dotter då sa "Mamma vi går, jag vill inte ha något drama".
Dotterns kommentar tyder på att WT-mamman har för vana att sätta barnen i pinsamma situationer. Helt sjukt att domstolarna ger vårdnaden om barnen till sånna WT-slynor. En kille hade aldrig gjort sådär.
Citera
2016-02-13, 00:34
Medlem
För ett par år sedan fick de sätta upp lappar här i badhuset (Hbg) om att man inte får lämna in ungarna där och gå sin väg, för folk använde badet som barnpassning medan de gick och fikade. Så det är ingen ny företeelse. Men det känns konstigt att mamman inte vet det om hon är svensk.
Citera
2016-02-13, 00:38
Medlem
zupdawgs avatar
Typiskt muslimskt beteende, får man inte allting serverat på silverfat så skall det hotas och dödas hit och dit. Släng ut smutset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in