2016-02-10, 20:40
Medlem
Gizurs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22241173.ab

Citat:
Det är i nuläget oklart varför det dröjt ett halvår innan pojkarna greps.
– Jag tror att man på något sätt blivit arga på varandra och därför har någon gått vidare. Denna händelse har varit känd under hela perioden, säger Edip Samuelsson.

Skumt. Skulle någon i gänget blivit osams med de andra och sedan anmält ett brott han själv var delaktig i, med risk för påföljd? Eller har det varit ännu fler än de åtta mgm som varit på exvis fest, och nu har någon som inte var med i våldtäkten anmält de andra.

För övrigt verkar det ju vara ligister det handlar om, har man lyckats bli dömd för rån, övergrepp i rättssak och olovlig körning vid 16 års ålder så är den verkliga brottslistan säkerligen längre. Och nu detta. Han kommer vara en plåga för landet i decennier framöver.
Citera
2016-02-10, 20:54
Medlem
addicted2fbs avatar
1. Varför hon följde med?
Svar: Oväsentligt.
2. Hur hon var klädd?
3. Sov hon under våldtäkten?
4. Var förövarna över en viss ålder?

Blev en liten flicka våldtagen av 8 män?
Svar: Ja. Och det är i högsta grad väsentligt!

Fy fan!
Citera
2016-02-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
2. Hur hon var klädd?

Fy fan!

Jag håller med om allt du skriver, men det är ändock intressant att veta hur flickan hamnade i situationen. Om inte annat så för att kunna hindra samma sak från att drabba andra.
Citera
2016-02-10, 21:09
Medlem
Citat:
2. Hur hon var klädd?

Fy fan!

1. Är 14-17åringar Män?
Jag trodde helt ärligt att omyndiga personer av manligt kön var pojkar och inte män.

2. Har det bekräftats eller bara antagits att offret är en kvinna (borde det väl rimligtvis vara om en 14-åring med penis är en man)?
Citera
2016-02-10, 21:09
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag håller med om allt du skriver, men det är ändock intressant att veta hur flickan hamnade i situationen. Om inte annat så för att kunna hindra samma sak från att drabba andra.

Absolut, det kan vara intressant och lärorikt att fastställa. Jag tvivlar dock på att du kommer närmare svaret i den här tråden.. Tyvärr, för det handlar mer om att hitta tillvägagångssätt, gärningsmän och anledning i denna tråd.
Citera
2016-02-10, 21:10
Medlem
Grisigts avatar
Ni som undrar vad hon gör där och hur det gått till; Tror ni att det är någon här som ligger inne på den informationen?

Varför hon följde med upp?!
Tror du att dom frågade om hon ville följa med och ha sex med alla?
Det kan helt enkelt ha varit som någon annan skrev "FF" och de haft fest med hög musik och de låst in en avdäckad tjej i ett rum TILL EXEMPEL? Ni får det att låta helt orimligt att det hela skulle varit mot hennes vilja?

Varför börjar man ens ställa dom dumma frågorna när man läser om något som detta? Skrämmande
Citera
2016-02-10, 21:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosum
Se så. Fram med namnen nu. Måste va nån som vet snart vilka as det rör sig om. Sedan skall det spridas!
Oj vad det drar iväg här. Visst, namnen kommer nog att komma fram här, men att tänka på är att det mycket väl kan bli så att ett eller flera av namnen kommer att plockas bort såsom friade under utredningens gång.

Var det vid gruppvåldtäkten i Tensta* det visade sig att en av killarna genom en mobilfilm kunde bevisa att det rörde sig om frivilligt sex, och att flickan inför denna bevisning bekände att "ojsan, just det ja, honom låg jag ju med frivilligt"?
Kul för honom att hans namn spreds såsom våldtäktssnubbe. Jättekul.

* Jag minns inte om det var vid just den gruppvåldtäkten. Förresten blev det väl i slutänden friande för alla där. Jag vet inte, minns inte.

Sedan har vi ett annat fall där två killar satt häktade och sedan fälldes för våldtäkt, i tingsrätten. De överklagade och behövde inte sitta häktade i väntan på att hovrätten skulle ta upp fallet. Då ordnade de så att en mobil sändes iväg för undersökning (vilket de förgäves hade bett om inför tingsrättsförhandlingen).
De som grejade med mobilen lyckades ta fram det raderade klippet (eller hur det nu var), och detta klipp visade tydligt att tjejen var med på noterna.

Ovanstående är fritt ur minnet.

Min poäng med detta? Man kanske ska ge fan i att kalla dessa nu gripna för "svin" och liknande epitet och man kanske ska låta bli att sprida deras namn över hela internet tills mer info har kommit.
Citera
2016-02-10, 21:16
Medlem
Citat:
2. Hur hon var klädd?

Fy fan!

Vart framgår det att det är en flicka?
Citera
2016-02-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Vart framgår det att det är en flicka?

Bra poäng.
Citera
2016-02-10, 21:20
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pervopelle
1. Är 14-17åringar Män?
Jag trodde helt ärligt att omyndiga personer av manligt kön var pojkar och inte män.

2. Har det bekräftats eller bara antagits att offret är en kvinna (borde det väl rimligtvis vara om en 14-åring med penis är en man)?

1. Vet inte var ditt åldersspann baseras på (inte intresserad heller). Som jag skrev, Oväsentligt.

2. Ber om ursäkt. Kan givetvis vara en man. Om du nu tycker det är väsentligt vi en våldtäkt.
Citera
2016-02-10, 21:21
Medlem
Gizurs avatar
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2987227-atta-pojkar-misstanks-for-grov-valdtakt-mot-barn

Citat:
- Men jag vill poängtera att vi inte använder begreppet gruppvåldtäkt i det här sammanhanget, säger kammaråklagare Jonas Martinsson, en av två åklagare som leder förundersökningen.

Varför kan han vilja "poängtera" att de inte "använder begreppet gruppvåldtäkt i det här sammanhanget". Vad är poängen. Att gruppvåldtäkt inte är ett rättsligt begrepp, eller att det här dådet inte kan sägas vara en gruppvåldtäkt? Om det inte var en gruppvåldtäkt där 8 gärningsmän misstänks för grov våldtäkt mot en flicka vid ett tillfälle, vad var det då.
Citera
2016-02-10, 21:21
Medlem
Citat:
2. Hur hon var klädd?

Fy fan!

Hörrödudu, det är la för fan inga män om de är 14 år gamla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in