Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Ditt sätt att formulera och uttrycka dig säger nog allt och det finns ingen anledning att diskutera mer med dig eftersom du likt andra rättshaverister ser allt i känslomässiga personliga termer. Du har i flera år bearbetat bland annat Anders Leopold med olika uppslag som spridits anonymt och har säkert givade utbyten med Sjöholm som påstår att Must existerade flera år innan det skapades. Ni trivs kanske tillsammans ni som inte är så noga med fakta och sanning där den som försöker använda sådana fula saker som fakta och logik görs överhoppningsbara med bräkande av nedsättande tillmälen?
Allt du har är egna iakttagelser som varierar över tid i samma grad som LP:s "minnesbilder" och några mystiska bilder på gubbar i keps från Arlanda och utifrån det bygger du en teori om Sydafrika som verktyg i det globala världsspelet utan att ens vara nära vare sig händelserna vid mordplatsen eller annat än fantisera kring den Sydafrikanska historien utifrån uttalanden från besvikna Boer välkända som informationsförfalskare. Sanningen var att du var övertygad före du ens började och sedan i sedvanlig haveriststil letar efter halmstrån som passar med den förutfattade teorin och nya bundsförvanter att övertyga.
Det är inte svårt att föreställa sig vad Dag och de andra grabbarna känner... förmodligen samma som jag...
Du har nog ett problem där. Det finns ingen som du som förtalar,hånar och är spefull och kommer med de mest förljugna påståenden och förvränger fakta om vad någon framför. Och enda anledningen till det är att personer har en annan uppfattning om detta mordfall än de indicium du bygger dina teorier på. Det ska du bara lägga av med. Det är på en så låg nivå av en vuxen människa så det är normalt sett inte värt att kommentera, men till slut blir måttet rågat och jag svarar med samma mynt för att påvisa hur din retorik i sammanhanget ser ut. Fundera lite på det så förstår du nog vad jag pratar om. Och försök lära dig att föra en debatt med hyfs och ton.
När det gäller författaren och journalisten Anders Leopold så har han min fulla respekt. En oerhört duktig och erfaren grävande journalist som kan springa kringlor om både mig och dig när det gäller att skriva, leta upp fakta och argumentera för sina ståndpunkter.Så varken du eller jag har något att lära honom. Vi har inte samma åsikter om allt i detta mordfall, men jag respekterar hans ståndpunkt. Och det är en sak du borde lära dig istället för att förlöjliga, och vara hånfull när det inte överensstämmer med dina egna teorier och dessutom brösta upp dig och hävda dig själv på ett oerhört nesligt vis.
När det gäller det jag skrivit om sydafrikanska apartheidregimens koppling till mordet på Olof Palme så är det nog lite mer på de 263 sidor jag skrivit än det som du vill göra gällande och jag är väldigt tacksam när en sådan duktig författare och grävande journalist som Gunnar Wall skriver "
Olof Palme och Sydafrika rekommenderad läsning för den som vill bilda sig en uppfattning om Palmemordet och dess högst tänkbara kopplingar till P W Bothas desperata rasistregim." Han har också framfört kritik och det respekterar jag, för han argumenterar för sin ståndpunkt på ett klart och vettigt vis. Det tycker jag är bra och jag håller också med han i en del av det han kritiserar, men det är framfört i en god ton och man har givetvis också något att lära av kritik.
Det är ju här du brister i debatter och lägger dig till med ett anslag av förlöjligande spefull ton när det inte överenstämmer med den egna uppfattningen. Ingen kan påstå att denne sitter inne med sanningen i detta komplexa mordfall, inte ens du, men argumentera då för din sak, men framförallt lär dig att respektera andras åsikter i det här mordfallet. Lär dig det så har du kommit en bit på vägen att medverka i debatter med hyfs och sans i god ton.