2016-02-11, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, vi vet när tejpen sattes dit för rättsläkare AB sa att snöret var spänt när tejpen sattes dit. Och det var det spända snöret som dödade Lisa. Då fanns det ingen anledning för en sadist att sätta dit tejpen.
Sluta att sprida din okunskap. Läs på. Det här skrev #Prudent som svar till dig för ett tag sen i samma fråga. Hen har uppenbarligen medicinska kunskaper, vilket du saknar;

Vet inte om jag ska tolka frånvaron av svar som att du inte vill få en lögn synad eller bara inte vill erkänna okunskap.
För övriga tråddeltagare kan det dock vara bra att känna till att även medvetslösa mycket väl kan känna smärta och beroende på grad av medvetslöshet även ge uttryck för det.
En ytligt medvetslös kommer vakna av smärtstimulering (men sannolikt inte vid pågående hängning/kvävning). Vid något djupare medvetslöshet kommer offret ändå lokalisera smärtan, men inte avvärja den. Sedan kommer reaktionen vara undandragande, därefter stereotypa böjrörelser och slutligen sträckrörelser innan medvetslösheten är så djup att ingen reaktion sker.
Det är alltså fullt möjligt att en medvetslös person känner smärta och visar reaktion på det.
Med andra ord så kan en sadist mycket väl få tillfredsställelse av behandlingen av sitt offer trots att det är medvetslöst genom dess hjälplösa och typiska reaktion på smärta medan medvetslösheten blir allt djupare.
2016-02-11, 21:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Sluta att sprida din okunskap. Läs på. Det här skrev #Prudent som svar till dig för ett tag sen i samma fråga. Hen har uppenbarligen medicinska kunskaper, vilket du saknar;

Vet inte om jag ska tolka frånvaron av svar som att du inte vill få en lögn synad eller bara inte vill erkänna okunskap.
För övriga tråddeltagare kan det dock vara bra att känna till att även medvetslösa mycket väl kan känna smärta och beroende på grad av medvetslöshet även ge uttryck för det.
En ytligt medvetslös kommer vakna av smärtstimulering (men sannolikt inte vid pågående hängning/kvävning). Vid något djupare medvetslöshet kommer offret ändå lokalisera smärtan, men inte avvärja den. Sedan kommer reaktionen vara undandragande, därefter stereotypa böjrörelser och slutligen sträckrörelser innan medvetslösheten är så djup att ingen reaktion sker.
Det är alltså fullt möjligt att en medvetslös person känner smärta och visar reaktion på det.
Med andra ord så kan en sadist mycket väl få tillfredsställelse av behandlingen av sitt offer trots att det är medvetslöst genom dess hjälplösa och typiska reaktion på smärta medan medvetslösheten blir allt djupare.
En sadist kan för fasen inte utgå från att ett medvetslöst offer känner smärta. Han vill väl se offret lida, inte se henne hänga där som en död sill. Och detta har jag svarat #Prudent på: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
2016-02-11, 21:42
Bannlyst
Citat:
En sadist kan för fasen inte utgå från att ett medvetslöst offer känner smärta. Han vill väl se offret lida, inte se henne hänga där som en död sill. Och detta har jag svarat #Prudent på: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
Du spelar bara dum, eller hur?
Medvetslöshet och efterföljande död är den ultimata kontrollen av offret, slutfasen i den extas han fått när aggressionen och sexualiteten smält samman och gett utlopp för en total tillfredsställelse.
2016-02-11, 21:43
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Okänd anledning, alltså har vi inte hört talas om den. För det är ingen som vet förutom NB (eller annan GM). Kläderna kan ha dragits upp och ned av en person, av okänd anledning! Dom kan också som jag tidigare sagt ha dragits ned och upp av att GM släpat LH (släpats har hon sannolikt). Alltså tar tag i jackan och släpar henne... Kläderna på överkroppen hasar således uppåt på kroppen, och kläderna på underkroppen hasar nedåt. Till slut hasar jackan av och därför är den inte kvar på LH när hon hittas, utan återfinns på annat ställe. Vrängd ut och in som den blir när man drar den på det viset över huvudet på den som har den på sig.

Tack förresten för att du kallar mig skärpt, men till just det behövs ingen vidare skärpa. Till det andra behövs betydligt mer skärpa, och framförallt mer information.

Ja du är säkert mer skärpt än Leif GW och experterna, med det där förslaget. Jag tror inte du har läst tingsrättens dom; "Motivet till gärningen har varit sexuellt. Denna slutsats kan man dra av det förhållandet att Lisa Holms kläder var i oordning Nerijus Belivicius har sannolikt efter det att Lisa Holm hängts upp dragit ner respektive upp hennes kläder."

För att återvända till den riktiga världen nu, så betyder det att man har skändad kroppen när kläderna dragits upp och ner.
Medlem
LeeVans avatar
.

DNA är den säkraste tekniska bevismetod som vi idag har tillgång till. Därför sällar jag mig till majoriteten här som förstått att det är nästan omöjligt att kontaminera med DNA. För den som ändå tvivlar hänvisar jag till IB,s DNA på Lisas trosor.
Ytterligare en styrka ligger i att varken blod eller DNA kan åldersbestämmas. Det är sånt som gör att man tryggt kan peka ut en gärningsman om det kan påvisas DNA från den samma. Särskilt tillförlitlig är metoden om brottsplatsen sammanfaller med den misstänktes arbetsplats.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Du spelar bara dum, eller hur?
Medvetslöshet och efterföljande död är den ultimata kontrollen av offret, slutfasen i den extas han fått när aggressionen och sexualiteten smält samman och gett utlopp för en total tillfredsställelse.
Och när allt smält samman och gett utlopp för en total tillfredsställelse, då är det dags att ta fram tejpen.
2016-02-11, 21:44
Medlem
Citat:
Jag vet, skrev du. Snöret blev inte mer spänt efter att tejpen kom på. Enligt rättsläkare AB var snöret spänt när tejpen kom på, och hade det blivit mer spänt och dödat Lisa hade det synts.
Hur ser man det ? Uttalade rättsläkaren de två fetade påståendena eller är det dina bedömningar ? Redogjorde han för sina slutsatser och motiverade dem ? Är han expert på tejp och snören också ?
2016-02-11, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

DNA är den säkraste tekniska bevismetod som vi idag har tillgång till. Därför sällar jag mig till majoriteten här som förstått att det är nästan omöjligt att kontaminera med DNA. För den som ändå tvivlar hänvisar jag till IB,s DNA på Lisas trosor.
Ytterligare en styrka ligger i att varken blod eller DNA kan åldersbestämmas. Det är sånt som gör att man tryggt kan peka ut en gärningsman om det kan påvisas DNA från den samma. Särskilt tillförlitlig är metoden om brottsplatsen sammanfaller med den misstänktes arbetsplats.
DNA är inte säker teknisk bevismetod på arbetsplatsen, eftersom den misstänkte kan antas ha vistats där lovligen.
2016-02-11, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hur ser man det ? Uttalade rättsläkaren de två fetade påståendena eller är det dina bedömningar ? Redogjorde han för sina slutsatser och motiverade dem ? Är han expert på tejp och snören också ?
Prova, spänn ett snöre runt något, tejpa, och spänn mer. Tejpen blir utspänd.
2016-02-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja du är säkert mer skärpt än Leif GW och experterna, med det där förslaget. Jag tror inte du har läst tingsrättens dom; "Motivet till gärningen har varit sexuellt. Denna slutsats kan man dra av det förhållandet att Lisa Holms kläder var i oordning Nerijus Belivicius har sannolikt efter det att Lisa Holm hängts upp dragit ner respektive upp hennes kläder."

För att återvända till den riktiga världen nu, så betyder det att man har skändad kroppen när kläderna dragits upp och ner.

Jag anser mig inte som varken mer eller mindre skärpt än andra, och du får tycka exakt vad du vill om min skärpa. Det är fortfarande hypoteser. Men du som är mycket mer skärpt, kan inte du berätta för mig vad som gör att min hypotes är osannolik, felaktig och helt förkastlig?
Utan att bara svara att "TR och HR säger det", vill veta VAD som gör min hypotes omöjlig.
2016-02-11, 21:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Drygt 50, sannolikt.

Det bör väl varit något sådant mht till hennes kroppsvikt (oavsett om hon snaras och dras omkull med snaran eller hängs).
2016-02-11, 21:56
Bannlyst
Citat:
Och när allt smält samman och gett utlopp för en total tillfredsställelse, då är det dags att ta fram tejpen.
Du låtsas att inte förstå.
Han har fokus på sin gärning och sin njutning. Han tejpar henne direkt efter att han hängt upp henne. Det är där, när hon hänger tejpad, som han uppnår sin extas. I vilken sekund som hennes hjärta slutar slå i det ögonblicket är helt betydelselöst för honom, han fokuserar på sin njutning, sitt "rus".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in