2016-02-12, 14:58
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Hur gör ni då flashback, säljer eller behåller/köper mer? Jag behåller
Tror på större ras inom de närmaste 3 åren. Sålde i princip allt för ca 1 år sen men har köpt tillbaka lite av vissa utvalda aktier de senaste dagarna.
Citera
2016-02-12, 17:02
Medlem
Skylarkers avatar
Citat:

Jag köper kanske mer till hösten. Sälja kommer inte på fråga. Då pratar jag om mina indexfonder.
Citera
2016-02-12, 18:22
Medlem
Har snart shoppat upp mina likvider, känns ok även om jag gärna handlat mer i tider som dessa.
Citera
2016-02-12, 18:57
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Är det många som säljer allt och försöker rädda det dom kan just nu?
Korkat. Typiskt småsparare, säljer allt när börsen redan rasat. Förlorar massor, går in igen när börsen gått uppåt ett par år och man vill hänga med. Så vänder det ner igen...
Citera
2016-02-12, 18:57
Medlem
rakarnas avatar
Även jag har smugit in mina likvide. dock pratar vi inte några stora pengar så skulle börsen fortsätta falla så fortsätter jag å köper å köper å köper till antingen börsen stänger eller jag blir arbetslös
Citera
2016-02-12, 19:09
Medlem
ormbitens avatar
Ska bli intressant att se om de kinesiska börserna forsätter på det illröda spåret när dom öppnar på måndag igen efter sin långledighet.
Skulle inte alls bli förvånad om det drar i gång med ett jätteras...
Citera
2016-02-12, 19:12
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Vad sägs om ett barn som blir upplärt och arbetar tex på helger på börsen? Jag vet att vi inte har barnarbete här, men det kanske skulle motivera barn att bli nåt.
Citera
2016-02-12, 19:18
Medlem
Knegares avatar
Börsen är ju inget större glädjeämne i dagsläget. Jag ser dock min portfölj på lång sikt, ligger fortfarande bra på plus och gör som jag brukar göra, köper mer då och då och fyller på portföljen.

Jag tror det kommer att gå ner ett tag till, men jag vet inte.
Citera
2016-02-12, 19:24
Medlem
GunsAndHorsess avatar
jag pratar inte om börsen endast, alla företag inte bara yrkesförberedande, det är ju det som är felet idag, barn gymnasielever praktiserar bara på el program, barn och fritid och andra yrkesförberedande. Varför inte hos en revisor, en civilingenjör mot en peng också. Dem blir ju en erfarenhet rikare och får mer information. Och så kanske dom inte väljer fel högskoleutbildning.
Citera
2016-02-12, 19:36
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Det lär ju aldrig hända, Apple har noll kronor i skuld och är värda mer än Norges oljefond, de har för tillfället ca 1200 miljarder kronor i kontanter och motsvarande.

Att säga att någonting aldrig kommer att inträffa är oerhört naivt och som uppbyggt för ett antiklimax.

Apple kommer kanske inte gå under just nu, men vad händer senare när Apple blir passè?
Citera
2016-02-12, 20:17
Medlem
sajebiss avatar
Citat:

Gick ur börsen med så väl aktier som fonder i feb. 2015. Köper nu för ca 10-20% av mitt kapital när börsen gått ner några dagar i rad och säljer på rekylen. Naturligtvis kommer inte detta funka i all evighet (tror på en större nedgång) och är beredd att bli sittande några år tills börsen vänder upp igen men de mesta pengarna ska in när OMXS30 ligger runt 1000. Får väl se hur det funkar men det är min taktik.
Citera
2016-02-12, 22:02
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Gick ur börsen med så väl aktier som fonder i feb. 2015. Köper nu för ca 10-20% av mitt kapital när börsen gått ner några dagar i rad och säljer på rekylen. Naturligtvis kommer inte detta funka i all evighet (tror på en större nedgång) och är beredd att bli sittande några år tills börsen vänder upp igen men de mesta pengarna ska in när OMXS30 ligger runt 1000. Får väl se hur det funkar men det är min taktik.

Gillar vad jag läser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in