2016-02-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan vara en IS-sympatisör. Hans familjemedlemmar (ett syskon och en förälder) visar dock inget tecken på att vara praktiserande muslimer, så jag tror inte han är uppvuxen i en sådan miljö. Ett ganska långt steg från att vara sekulär turkisk muslim till att bli IS-sympatisör.

Det är ofta också de som kommer från en sekulär miljö (och konvertiter) som blir de mest extrema när man "funnit" sin tro. Kanske är det så enkelt som att han blivit groomad i någon källarmoské och bestämt sig för att bomba tunnelbanan.
Citera
2016-02-11, 17:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det är ofta också de som kommer från en sekulär miljö (och konvertiter) som blir de mest extrema när man "funnit" sin tro. Kanske är det så enkelt som att han blivit groomad i någon källarmoské och bestämt sig för att bomba tunnelbanan.

Okej. Jag trodde att de flesta radikaliserade hade kommit i kontakt med islamister så att säga genom islam, och i moskén. Hittar inte så mycket om MGM på nätet, men av det jag hittar finns det inget som tyder på att han är praktiserande muslim överhuvudtaget.
Citera
2016-02-11, 17:57
Medlem
Citat:
Okej. Jag trodde att de flesta radikaliserade hade kommit i kontakt med islamister så att säga genom islam, och i moskén. Hittar inte så mycket om MGM på nätet, men av det jag hittar finns det inget som tyder på att han är praktiserande muslim överhuvudtaget.

Vem är han då? har väl inte ens kommit ut ett namn?
Citera
2016-02-11, 17:58
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:
Kan vara en IS-sympatisör. Hans familjemedlemmar (ett syskon och en förälder) visar dock inget tecken på att vara praktiserande muslimer, så jag tror inte han är uppvuxen i en sådan miljö. Ett ganska långt steg från att vara sekulär turkisk muslim till att bli IS-sympatisör.
Återigen, din tattare, vad har du för källa? Ignorera inte ett inlägg till som frågar efter källa.
Citera
2016-02-11, 17:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Säger inte mycket och SÄPO lär väl tiga. Kan ju röra sig om någon som planerat något i Somalia lika mycket som i Stockholm typ.
Citera
2016-02-11, 18:01
Medlem
Jag har dokumenten. Någon som vill ha?
Citera
2016-02-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Säger inte mycket och SÄPO lär väl tiga. Kan ju röra sig om någon som planerat något i Somalia lika mycket som i Stockholm typ.

Boende i Sollentuna. Född 1995.
Namnet talar starkt mot Somalia...
Citera
2016-02-11, 18:06
Medlem
Schulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Lärarstudent SU

Har protesterat mot:
"Härmed protesterar jag mot Socialdemokratiska Arbetarpartiets beslut om att erkänna de omtvistade händelserna kring 1915 i Osmanska riket som ett folkmord mot kristna minoriteter, utförda av turkar. Erkännandet är odemokratiskt och dödar den fria debatten om ämnet och bör istället utforskas av oberoende forskare och historiker. "

Källa: http://namninsamling.se/index.php?nid=4003&fnvisa=namn
Senast redigerad av Schulman 2016-02-11 kl. 18:19.
Citera
2016-02-11, 18:06
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Jag har dokumenten. Någon som vill ha?
Antagligen är ingen intresserad...

Upp med dom fort som fan.
Citera
2016-02-11, 18:07
Medlem
Citat:

Vad heter han ens? inte sett ett namn någonstans.
Citera
2016-02-11, 18:08
Medlem
Här finns de två dokument som jag fått:
https://minfil.org/z87elbbfb6/Attunda_TR_B_546-16_Aktbil_3.pdf
https://minfil.org/027fleb7b2/Attunda_TR_B_546-16_Aktbil_4.pdf
Citera
2016-02-11, 18:08
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad heter han ens? inte sett ett namn någonstans.
Ayd*n Sev*gin, 950709-4291
*=i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in