2016-02-12, 08:28
Medlem
HORJESUSs avatar
(2 Petrus 3:7)
Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.

Men vafan, ännu en djävulsgud. Finns det inte nån som är
åtminstone lite förlåtande ?
Citera
2016-02-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas.

DFSM brukar inte bry sig, så länge du är en någorlunda hygglig människa.
Citera
2016-02-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Skaparen Jehova Gud

Fast nu är du ute o cyklar? Läs versen innan som hänger ihop med ditt citat.

Apg 4:11
Citat:
Jesus är stenen som föraktades av er husbyggare men blev till en hörnsten.

Eller tror du fortfarande att det är Jehova som åsyftas?
Citera
2016-02-12, 14:44
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
DFSM brukar inte bry sig, så länge du är en någorlunda hygglig människa.

Jag får hålla mej till det då

En fråga till dej Benon.
Om du nu absolut måste ha en Gudstro, Varför väljer du då en sån ondskefull gud
Ser du inte själv vad det står i det du predikar här?

Verkar ha gått så långt att allt bara blivit ett enträget mässande. WAKE UP!!!
Citera
2016-02-12, 18:39
Medlem
Citat:
Jag får hålla mej till det då

En fråga till dej Benon.
Om du nu absolut måste ha en Gudstro, Varför väljer du då en sån ondskefull gud
Ser du inte själv vad det står i det du predikar här?

Verkar ha gått så långt att allt bara blivit ett enträget mässande. WAKE UP!!!

Det kusliga är att en indoktrinerad sektmedlem inte inser detta. Ofta har de en enorm hybris över att vara Guds utvalda, och de enda som är förtjänta att leva. Det blir ett slags teologisk/existensiell narcissism. " Gud ska straffa/utrota alla som inte tror som jag...sålunda är jag moraliskt överlägsen....och kommer att bli belönad med att få klappa lejon och pandor i evigheternas evighet"

Låt oss hoppas att några psykologer/psykiatriker läser denna tråd.
Citera
2016-02-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
(Matteus 24:14)
Och dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna; och sedan skall slutet komma.

(Matteus 24:14)
Och dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna; och sedan skall slutet komma.

(Matteus 28:19)
Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn
(Markus 13:10) Och de goda nyheterna måste först predikas i alla nationerna.
(Romarna 10:18)
Likväl frågar jag: Hörde de då inte? Jo visst: ”över hela jorden har deras röst nått ut och till den bebodda jordens yttersta ändar deras uttalanden”.
(Uppenbarelseboken 14:6)
Och jag såg en annan ängel flyga i midhimlen, och han hade eviga goda nyheter att förkunna som ett glatt budskap för dem som bor på jorden och för varje nation och stam och språk och folk,

Men du Benon! Ingenstans här står det att alla kristna är förpliktiga att missionera/predika. Läs om och läs noga.

Desutom; Paulus utformde mycket av den tidiga kristendomen. Han skrev ett antal brev till ett antal församlingar. Kan du någonstns i Paulus brev hitta ett ord om att alla ska ut och predika?
Nu har du chansen att komma med fakta från Paulus.
Citera
2016-02-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men du Benon! Ingenstans här står det att alla kristna är förpliktiga att missionera/predika. Läs om och läs noga.

Desutom; Paulus utformde mycket av den tidiga kristendomen. Han skrev ett antal brev till ett antal församlingar. Kan du någonstns i Paulus brev hitta ett ord om att alla ska ut och predika?
Nu har du chansen att komma med fakta från Paulus.

Det är tydligt att predikandet ska ske över hela jorden:

"Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma." (Matteus 24:14 Bibel2000)

Varför skulle Gud vara tyst om hans avsikt?
Citera
2016-02-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är tydligt att predikandet ska ske över hela jorden:

"Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma." (Matteus 24:14 Bibel2000)

Varför skulle Gud vara tyst om hans avsikt?
Jag har inte hört något från Gud, så tyst är han nog. Dock försöker alla möjliga tala om vad Gud vill, och alla säger att dom har rätt.
Citera
2016-02-12, 20:37
Medlem
Citat:
Jag har inte hört något från Gud, så tyst är han nog. Dock försöker alla möjliga tala om vad Gud vill, och alla säger att dom har rätt.

Du kommer att få det svar du vill ha så småningom, men frågan är om du då är ödmjuk nog. Redan nu visar du stora tecken av stolthet enligt mig, men kanske dömer Gud dig på ett annat sätt.
Citera
2016-02-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du kommer att få det svar du vill ha så småningom, men frågan är om du då är ödmjuk nog. Redan nu visar du stora tecken av stolthet enligt mig, men kanske dömer Gud dig på ett annat sätt.
Du känner inte mig, och det är sådant där "översitteri" som gör att jag har svårt för vissa troende.
Citera
2016-02-12, 20:52
Medlem
Citat:
Du känner inte mig, och det är sådant där "översitteri" som gör att jag har svårt för vissa troende.

Jo jag känner dig genom dina svar på FB, jag är inte imponerad, men kanske Gud är, jag kan inte döma.
Citera
2016-02-12, 22:06
Medlem
Citat:

Jesus gav sitt liv för alla, ta till vara på det du

Jorden kommer att finnas för evigt, men himlen (styresmän) jorden (undersåtar) de som fördärvar jorden måste bort för att Jorden inte ska förintas av oss människor, du ser väl vad som händer i världen.
Senast redigerad av Benon 2016-02-12 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in