Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Ta en titt på bilden så är det självklart att det är en mamma med rötter i annat land än Sverige. Ser man inte det är man diskad.

Nej det är inte självklart. Kan vara det men kan lika gärna, eller t.o.m. troligare, vara en svensk skitmorsa. Blockerar dom inte butiksentreer och liknande med barnvagnar, eller mejar ner folk med mobilen i högsta hugg framför näbben, så gapar och skriker dom.
Citera
2016-02-12, 19:36
Bannlyst
jag kommer ihåg en gång när jag var liten.
jag var kanske 10år och de visade "Aristocats", ni vet den där tecknade Disney filmen och den visades på den lokala biografen. Detta var en söndag i hålan där vi bodde(mitten av landet).
Grejen var att priset var bara 10kr för att få se den och jag ville gå och min syster och pappa tyckte jag kunde "gå" själv.
Så min pappa skjutsade ned mig....bilfärden tog 20minuter dit så ni kan räkna ut bensin kostnaden fram och tillbax för att hämta mig.

Var det fel av min far? liknande scenario som hänt på busfabriken anser jag!
Citera
2016-02-12, 19:53
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
jag var kanske 10år och de visade "Aristocats", ni vet den där tecknade Disney filmen och den visades på den lokala biografen. Detta var en söndag i hålan där vi bodde(mitten av landet).
Grejen var att priset var bara 10kr för att få se den och jag ville gå och min syster och pappa tyckte jag kunde "gå" själv.
Så min pappa skjutsade ned mig....bilfärden tog 20minuter dit så ni kan räkna ut bensin kostnaden fram och tillbax för att hämta mig.

Jag gissar att det var 7-årsgräns på Aristocats och att då låta en 10-åring gå ensam är väl inte så konstigt?
Olycksfall på biografer är nog ganska ovanligt.

På leklandet har de sådana bestämmelser som de har för att barn kan bråka, tränga sig, ramla och göra sig illa m.m.
Pengarna man som förälder betalar är för rätten att nyttja utrustningen, ingen barnpassnings-service...
Citera
2016-02-12, 19:56
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ta en titt på bilden så är det självklart att det är en mamma med rötter i annat land än Sverige. Ser man inte det är man diskad.

Jag skulle inte hävda att det är 100% säkert, men visst ser det ut att vara sannolikt så. Jag skulle dock faktiskt kunna tänka mig att en svensk förälder gör likadant. Åtminstone finns det inte en förälder som är lika likgiltig för sina barns framtid och hälsa som PK-svensken (om denna nu inte är rik och kan köpa sina barn fria från konsekvenserna av det elände man är med och skapar). Men det förutsatt att det inte anses bryta mot curlandet, som ju också är ett viktigt sätt för att förstöra för sina barn. Jag har inte följt de småbarnsföräldrar jag känner i sina dagliga rutiner för att våga säga säkert hur de skulle agera.
Citera
2016-02-12, 20:06
Medlem
Europes avatar
Citat:

Hmm... Jag såg inte att det handlade om ett så pass gammalt barn. Ja, när jag själv var i 8-9 årsåldern, så brukade jag redan röra mig fritt både i min stockholmsförort och även använda kollektivtrafiken (inte minst t-banan) för att ta mig in till stan på egen hand. Jag avskydde att tvingas gå till fritids efter skolan och tyckte väldigt mycket om att ströva omkring på egen hand. Inne i stan brukade jag ströva i skivbutiker och sedan gå på någon hamburgerrestaurang.

Men det är klart, även om jag bodde i en förort som ansågs vara en av de mest problemfyllda i Sverige, så brukade det inte ske överfalls- och gruppvåldtäkter, barn, pensionärer och handikappade brukade inte bli rånade, det brukade inte vina kulor överallt från maskingevär, bomber brukade inte explodera, kollektivtrafiken blev aldrig beskjuten och än mindre attackerade man bussar och tvingade ut busschauffören och passagerarna med våld, de boende tuttade aldrig eld på containrar, bilar, hus m.m. och brukade inte heller angripa polis, ambulanspersonal och brandmän o.s.v. Det var ju på den tiden då Sverige var "fattigt", som Sahlin uttryckte det, eller "tråkigt", som Reinfeldt uttryckte det.
Citera
2016-02-12, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hmm... Jag såg inte att det handlade om ett så pass gammalt barn. Ja, när jag själv var i 8-9 årsåldern, så brukade jag redan röra mig fritt både i min stockholmsförort och även använda kollektivtrafiken (inte minst t-banan) för att ta mig in till stan på egen hand. Jag avskydde att tvingas gå till fritids efter skolan och tyckte väldigt mycket om att ströva omkring på egen hand. Inne i stan brukade jag ströva i skivbutiker och sedan gå på någon hamburgerrestaurang.

Men det är klart, även om jag bodde i en förort som ansågs vara en av de mest problemfyllda i Sverige, så brukade det inte ske överfalls- och gruppvåldtäkter, barn, pensionärer och handikappade brukade inte bli rånade, det brukade inte vina kulor överallt från maskingevär, bomber brukade inte explodera, kollektivtrafiken blev aldrig beskjuten och än mindre attackerade man bussar och tvingade ut busschauffören och passagerarna med våld, de boende tuttade aldrig eld på containrar, bilar, hus m.m. och brukade inte heller angripa polis, ambulanspersonal och brandmän o.s.v. Det var ju på den tiden då Sverige var "fattigt", som Sahlin uttryckte det, eller "tråkigt", som Reinfeldt uttryckte det.

skulle du skicka du ut din 9 åriga dotter ensam på tunnelbanan?
Citera
2016-02-12, 20:37
Medlem
Det är ganska vanligt att folk lämnat in barnen på Ikea och sedan åker till närliggande matvaruaffär för att handla. På vår ikea så är numera Barn inlämningen på insidan så man måste gå igenom en stor del av butiken, det var den inte förr.

De flesta (alla som jag såg) som överutnyttjade detta hade utländska rötter.
Citera
2016-02-12, 20:52
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Lösningen är alltså att låginkomsttagare, oavsett härkomst, inte skall ha råd att gå på ett lekland?
Det är en bra lösning, jag och många andra tycker det är bättre så och betalar gärna en slant för att slippa tjafs med WT och invandrare. Ännu bättre om jag själv kan välja vilka tjänster mina pengar används till istället för att pengarna ska omfördelas via skattsedeln. Arbetslösa WT behöver till exempel inte ha dagisplatser, stora pengar kan sparas.
Citera
2016-02-12, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det är ganska vanligt att folk lämnat in barnen på Ikea och sedan åker till närliggande matvaruaffär för att handla. På vår ikea så är numera Barn inlämningen på insidan så man måste gå igenom en stor del av butiken, det var den inte förr.

De flesta (alla som jag såg) som överutnyttjade detta hade utländska rötter.
vänta nu, IKEa har ett speciellt rum ämnat för att barn skall lämnas....du måste: ex VISA ID för hämta ut efter du lämnat ditt barn!

Busfabriken har ej detta!

DUMMA MÄNNISKA!
Citera
2016-02-12, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Det är en bra lösning, jag och många andra tycker det är bättre så och betalar gärna en slant för att slippa tjafs med WT och invandrare. Ännu bättre om jag själv kan välja vilka tjänster mina pengar används till istället för att pengarna ska omfördelas via skattsedeln. Arbetslösa WT behöver till exempel inte ha dagisplatser, stora pengar kan sparas.

VIll du ha ett total liberalt samhälle eller?
Citera
2016-02-12, 20:57
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Det har alla tecken till att vara en av de "nya svenskorna". Men eftersom de och deras makar samt barn snart om inte redan är i majoritet i Malmö så smittar deras beteende av sig till urinvånarna. Men hade personalen på Busfabriken vågat agera i så fall? Om de vågat är min gissning att de är invandrare av den gamla skolan som är minst lika trötta på de nya medborgarna.

Det stämmer,"nysvenskar mödrar" och romska mödrar har sannerligen ofta det beteendet.

MEN min starka tro till trots måste jag säga att det finns riktiga jävla White trash morsor som gör exakt likadant,viktigare att dricka en latte med någon snubbe som träffar eller med någon väninna sitta och prata sex som någon jävla "sex in the city" slyna a la Samantha (Fan heter hon så)
Citera
2016-02-12, 21:01
Medlem
Citat:
vänta nu, IKEa har ett speciellt rum ämnat för att barn skall lämnas....du måste: ex VISA ID för hämta ut efter du lämnat ditt barn!

Busfabriken har ej detta!

DUMMA MÄNNISKA!

Ja, men bara om man är kund där. Problemet som gjorde att de byggde om var att folk som inte handlade på Ikea dumpade barnen där och gick på andra affärer. Dvs, de använde ikea som barnvakt när de handlade mat.

Undrar vem som är dum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in