Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Menar du att det är mer objektivt att sätta rubriken till "Är Bibeln sann enligt ateistisk världsbild?"
Trådens nuvarande rubrik är alldeles utmärkt och opartisk.
Citat:
Det är ju det ateister här har som bevis för sina ståndpunkter i frågan "Är Bibeln sann?".
När jag ser de argument ateister har till sin ståndpunkt och börjar ifrågasätta dem möts jag av en märklig oförståelse, som om det vore objektivt självklart sant att Bibeln inte stämmer eftersom den inte stämmer med ateistens världsbild, som om ateistens världsbild är objektivt självklart sann.
Du får helt enkelt presentera bättre argument som motiverar dina postulat, istället för att "det bara är så".
Citat:
Den sortens självklara hävdande och motvilja till ifrågasättande är för mig tecken på religiöst nit i försvar av den egna världsbilden. Långt, långt från ens ett försök till en neutral hållning i frågan.
Jag ser mycket oftare motvilja från teister att presentera bra argument/motiveringar till deras postulat och deras svar på frågor.
Det du verkar vilja är att alla, både ateister och teister, ska svara "kanske" på alla frågor och postulat som presenteras.
Citat:
Jag förväntar mig inte ett "All rise", men utifrån det du skriver verkar det som att DU förväntar dig ett "All rise" när ateister lägger fram sina åsikter.
Pajkastning är inget vidare bra som motargument.