2016-02-11, 10:58
Medlem
Gizurs avatar
Jag tycker inte det ser ut som att det handlar om gatubarn. Flickan har anmält våldtäkten nu, ett halvår efter våldtäkten och pojkarna plockas in. Detta tyder på att deras identiteten är känd för henne, att polisen sedan kunnat gripa dem allihop tyder också på att adressen varit känd. Om det hade varit gatubarn och flickan anmält det ett halvår senare så skulle det kunnat bli svårt att hitta dem.

En av pojkarnas försvarsadvokater säger att anledningen till att anmälan kommer först nu är att "man blivit arga på varandra" och att händelsen varit känd hela tiden. Då det är flickan som anmält så menar han alltså att flickan nu blivit arg på gänget. Det är osannolikt att en flicka haft kontakt med ett gäng marockanska gatubarn i flera månader.

En av pojkarna har lyckats bli dömd för rån, övergrepp i rättssak och olovlig körning, vilket med tanke på rättegångstider skulle kunna indikera att han varit ett tag här.

Ensamkommande på HVB-hem eller liknande kan det ju förstås handla om, som kanske går i samma skola som hon. Dock låter inget namn afghanskt, närmare 80% av de ensamkommande är ju afghaner.
Citera
2016-02-11, 11:01
Medlem
Beatriceaurores avatar
För en tid sedan hände något liknande , minns inte var. Tonårsflicka var kär (som tonårsflickor blir) i en sammetsögd pojke,. Det var party i en lägenhet, flickan drack för mycket (som tonårsflickor gör), pojken vill ha samlag och lockade med henne in i ett sovrum. Hon sa inte nej.
Vad hon inte visste och knappt fattade i dimman var att han bjudit in ett antal kompisar för att vara med på kalaset.
Flickan var alltså med på samlag med EN kille, inte med hans gangstergäng. Hon hade inte en chans mot äcklen. Skämdes naturligtvis hemskt efteråt, över sin dumhet, över sitt fylleri, över att ha blivit grundlurad av sin hjärtans kär.
En delförklaring till att en flicka dröjer med att anmäla är att såna här svin ofta (alltid?) filmar sina bravader.
Citera
2016-02-11, 11:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Text.

De tre som jag tittat närmare på är inte gatubarn, och sannolikt inte de övriga heller.

Samtliga misstänkta har även personnummer.
Citera
2016-02-11, 11:03
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ringde dom och begärt FUPn nyss, återkommer när jag fått PDF filen på epost.

Är för dåligt insatt så förklara gärna någon.

Hur kan det finnas en FUP tillgänglig redan när det inte finns någon som är häktad ännu samt att de första greps, anhölls och förhördes häromdagen?
Citera
2016-02-11, 11:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Är för dåligt insatt så förklara gärna någon.

Hur kan det finnas en FUP tillgänglig redan när det inte finns någon som är häktad ännu samt att de första greps, anhölls och förhördes häromdagen?

Hen skrev fel. Avsåg antagligen dagboksblad och aktbilagor.
Citera
2016-02-11, 11:15
Medlem
Detta är nog ytterligare ett exempel på det fenomen som rapporterats om i riksmedia från Skärholmen och andra invandrartäta områden i Stockholm. Dvs ungdomsgäng där sexuella övergrepp och utnyttjanden av flickor är vardagsmat. Precis som andra skribenter har skrivit om så har MGM friats i en del av dessa fall pga att MGM inte direkt har tvingat flickorna utan det är ofta grupptrycket som gör att de accepterar det som sker. I detta fallet så är min misstanke att alla de som var 15 år eller över (de som är under 15 kan ju inte dömas allts) kommer att dömas för våldtäkt mot barn, då situationen är sådan att samtycke inte kan användas som förmildrande omständighet då flickan ålder bör vara känd för gärningsmännen.

I de fall jag känner till där MGM har friats har flickorna bevisligen varit med på det hela och varit 15 år eller äldre, men man kan definitivt diskutera om någon under 18 år kan antas klara av att fatta denna typ av beslut själv i den utsatta situation dessa flickor befinner sig. Och i denna typ av grupperingar så är det sannolikt ändå någon form av tvång. Att sedan bevisa sexuellt tvång är en annan sak...
Citera
2016-02-11, 12:23
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
För en tid sedan hände något liknande , minns inte var. Tonårsflicka var kär (som tonårsflickor blir) i en sammetsögd pojke,. Det var party i en lägenhet, flickan drack för mycket (som tonårsflickor gör), pojken vill ha samlag och lockade med henne in i ett sovrum. Hon sa inte nej.
Vad hon inte visste och knappt fattade i dimman var att han bjudit in ett antal kompisar för att vara med på kalaset.
Flickan var alltså med på samlag med EN kille, inte med hans gangstergäng. Hon hade inte en chans mot äcklen. Skämdes naturligtvis hemskt efteråt, över sin dumhet, över sitt fylleri, över att ha blivit grundlurad av sin hjärtans kär.
En delförklaring till att en flicka dröjer med att anmäla är att såna här svin ofta (alltid?) filmar sina bravader.
Länk till det fallet?
Citera
2016-02-11, 13:39
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssaultQueen
Fick namnen av en vän på häktet Göteborg, inga ensamkommande utan vanliga babbar vad jag förstår.
Får mer info senare. Tror det är somalier men vet inte

Väl mött
/AQ

Bra att ha en plit att fråga ... denna omoraliska kår, särskilt på H Gbg..
Efternamnen skvallrar om åtminstone en somalisk kriminell släkt och jag har svårt att tro att dom umgås med nordafrikaner..
FUP lär vara tillgänglig imorgon men din "vän" kan ju kanske avslöja lite er, kanske har ngn av lakristrollen käftat emot på häktet och fått en portion våld serverat? .. gissar att de yngsta släpps redan innan helgen..
Citera
2016-02-11, 13:46
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ringde dom och begärt FUPn nyss, återkommer när jag fått PDF filen på epost.
Dykt upp något i inkorgen?

Har ingen anledning att misstro den som redan postat namnen men för säkerhets skull vore det fint med FUP.
Citera
2016-02-11, 13:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag började läsa tråden alldeles nyss, då såg jag ditt inlägg. Vet du från vilket land de misstänkta kommer? kan du släppa förnamnet på dem?

Ett par verkar ha koppling till Turkiet, någon annan till balkan. Resten av namnen...ja..jag vet inte, men Mellanöstern/Turkiet/Nordafrika-klingande.
Citera
2016-02-11, 13:51
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
Bra att ha en plit att fråga ... denna omoraliska kår, särskilt på H Gbg..
Efternamnen skvallrar om åtminstone en somalisk kriminell släkt och jag har svårt att tro att dom umgås med nordafrikaner..
FUP lär vara tillgänglig imorgon men din "vän" kan ju kanske avslöja lite er, kanske har ngn av lakristrollen käftat emot på häktet och fått en portion våld serverat? .. gissar att de yngsta släpps redan innan helgen..

Nej, det kommer inte komma någon FUP i morgon. FUP släpps först när åtal väcks. I morgon kommer det släppas ett häktningsprotokoll som inte kommer innehålla mycket mer än de namn som redan har släppts edit: läckts
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Dykt upp något i inkorgen?

Har ingen anledning att misstro den som redan postat namnen men för säkerhets skull vore det fint med FUP.
Läs svaret ovan.
Senast redigerad av Kakistokrati 2016-02-11 kl. 14:38.
Citera
2016-02-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Vaddå åtta män? Det är pojkar under 18 år det handlar om. Sen tvivlar jag på att BO är helt "oskyldig".

Har kontrollerat namnen mot Tinget i GBG det stämmer fullt ut 100%

(tyvärr det är tragiskt varje gång det stämmer )

Man blir Mörkrädd :-(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in