Citat:
Ursprungligen postat av
AmaiLiu
Det är en bra lösning, jag och många andra tycker det är bättre så och betalar gärna en slant för att slippa tjafs med WT och invandrare.
Jag trodde inte du och dina gelikar gick på WT-trashiga ställen som lekland, du kan ju få barnsnor och svett på dina nya gympapjuck, hyr hela skiten en kväll istället, du kan ju ta in en städfirma som cyanväteröker skiten först, sen kan ni leka bäst ni vill
Citat:
Ännu bättre om jag själv kan välja vilka tjänster mina pengar används till istället för att pengarna ska omfördelas via skattsedeln.
Vi höginkomsttagare har nog svårt att begripa det där med delat ansvar för samhällsbyggnad.
Vårt ego är viktigare än vårt gemensamma ansvar för en stabil samhällstruktur och fungerande samhällsfunktioner, skall man till exempel krocka svårt med bilen är det bäst att göra det på Djursholm och inte i Skövde eftersom man enbart valt att betala kommunal skatt, men väldigt lite så man får bara ett plåster och en Alvedon på Danderyds sjukhus.
Citat:
Arbetslösa WT behöver till exempel inte ha dagisplatser, stora pengar kan sparas.
Men ändå gissar jag att du klagar på att de inte söker jobb och går på tillräckligt många intervjuer?